RatRations (Syrische) hamstervoer

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: Sylvia.

Jenna
Hamsters: Lexi en Archimedes
Leeftijd: 34
Contacteer:

RatRations (Syrische) hamstervoer

Bericht door Jenna »

Vandaag heb ik 3 kilo ratRations hamstervoer opgehaald (of nouja, mijn moeder :P)
Mijn vraag is of het er echt zo uit hoort te zien.

Zeker die linker zakken, en dan met name die links boven, lijkt nogal veel van hetzelfde (gepofte mais/tarwe?) in te zitten. Ik vraag me af of dit zo hoort, of dat mijn zak gewoon nogal uit verhouding is? Kan iemand die dit voer al langer geeft, hier misschien wat over zeggen?
Ik ben na uitgebreide research overgestapt van Versele Laga op dit voer, maar nu ik de eerste lading hier heb liggen, twijfel ik of het wel echt zo gevarieerd is.

Alvast bedankt.

♥ Liefs Jenna, Miek en mini (e.t.a. 10-2018) ♥
♥ Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
Mirkku
Leeftijd: 33

Re: RatRations (Syrische) hamstervoer

Bericht door Mirkku »

Het lijkt misschien erg zo, maar volgens mij wordt alles per zak afgewogen en gevuld, en die gepofte dingen zijn waarschijnlijk een stuk lichter dan de rest, dus nemen meer ruimte in? Zoiets klink in elk geval logisch. Het zit ook niet goed 'gemengd' dan denk ik, omdat alles er apart ingedaan wordt. Misschien kan je ratrations (ze zit ook op het forum maar weet even niet meer wie) gewoon een mailtje met deze vraag stellen, er kan misschien ook iets fout zijn gegaan....?
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
I
Moderator
Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
Leeftijd: 42

Bericht door I »

Ik denk dat je het gehusseld moet zien. Ik heb in mijn 5 kilozak ook alle gepofte tarwedingen bovenin, dus dat lijkt ook uit verhouding, maar als ik het hussel in de voerton komen alle andere ingrediënten naar boven.

Haar gebruikersnaam is blossomgirl, trouwens.

Edit: Oja, er zitten 24 verschillende ingrediënten in het voer, geloof ik. Maar ik vul het zelf wel aan met groente, fruit, pasta, noten, meelwormen enz.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
Jenna
Hamsters: Lexi en Archimedes
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door Jenna »

Ah vandaar, Sanne zei al dat ik Blossomgirl even een PM moest sturen, maar ik had de link niet gelegd met dat zij van RatRations is :P
Zodra mijn huidige zak voer leeg is, gooi ik het dan gewoon in m'n voerton en schud ik het door elkaar. Ben benieuwd of het er dan gevarieerder uit ziet (en ook of ze het hier net zo goed eten als ik bij anderen hoor :D ik hoop het!).
♥ Liefs Jenna, Miek en mini (e.t.a. 10-2018) ♥
♥ Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
Buerklin
Hamsters: Sir Alex en Lilly
Leeftijd: 36

Bericht door Buerklin »

Ik had ook een zak voer besteld, maar je moet het inderdaad even husselen. Hier eten ze het hartstikke goed. En Caspian is er super goed van op geknapt! :-)
Groetjes van Marischa, Sir Alex, Lilly, Maya en de belli's Jipje en Guusje
Mirkku

Bericht door Mirkku »

Hier eten ze het ook heel erg goed. Ik ga binnenkort samen met een vriendin een grote bestelling plaatsen, zodat we de verzendkosten (toch best veel als sommige anderen (zoals Zooplus) géén verzendkosten hanteren) kunnen delen.

blossomgirl

Bericht door blossomgirl »

Wanneer ik het in een zakje doe, is het allemaal wel goed 'gehusselt', maar het kan zijn dat alles wat zwaarder is naar beneden zakt terwijl het pakket onderweg is, waardoor alle gepofte dingen bovenop liggen. ;) Bovendien, gepofte granen zijn groter, en het lijkt dus alsof het meer zijn dat het echt zijn. Als ik alles meng moet ik soms 500 gepofte granen afwegen, en dan lijkt het echt heeeel veel. Het is maar 5% (qua samenstelling op basis van gewicht) van een mix van 20kilo, maar qua volume is het waarschijnlijk 10 tot 15% van de mix.
Mirkku schreef:Hier eten ze het ook heel erg goed. Ik ga binnenkort samen met een vriendin een grote bestelling plaatsen, zodat we de verzendkosten (toch best veel als sommige anderen (zoals Zooplus) géén verzendkosten hanteren) kunnen delen.
Zooplus (en een aantal anderen bedrijven die gratis/ goedkoop verzenden) sturen honderden pakketten per dag, zo niet duizenden. Daardoor kunnen ze een bijzondere regeling reffen met de pakkettendienst, en hoeven ze veel minder te betalen. Maar, denk niet dat je niks betaalt ervoor - de kosten zitten gewoon in de prijzen van producten verborgen. Ik zou ook verzending gratis kunnen maken, maar dan moeten al mijn prijzen fors omhoog, om de kosten toch te dekken. En ik ben liever helder daarin - wat jullie voor het verzenden moeten betalen is precies wat het mij kost. Geen verborgen kosten, of kosten die toch in de prijzen verwerkt zijn. Bovendien, ik stuur momenteel ongeveer 400 pakketten per jaar - lang niet genoeg om een goedkoop prijsje te regelen met de pakkettendienst. Op het moment dat ik 600 pakketten per jaar verzend, kan ik gaan onderhandelen. Maar zo ver zijn we nog niet - hopelijk komt het wel snel! :)
Gezond, 100% natuurlijk voer voor hamsters en ratten.
http://www.ratrations.nl
Mirkku

Bericht door Mirkku »

Het was ook geen aanval of iets hoor! Maar als je het vergelijkt met het aantal/gewicht wat je koopt is het nog steeds best duur. Maar dat heb ik erw el voor over om goed voer aan mijn beestjes te geven :)

irishamster
Hamsters: Puck
Leeftijd: 32

Bericht door irishamster »

Hoi,

Zelf heb ik een ander merk hamstervoer. Ik voer altijd bij eigenlijk.

