Duitse verblijven

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Leonardo

Duitse verblijven

Bericht door Leonardo »

Waarom houden wij in Nederland onze hamstertjes eigenlijk niet meer zoals in Duistsland?

Op dit forum las ik een keer iets over verblijven in Duitsland en toen ben ik gaan zoeken. Wat een geweldige verblijven hebben die diertjes daar! :vereren:
Ik voelde me gewoon een dierenbeul, terwijl ons dwergje toch ook een hok van 80 *40 heeft. :D

Als ik dit had geweten, hadden we waarschijnlijk direct een aquarium gekocht.
Zijn er hier meer die er zo over denken?

Ik wil trouwens niet zeggen dat we hier op het forum dierenbeulen zijn hoor. Daarbij denk ik toch meer aan die pietepeuterige hokjes in de dierenwinkel. :-?

Ik verheug me op de exoknaag, waar we (als het goed gaat) een aquarium gaan kopen. :D

Ilias
Leeftijd: 28

Re: Duitse verblijven

Bericht door Ilias »

Nee hoor. Mijn rusje zit in een 80x50 (Ferplast Jenny) en ik vind dat genoeg hoor.
Soms vind ik dat ze overdrijven (Niet boos worden a.u.b) ik bedoel zo'n kooi van 2 m ofzo..
Sommige hebben dat, en dat lijkt me veels te groot. En wat als je dat nou moet verversen :lol:
En sommige hamsters hebben dan zo'n vrees aan te grote ruimte (Ben de naam vergeten :bloos: )
In ieder geval als je het wel heel goed vult denk ik dat er geen probleem is..

In Belgie worden de hamsters volgens mij nog kleiner als Nederland gehouden.
Ik woon hier en de meeste mensen zijn dan echt wel dierenbeulen.
Ik hoop in ieder geval dat je wel een mooie aqua gaat vinden voor je hamster.
Succes :-)
Rij
Leeftijd: 38

Bericht door Rij »

Zelf vind ik tralies voor de meeste hamsters vrij belangrijk. In Duitsland doen ze er veel aan dat een hamster weinig kan klimmen omdat ze anders vallen, en daarom is het grondoppervlak denk ik ook groter daar. Minder de hoogte in betekent toch wel dat de basisruimte wat groter kan zijn. Ik vind de manier van inrichten vaak wel heel mooi, maar ben zelf niet zo heel handig met dingen bouwen en dus koop ik wat er te vinden is. Denk dat we al een heel eind zijn wat grote loopwielen betreft. Een paar jaar geleden was je met een 30cm loopwiel een uitzondering, terwijl nu dat wel voor Syren meer standaard is op dit forum.

Momenteel heb ik twee Syren die nauwelijks klimmen, daar niet van. :P
Alles op een Rijtje.
De Syrische hamster : Senri.
Het vlinderhondje : Robin en de dikstaartgerbil : Kip.
Chantastic
Leeftijd: 30

Bericht door Chantastic »

Ik ben wel benieuwd naar die duitse verblijfen heb je miss voorbeelden?
shania-brummel
Leeftijd: 26

Bericht door shania-brummel »

ja ik heb ze ook wel eens voorbij zien komen sommige zijn echt heel mooi, maar soms ook best groot haha..
maar ik hou het gewoon even bij mijn eigen kooi..(een rattenkooi) groot genoeg vind ik xd
Rust zacht liefje, ik zal je nooit vergeten Brummel❤
Yipee
Hamsters: James
Leeftijd: 33

Bericht door Yipee »

Zelf vind ik het altijd wel hele mooie kooien! Maar wat een werk om een kooi van bijvoorbeeld 2 meter te gaan verschonen haha. Maar misschien kan dat wat minder vaak omdat de ruimte zo groot is.

Mijn Syrtje is ook niet echt een super fanatieke klimmer. En ik ben wel blij dat de 30cm loopwielen ook hier de standaard zijn. Ik kan me inderdaad uit mijn kindertijd de wieltjes van maximaal 20cm herinneren in de hamsterhokjes.
Mijn Syrische hamster James: Topic James
Leonardo

Bericht door Leonardo »

Chantastic schreef:Ik ben wel benieuwd naar die duitse verblijfen heb je miss voorbeelden?
Dit vind ik bijvoorbeeld wel mooi, al zijn er nog mooiere.
Afbeelding
Mijn hamstertje is eigenlijk helemaal geen klimmer. Zo'n vogeltrapje vindt hij al veel te gek, daar moet ik iets doorheen weven, anders gebruikt hij het niet. :lol:
Chantastic

Leonardo schreef:
Chantastic schreef:Ik ben wel benieuwd naar die duitse verblijfen heb je miss voorbeelden?
Dit vind ik bijvoorbeeld wel mooi, al zijn er nog mooiere.
Mijn hamstertje is eigenlijk helemaal geen klimmer. Zo'n vogeltrapje vindt hij al veel te gek, daar moet ik iets doorheen weven, anders gebruikt hij het niet. :lol:
Ik ben ook al op onderzoek uit gegaan..
Ik vind sommige wel heeel druk enzo.. en megaaa groot .. straks verdwaald zo'n beessie ;p
Ook veel hebben zo'n megaa bak vol zaagsel .. kan die daar niet dood in gaan?

