Hee!
Het is al weer een tijd geleden dat ik hamsters heb gehad maar nu wil ik er toch wel heel graag weer 1 of 2 nemen.
Ik heb al mijn spullen toen weggegeven aan een meisje omdat ik dacht dat ik er nooit meer een zou nemen.
Nu heb ik er het geld weer voor en de tijd om er iets moois van te maken.
Ik zit echter te twijfelen tussen een hamsterkast, een terrarium of een gewone kooi.
Ik zelf ben totaal niet handig maar gelukkig heb ik een vriend en schoonvader die wel erg handig zijn.
Wat zouden jullie zelf kiezen? En wat zou een goede afmeting zijn voor een terrarium?
Wat zijn de voor- en nadelen hiervan?
Groetjes!
Dilemma: hamsterkast, terrarium of kooi
Moderator: Sylvia.
- Nona
- Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
- Leeftijd: 34
Re: Dilemma: hamsterkast, terrarium of kooi
Ik zou voor een hamsterkast met een deel van bijv. gaas of tralies om voldoende klimmogelijkheden te creëeren of voor een traliekooi. Veel hamsters klimmen graag en zeker als je een Syrische hamster zou willen vind ik zelf een terrarium niet ideaal.
-
jeantine
- Hamsters: Soes & Muis (Juna+Pip)
- Leeftijd: 30
Mijn laatste hamster was een Syrische maar ik denk dat ik die niet nog eens neem. Zit zelf meer te denken aan een rusje.
Liefs Jeantine, Muis en Soes
Ik heb mooie kooien maar ik zou voor een kast gaan.
Zo heb je alles bij elkaar, kun je het zelf zo groot maken als je wil en het ziet er mooi uit.
Je kunt op marktplaats kijken of een kast verbouwen. Dan kijk je voor een wandmeubel of grote boekenkast.
Zo heb je alles bij elkaar, kun je het zelf zo groot maken als je wil en het ziet er mooi uit.
Je kunt op marktplaats kijken of een kast verbouwen. Dan kijk je voor een wandmeubel of grote boekenkast.
ik denk je moet kijken wat bij jezelf, je wensen en je inrichting past.
ik vind het wel leuk om dieren in verschillende kamers te hebben, heb ik overal iets te kijken
maar dat kan met 2 kasten ook , net zo met 2 kooien of 2 terra's.
bij een terrarium moet je er op letten dat het wel goed geventileerd is en ook voor knaagdieren gebouwd of dat je kunt aanpassen (van hout). vooral nu met weer is een goede ventilatie wel belangrijk. in een aqua met een deksel van gaas heb je die wel.
je kunt ook helemaal zelf bouwen, dan kun je het helemaal aan je wensen aanpassen!
verder zou ik zo groot mogelijk gaan!
ik vind het wel leuk om dieren in verschillende kamers te hebben, heb ik overal iets te kijken
bij een terrarium moet je er op letten dat het wel goed geventileerd is en ook voor knaagdieren gebouwd of dat je kunt aanpassen (van hout). vooral nu met weer is een goede ventilatie wel belangrijk. in een aqua met een deksel van gaas heb je die wel.
je kunt ook helemaal zelf bouwen, dan kun je het helemaal aan je wensen aanpassen!
verder zou ik zo groot mogelijk gaan!
groetjes
Melanie
------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
Melanie
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
- hamsterbanjer
- Hamsters: Bruin Beertje, Willie en Pinda
- Leeftijd: 48
Misschien is het handig om voor een oplossing te kiezen waarbij je je hamster vanaf de voorkant kunt benaderen.
Ik had mijn rusje eerst in een aqua en omdat mijn hand dan van boven kwam, wilde hij nog wel eens in de aanval gaan.
Later zat hij in een traliekooi waarbij ik hem op ooghoogte kon benaderen en daar werd hij veel rustiger van.
Waarschijnlijk heeft niet iedereen deze ervaring, maar bij mij was het wel zo.
Een aquarium vind ik persoonlijk wel mooi omdat je je hamster dan goed kunt zien.
Ik had mijn rusje eerst in een aqua en omdat mijn hand dan van boven kwam, wilde hij nog wel eens in de aanval gaan.
Later zat hij in een traliekooi waarbij ik hem op ooghoogte kon benaderen en daar werd hij veel rustiger van.
Waarschijnlijk heeft niet iedereen deze ervaring, maar bij mij was het wel zo.
Een aquarium vind ik persoonlijk wel mooi omdat je je hamster dan goed kunt zien.
Stunthamster, Pinda, Witje de white face
Hou er rekening mee als je een rusje neemt, als de positieflijst erdoor komt mag je ze na 1jan.2014 niet meer aanschaffen. (ik wil hier geen discussie beginnen erover en ik bedoel het ook niet negatief voor je). Het is zonde als je straks een kooi hebt die bv perfect is voor een dwerg terwijl je hem volgend jaar gaat aanschaffen en de kooi dan te klein is qua wetgeving.
Terugkomend op je dilemma:
Ik heb zelf aquariums voor mijn knagers. Het voordeel is dat je deze aqua's heel makkelijk kan schoonmaken en indelen. Met terrariums zit je met schuifdeuren terwijl er soms bodembedekking tussen kan komen. Je kan ze alleen vanaf de voorkant benaderen. Zelf hou ik niet van kooien door de rommel die er naast valt en ik regelmatig tralieknagertjes gehad heb. Hamsterkast: Kan natuurlijk heel leuk zijn er zijn diverse topics met hamsterkasten om op idee te komen. Zelf ben ik niet zo handig of je de hamster dan goed kan benaderen etc. geen ervaring mee.
Terugkomend op je dilemma:
Ik heb zelf aquariums voor mijn knagers. Het voordeel is dat je deze aqua's heel makkelijk kan schoonmaken en indelen. Met terrariums zit je met schuifdeuren terwijl er soms bodembedekking tussen kan komen. Je kan ze alleen vanaf de voorkant benaderen. Zelf hou ik niet van kooien door de rommel die er naast valt en ik regelmatig tralieknagertjes gehad heb. Hamsterkast: Kan natuurlijk heel leuk zijn er zijn diverse topics met hamsterkasten om op idee te komen. Zelf ben ik niet zo handig of je de hamster dan goed kan benaderen etc. geen ervaring mee.
groetjes Marielle