Wanneer ik het in een zakje doe, is het allemaal wel goed 'gehusselt', maar het kan zijn dat alles wat zwaarder is naar beneden zakt terwijl het pakket onderweg is, waardoor alle gepofte dingen bovenop liggen.

Bovendien, gepofte granen zijn groter, en het lijkt dus alsof het meer zijn dat het echt zijn. Als ik alles meng moet ik soms 500 gepofte granen afwegen, en dan lijkt het echt heeeel veel. Het is maar 5% (qua samenstelling op basis van gewicht) van een mix van 20kilo, maar qua volume is het waarschijnlijk 10 tot 15% van de mix.
Mirkku schreef:Hier eten ze het ook heel erg goed. Ik ga binnenkort samen met een vriendin een grote bestelling plaatsen, zodat we de verzendkosten (toch best veel als sommige anderen (zoals Zooplus) géén verzendkosten hanteren) kunnen delen.
Zooplus (en een aantal anderen bedrijven die gratis/ goedkoop verzenden) sturen honderden pakketten per dag, zo niet duizenden. Daardoor kunnen ze een bijzondere regeling reffen met de pakkettendienst, en hoeven ze veel minder te betalen. Maar, denk niet dat je niks betaalt ervoor - de kosten zitten gewoon in de prijzen van producten verborgen. Ik zou ook verzending gratis kunnen maken, maar dan moeten al mijn prijzen fors omhoog, om de kosten toch te dekken. En ik ben liever helder daarin - wat jullie voor het verzenden moeten betalen is precies wat het mij kost. Geen verborgen kosten, of kosten die toch in de prijzen verwerkt zijn. Bovendien, ik stuur momenteel ongeveer 400 pakketten per jaar - lang niet genoeg om een goedkoop prijsje te regelen met de pakkettendienst. Op het moment dat ik 600 pakketten per jaar verzend, kan ik gaan onderhandelen. Maar zo ver zijn we nog niet - hopelijk komt het wel snel!