Groeten van Iris. :D
Puck 2 mijn rusje.
Puck jij bent een klein en lief knuffeldiertje met een rustig karakter.
Jij bent mijn maatje.

Puck 1 Jij zal altijd in mijn gedachten blijven R.I.P.
blossomgirl

Bericht door blossomgirl »

Mirkku schreef:Het was ook geen aanval of iets hoor! Maar als je het vergelijkt met het aantal/gewicht wat je koopt is het nog steeds best duur. Maar dat heb ik erw el voor over om goed voer aan mijn beestjes te geven :)
Ja, dat is vooral met hamstervoer kopen. Mensen die mijn rattenvoer kopen, kopen meer. Ze kopen meer accessoires, meer snoepjes en vooral meer voer! Dan is het natuurlijk per kilo voordeliger uitendelijk. :)
Gezond, 100% natuurlijk voer voor hamsters en ratten.
http://www.ratrations.nl
I
Moderator
Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
Leeftijd: 42

Bericht door I »

irishamster schreef:Hoi,

Zelf heb ik een ander merk hamstervoer. Ik voer altijd bij eigenlijk.

Groeten van Iris. :D
Irishamster, zou je even goed de beginpost willen lezen? Ik merk dat het je vaker gebeurt dat je reageert, maar dat je antwoord niet veel te maken heeft met de vraag die gesteld wordt. Dat is hier ook het geval.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
Gerbil.nl

Bericht door Gerbil.nl »

blossomgirl schreef:Wanneer ik het in een zakje doe, is het allemaal wel goed 'gehusselt', maar het kan zijn dat alles wat zwaarder is naar beneden zakt terwijl het pakket onderweg is, waardoor alle gepofte dingen bovenop liggen. ;) Bovendien, gepofte granen zijn groter, en het lijkt dus alsof het meer zijn dat het echt zijn. Als ik alles meng moet ik soms 500 gepofte granen afwegen, en dan lijkt het echt heeeel veel. Het is maar 5% (qua samenstelling op basis van gewicht) van een mix van 20kilo, maar qua volume is het waarschijnlijk 10 tot 15% van de mix.
Mirkku schreef:Hier eten ze het ook heel erg goed. Ik ga binnenkort samen met een vriendin een grote bestelling plaatsen, zodat we de verzendkosten (toch best veel als sommige anderen (zoals Zooplus) géén verzendkosten hanteren) kunnen delen.
Zooplus (en een aantal anderen bedrijven die gratis/ goedkoop verzenden) sturen honderden pakketten per dag, zo niet duizenden. Daardoor kunnen ze een bijzondere regeling reffen met de pakkettendienst, en hoeven ze veel minder te betalen. Maar, denk niet dat je niks betaalt ervoor - de kosten zitten gewoon in de prijzen van producten verborgen. Ik zou ook verzending gratis kunnen maken, maar dan moeten al mijn prijzen fors omhoog, om de kosten toch te dekken. En ik ben liever helder daarin - wat jullie voor het verzenden moeten betalen is precies wat het mij kost. Geen verborgen kosten, of kosten die toch in de prijzen verwerkt zijn. Bovendien, ik stuur momenteel ongeveer 400 pakketten per jaar - lang niet genoeg om een goedkoop prijsje te regelen met de pakkettendienst. Op het moment dat ik 600 pakketten per jaar verzend, kan ik gaan onderhandelen. Maar zo ver zijn we nog niet - hopelijk komt het wel snel! :)
Als je interesse hebt kan ik je wel helpen aan goedkoper verzenden met Postnl, stuur me maar een PM. 6,75 vragen is ook voor kleine webwinkels tegenwoordig niet meer nodig gelukkig! :)
Groetjes, Hilda

Unieke hamster webshop met zeer ruim assortiment! Hamstert.nl
Kaarten webshop voor postcrossing! Happy Poscrossing!

Hamstery Jack
Hamsters: Teri, Kim, Jack Jr, Tyler, Jenna
RIP: Jack, Chloë, Freezer, Ukkie, Stephen
Hamster-Amy
Hamsters: Chanel en Mango
Leeftijd: 26
Contacteer:

Bericht door Hamster-Amy »

Ik hoor heel vaak verhalen over RatRations voer.
En nu ik het ook in de grote zakken zie denk ik toch dat ik het ook eens ga kopen.
Jou zal ik nooit vergeten meisje, je was speciaal. Het is goed zo, droom en slaap maar lekker verder x

Amy - - - / 18-10-2013
Mooonie
Hamsters: Toby en Chika

Bericht door Mooonie »

Ik ga het ook eens kopen, ben super enthausiast geworden door de verhalen op dit forum en andere sites! Mijn hamster eet haar voer niet zo goed...vandaar. Als ze dit goed eet, ben ik wel bereid om het geld ervoor te betalen. Probleem is dat ik net een zak harry hamster gekocht heb, dus dat ga ik wel eerst even opmaken.
Thofie
Hamsters: †Wobbels, Snip

Bericht door Thofie »

Ik heb net een proefverpakking aangevraagd. Zou graag meer willen bestellen, maar die verzendkosten...is toch jammer
Plaats reactie