heb echt hulp nodig met mijn Chineesje

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

chineesje456
Hamsters: djodjo

heb echt hulp nodig met mijn Chineesje

Bericht door chineesje456 »

Hoi.
Ik heb sinds een half jaar een Chinese hamster omdat in de winkel is gezegd dat ze zo rustig waren,
Ik was heel blij en had hem mee genomen.
de eerste 2 maanden dacht ik dat het wel normaal was dat ik hem bijna nooit zag en dat als ik in de buurt kwam van zijn kooi hij weg ging en hij moest wennen
en dacht dat het bij die van mij wat langzamer zou gaan voordat hij gewend was .
maar mijn hamster neemt nooit wat eten van mijn hand aan. niet eens zijn favo eten en als ik het in zijn voederbakje leg en deurtje dicht doe rent hij er meteen op af en gaat eraan knagen .
en nu heb ik geprobeerd toch met eten op platte hand te lokken maar niks werkt!
hij is echt heel lief maar echt bang en wil graag het vertrouwen winnen van hem,
zonder overal van elke beweging bang te worden,
het doet mij echt verdriet dus help mij alsjeblief,
ik ben bereid er alles voor te doen. :(

groetjes me and djodjo.
Laatst gewijzigd door chineesje456 op 10 aug 2013, 11:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Yipee
Hamsters: James
Leeftijd: 33

Re: heb eccht hulp nodig

Bericht door Yipee »

Niet lullig bedoeld maar misschien kun je wat interpunctie gebruiken in je verhaal, dit leest niet echt lekker. Ik bedoel dus punten en komma's en als het even kan hoofdletters aan het begin van een zin. ;)
Mijn Syrische hamster James: Topic James
chineesje456

oh sorry ik zal morgen wel doen sorry :(
Nieske
Moderator
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door Nieske »

@Yipee: rapporteren en niet reageren. Hoewel je het vast goed bedoelt, is het niet de bedoeling dat leden elkaar gaan aanspreken. Bovenin elke post zit een driehoekje met een uitroeptekentje, daarmee kan je een post aan de moderators melden.

En Chineesje, zonder leestekens is jouw post nogal een puzzel. Uit ervaring weet ik dat je dan veel minder reacties krijgt, omdat mensen het moeilijk te begrijpen vinden. Rechtsboven in je eigen post zit een "wijzig" knop, daarmee kan je je eerste bericht hier openen en er punten en komma's aan toevoegen.
groetjes van Nieske
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin
chineesje456

Re: heb echt hulp nodig met mijn Chineesje

Dankje Nieske
Iemand1
Hamsters: Findus de dwerghamster :p

Bericht door Iemand1 »

Ik heb de eerste dagen hem wat aan mijn hand laten snuffelen, eerst rende ie hard weg, maar na een tijdje kwam ie toch snuffelen (soms bijten :lol:)
Ee beetje eten in je hand leggen wilt ook helpen :D, dan asocieerd hij de geur van je hand met koekjes/snoepjes :-)
Miss lukt het zo, of heb je dat al geprobeerd?
Swiggity Swag, 'T is vrijdag!
chineesje456

Heb al geprobeert maar helpt niet. :(

-- 10 aug 2013 12:56 --

Heb al geprobeert maar helpt niet. :(
Iemand1
Hamsters: Findus de dwerghamster :p

Bericht door Iemand1 »

Maar heb e even gewacht? Want het is niet dat ie na 10 sec al komt hé ;)
Anders weet ik het niet, ik heb wel een andere soort hamster :s
Swiggity Swag, 'T is vrijdag!
Corine*Kiwie*
Hamsters: Cinna, Floff en Mous
Leeftijd: 30

Bericht door Corine*Kiwie* »

Benader je hem van bovenaf of meer van de zijkant? Want hamster vluchten van nature als ze van bovenaf benaderd worden. In het wilt kunnen dat namelijk de klauwen van een vogel zijn.
Ik vraag me af waar je je hamster gekocht hebt. Als je hem vanuit een dierenwinkel hebt kan dat z'n ontamme gedrag een beetje verklaren. Fokkers maken de dieren al redelijk handtam voordat ze naar een baasje gaan. In dierenwinkels gebeurd dat helemaal niet en zitten de diertjes vaak niet goed gehuisvest in een te kleine ruimte zonder radje of speelgoed. Je kan er nu misschien weinig mee maar als je ooit nog is een hamster koopt kan je dat het beste bij een fokker doen.
Groetjes van Corine en alle beestjes:
Syr Cinna
Bellies Floff en Mous
Katten Floris en Lizzy

†Ukkie, Mini, Kiwie, Lychee, Mokka, Finn en Sid†
~Net toen de rups dacht dat zijn leven voorbij was, werd hij een vlinder~
chineesje456

