Ik zat te denken om weer een hamster te nemen. Geen idee of het mag van mijn ouders. Maar dat zien we wel. Dromen mag altijd toch
Ik had hier al eerder hier een account en al 2 hamsters gehad. Toen we gingen verhuizen heeft mijn moeder mijn oude kooi weggedaan en alle spullen.
Maar nu ben ik vergeten of een hamster door de tralie van 1 cm heen kan klimmen?
Voor zo ver ik kon herinneren moesten de tralies kleiner zijn dan 1 cm of heb ik dat verkeerd?
1 cm is goed, de meeste kooien hebben wel zo'n afstand...
Ik had ook eens een kooi van 11 mm afstand, mijn campbelli's konden er niet uit, maar mijn roborvski's (toen nog slechts enkele weken) konden er net wel door (althans toch eentje), wanneer ze volgroeid waren en ik ze in een kooi met 10 mm afstand heb gezet, konden ze er niet uit. Of ze ook niet meer door die van 11 mm konden heb ik nooit uitgeprobeerd eigenlijk.
Groetjes van Jessica en Myrte
RIP, Jikie en Tjikie, Speedy en Nano, Lyra en Kayla
Ik had eigenlijk min of meer dezelfde vraag. Ik heb dinsdag een rus gekocht want na 5 jaar zonder hamster werd het wel weereens tijd. Ik heb hem nu in mijn oude kooi zitten met 7mm tralieafstand.
Net heb ik een buizenkooi via MP gekocht maar toen ik thuis kwam besefte ik me pas dat het 10mm is. Het lijkt me vrij groot voor een jong rusje?
Mijn robo ging trouwens met gemak door 7mm. Ook op latere leeftijd.