Sommige zijn wel mooii hoor!
Laatst gewijzigd door I op 03 apr 2013, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen foto's quoten aub
Leonardo

Bericht door Leonardo »

Ilias schreef:Nee hoor. Mijn rusje zit in een 80x50 (Ferplast Jenny) en ik vind dat genoeg hoor.
Soms vind ik dat ze overdrijven (Niet boos worden a.u.b) ik bedoel zo'n kooi van 2 m ofzo..
Sommige hebben dat, en dat lijkt me veels te groot. En wat als je dat nou moet verversen :lol:
En sommige hamsters hebben dan zo'n vrees aan te grote ruimte (Ben de naam vergeten :bloos: )
In ieder geval als je het wel heel goed vult denk ik dat er geen probleem is..

In Belgie worden de hamsters volgens mij nog kleiner als Nederland gehouden.
Ik woon hier en de meeste mensen zijn dan echt wel dierenbeulen.
Ik hoop in ieder geval dat je wel een mooie aqua gaat vinden voor je hamster.
Succes :-)
Ik denk dat jouw hamster het ook prima heeft in die Jenny. Dat is ook niet bepaald de minimum maat voor een rusje. ;)
Ilias
Leeftijd: 28

Bericht door Ilias »

Inderdaad ze heeft het er geweldig! Eerst begon ik met een kooi van 43x30 ofzo. Shame on me.. :bloos:
En daarna zag ik een mooie Jenny op 2dehands.be en mocht ik em. Kijk bv dit vind ik te overdreven.
Ik bedoel hoe ga je dat ooit verversen, en al dat zaagsel heeft veel kosten. En ook hoe ga je je hamster nou vinden? :P
Bv stel dat hij ergens vast zit in het zaagsel? Hoe ga je dat zien? Check et : http://www.bilder-hochladen.net/files/k1lv-1-c4ca.jpg
shania-brummel
Leeftijd: 26

Bericht door shania-brummel »

howly die is inderdaad wel mega! :razz: je zou er maar een rusje in hebben haha xd maar hij is wel mooi strak afgewerkt.
Rust zacht liefje, ik zal je nooit vergeten Brummel❤
Chantastic

shania-brummel schreef:howly die is inderdaad wel mega! :razz: je zou er maar een rusje in hebben haha xd maar hij is wel mooi strak afgewerkt.
dan kan je zingen: Die zien we nooit meer terug!
inderdaad heel mooi strak .. als ik een hamster mag en kooi enz heb (die niet zooo groooot zal zijn) wil ik miss ook nog wel wat proberen te maken van hout ;p
isabelalala
Hamsters: Gaia

Bericht door isabelalala »

Volgens mij is het in principe nooit groot genoeg. Hamsters krijgen daar echt geen pleinvrees van :D
Ik vind dat ieder gewoon voor zichzelf moet bepalen wat een goede maat is.
Mijn rusje zit in 90x40 en groter gaat gewoon niet vind ik omdat het dan helemaal niet meer hanteerbaar is en veel te veel ruimte inneemt naar míjn zin. Maarvoor haar zou het zomaargroter mogen, veel groter. Ze gebruikt met gemakde hele bak, en is in 2 seconden van de enenaar de andere kant. Rusjes rennen in de natuur enorme afstanden, daar is die 90 centimeter helemaalniks bij.
Gelukkig weet ze niet beter denk ik dan maar.
Ik vind die Duitse verblijven fantastisch, ik zou er weleens willen shoppen in een dierewinkel.
groetjes van Isa en Gaia

Dag lieve Myra en Belletje
Chantastic

Ik vraag me wel af hoeveel hokken enz daar kosten..
Wall-e

Bericht door Wall-e »

Ik vind dat toch wel paradijsjes voor een hamster hoor, zeker als je een gravertje hebt. Mijn komeetje zou zich wel uitleven in die graafbak :lol: Ik heb zelf een diepe onderbak en vul die ook helemaal met bodembedekking en hij zit daar altijd te graven, eten te zoeken (ik strooi altijd eten door de bodem) en de mooiste tunnels te graven. Het zal inderdaad wel even zoeken zijn voordat je je hamster hebt, maar ik heb de indruk dat de hamsters in Duitsland meer als kijkhamstertjes worden gehouden.

-- 02 apr 2013 17:26 --
Chantastic schreef:Ik vraag me wel af hoeveel hokken enz daar kosten..
Vaak maken ze hun hokken zelf van bijv een kast :D

-- 02 apr 2013 17:30 --

In dit topic zie je veel voorbeelden en ideetjes;
http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?f=12&t=97827
Plaats reactie