Ik benader hem meer vanaf de zijkant.
En heb hem gekocht bij de boerenbond...
We hebben geen andere dierenwinkel in onze omgeving,
Alleen een pets en co nog maar een vriendin van mij had er een hamster gekocht en die was agressief en had mijten dus koop ik daar geen. En een tijdje later was die hamster ook nog overleden.
Ik mag hem terug naar de winkel brengen maar ik wil dat niet doen omdat het dan wrs nog slechter met hem zou gaan:(.
I
Moderator
Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
Leeftijd: 42

Bericht door I »

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een rustige Chinese dwerghamster gezien :wink:

Chinese dwerghamsters zijn vaak wat schuwer en meer alert dan andere hamsters. (Ik heb het idee dat mijn Chineesje altijd alles in de gaten heeft) Het duurt meestal langer om hun vertrouwen te winnen. Maar als je dat eenmaal hebt gewonnen, dan zijn ze echt heel leuk.
Chineesjes houden meestal niet van open ruimtes. Als hij onbeschut door zijn kooi moet lopen om bij jouw hand te komen, heb je kans dat hij dat niet doet. Dan wacht hij wel tot het in zijn bakje ligt en hij er 'veilig' heen kan. Probeer eens je hand bij zijn voerbak te leggen, of hou het eten tussen je vingers vast (dus geen open, vlakke hand) en kijk of hij vanuit zijn huisje eten uit je vingers wil pakken. En heb geduld, waarschijnlijk moet hij even inschatten of hij het durft en dat kan even duren.

Ik pak mijn Chineesje altijd op in een kommetje van mijn handen, open, vlakke handen vindt hij eng en dan probeert hij ergens weg te kruipen. Hij zit graag op beschutte plekken, in mijn mouw of in mijn zak (bij voorkeur de zak van een vest of pyjama). Op schoot zitten of over de bak rennen vindt hij eng.

Terug naar de winkel brengen wordt zijn dood. Verkocht wordt hij niet meer, want hij is al een half jaar oud, dus waarschijnlijk eindigt hij dan als reptielenvoer. Dat zou voor mij geen optie zijn.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
Corine*Kiwie*
Hamsters: Cinna, Floff en Mous
Leeftijd: 30

Bericht door Corine*Kiwie* »

Hmm ik ben verder uit ideeen... als je de ''procedure'' voor tam maken al hebt geprobeerd. Misschien dat er nog anderen zijn met ideeën.
Mijn laatste dwergje Kiwie is ook nooit echt tam geworden. Zij was niet bang ofzo want ze vluchtte niet voor m'n hand maar ze is nooit gestopt met bijten. Had ik even geluk dat ze niet door kon bijten. Maar ik kan je niet echt verder helpen, sorry. Wel veel succes in ieder geval.
Groetjes van Corine en alle beestjes:
Syr Cinna
Bellies Floff en Mous
Katten Floris en Lizzy

†Ukkie, Mini, Kiwie, Lychee, Mokka, Finn en Sid†
~Net toen de rups dacht dat zijn leven voorbij was, werd hij een vlinder~
Pieno
Hamsters: Penny en Cindy

Bericht door Pieno »

Misschien kun je een andere manier vinden om iets meer plezier te beleven aan je Chineesje. In mijn ervaring zijn Chineesjes best slim en ze zijn heel behendig, dus misschien is het leuk om af en toe een leuke uitdaging in elkaar te knutselen voor je hamster. Een klimrek, of iets waar je voer verstopt, of iets waar hij lekker in kan graven. Er zijn veel creatieve mensen hier op het forum die vast wel ideeën hebben!
chineesje456

thnx als ik terug thuis ben ga ik dat doen want ik heb al de moed opgegeven :bloos: waarom bestaat er niet gewoon een hamsterfluisteraar ofzo :(
Hannah
Hamsters: muis en koetje
Leeftijd: 42

Bericht door Hannah »

Ik heb ook een chineesje. Mijn dame is echt tam. Toch pakt ze geen voer aan uit mijn handen. Als ik haar (op mijn schoot) een lekker hapje aanbiedt dan negeert ze het gewoon. Mijn eerdere hamsters (zowel russen als syren) was ik gewend dat ze uit zichzelf vanuit de kooi op mijn hand stapten. Mijn chinees zal dat beslist niet doen. Ik pak haar altijd op door een kommetje van mijn handen te maken. Eenmaal op schoot is ze erg tam. Ze loopt graag, haalt kunstjes uit door zich om mijn vinger te winden. Maar eigenlijk zit ze het liefste onder mijn trui verstopt. Dat kan ze gerust een half uur volhouden. Zo lief!
Misschien werkt bij hem / haar "zachte dwang" ook: Voorzichtig als een kommetje opscheppen en met je andere hand afdekken (ze vinden open ruimtes vaak eng)Ik wens je heel veel succes met jouw chineesje.
Groetjes van Hanna, Muis (chinese dwerghamster) en mijn konijnen Kobus en Cato
Plaats reactie