ontstoken oog - UPDATE
Moderator: Sylvia.
- isislovesnoopy
- Hamsters: Ziza
- Leeftijd: 25
ontstoken oog - UPDATE
Hallo allemaal,
Ik heb dus een nieuwe hamster van 3 jaar. Eerst was hij hier alleen in de vakantie, maar de eigenaar vond het goed dat hij hier bleef. Daardoor heb ik nu dus 2 hamsters dan 3 jaar! Alleen mijn nieuwe hamster Pukkie, heeft al sinds hij hier is last van zijn oogje. Eerst zat hij alleen soms dicht en maakte ik het schoon met afgekoeld kokend water met een watje. Maar dat hielp eigenlijk niet echt. Toen kwam er een rood bultje in zijn ooghoek en smeerde ik dat in met een zalfje. Dat hielp ook niet... En nu is dat dus nog steeds zo, en vraag ik jullie om hulp! Wat moet ik doen?
Ik heb dus een nieuwe hamster van 3 jaar. Eerst was hij hier alleen in de vakantie, maar de eigenaar vond het goed dat hij hier bleef. Daardoor heb ik nu dus 2 hamsters dan 3 jaar! Alleen mijn nieuwe hamster Pukkie, heeft al sinds hij hier is last van zijn oogje. Eerst zat hij alleen soms dicht en maakte ik het schoon met afgekoeld kokend water met een watje. Maar dat hielp eigenlijk niet echt. Toen kwam er een rood bultje in zijn ooghoek en smeerde ik dat in met een zalfje. Dat hielp ook niet... En nu is dat dus nog steeds zo, en vraag ik jullie om hulp! Wat moet ik doen?
Laatst gewijzigd door isislovesnoopy op 19 sep 2013, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes:
Isis,
mijn hamster ziza
mijn 3 duitse herders & mijn 2 konijnen!
R.I.P hamsters: Muesli, Snoopy, Pukkie, Lola, fluffy, brownie, speedy
Isis,
mijn hamster ziza
- Natascha.90
- Hamsters: 1
- Leeftijd: 35
-
Marjolein36
- Leeftijd: 50
Re: ontstoken oog
Je zou bij de dierenarts cavasan oogzalf kunnen vragen maar meestal willen ze de hamster dan wel eerst even zien.
- isislovesnoopy
@Natascha, ik ben niet bij de dierenarts geweest. Want hij is al 3, en voor het langskomen alleen al betaal je 40 euro, wat ik nogal duur vind.
@marjolein, ik zal vragen of ze het hebben, en misschien heb ik het zelf nog wel ergens liggen. Hoe duur is dat? En helpt het ook echt?
@marjolein, ik zal vragen of ze het hebben, en misschien heb ik het zelf nog wel ergens liggen. Hoe duur is dat? En helpt het ook echt?
Groetjes:
Isis,
mijn hamster ziza
Isis,
mijn hamster ziza
- Natascha.90
Dat helpt alleen als je weet dat het ontstoken is en dat kan alleen de dierenarts zeggen. Zo'n zalf is 7 euro ofzo.
-- 05 sep 2013 20:09 --
40 euro vindt ik ook duur voor een consult. Is er geen goedkopere in de buurt? Leeftijd van de hamster maakt in geen geval uit.
-- 05 sep 2013 20:09 --
40 euro vindt ik ook duur voor een consult. Is er geen goedkopere in de buurt? Leeftijd van de hamster maakt in geen geval uit.
Faith
- isislovesnoopy
Ja, ik ben aan het kijken voor een goedkopere DA. Leeftijd maakt mij ook niet uit hoor
.
Groetjes:
Isis,
mijn hamster ziza
Isis,
mijn hamster ziza
Je kunt ook even bellen en vragen of je zalf mag komen halen zonder consult. Als je de symptomen goed beschrijft en vertelt dat je hamster al oud is. Cavasan is geen heel heftig middel dus soms kan het ook wel zonder consult. Heb ik ook gedaan toen Tex een oogontsteking had, want toen waren de symptomen zo duidelijk dat consult alleen maar stress zou geven terwijl toch al duidelijk was wat er mis was.
- isislovesnoopy
@pieno, oké, ik zal morgen even bellen! Heeft de zalf bij jou uiteindelijk geholpen?
Het oogje is nu een beetje slijmerig en pusserig en het bultje lijkt groter te worden. Mijn moeder bedacht ineens dat het ook een abces kon zijn, zou dat misschien ook kunnen??
Ohja, ik heb hier ook nog een zalfje dat Vetramil heet. Er staat op dat het voor dieren is en ook voor ontstekingen. Zou dat niet kunnen helpen? Zou ik dat kunnen gebruiken?
Het oogje is nu een beetje slijmerig en pusserig en het bultje lijkt groter te worden. Mijn moeder bedacht ineens dat het ook een abces kon zijn, zou dat misschien ook kunnen??
Ohja, ik heb hier ook nog een zalfje dat Vetramil heet. Er staat op dat het voor dieren is en ook voor ontstekingen. Zou dat niet kunnen helpen? Zou ik dat kunnen gebruiken?
Groetjes:
Isis,
mijn hamster ziza
Isis,
mijn hamster ziza
- Natascha.90
Ik zou zoals ik het hoor toch echt naar de dierenarts gaan. Een bultje wat groter wordt klinkt niet als een normaal ontstoken oog. Ik zou dan ook geen middeltjes gebruiken die je zelf hebt liggen.
Faith
- isislovesnoopy
Oo, oké, dan zal ik morgen voor een goedkopere maar goeie dierenarts kijken!
Groetjes:
Isis,
mijn hamster ziza
Isis,
mijn hamster ziza
- Mariska1808
- Leeftijd: 29
Ik volg dit topic ook even. Mellow heeft hetzelfde! Ik ben toen wel naar de DA geweest en kreeg ook het zalfje Cavasan. Eerst werkte het, helaas komt het na de kuur gewoon weer terug. Het zit nu soms ook op der neusje. 
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
- isislovesnoopy
Oo, dus eigenlijk heeft dat niet zo heel veel zin? Hoelang doe je met het zalfje?
Groetjes:
Isis,
mijn hamster ziza
Isis,
mijn hamster ziza
- Nona
- Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
- Leeftijd: 33
Dat kun je zo niet zeggen, want dat hangt ervan af wat je hamster precies heeft en dat kan alleen een dierenarts beoordelen. Een groeiende bult kan bijv. ook een abces zijn en dan moet je echt heel snel naar de DA voordat de ontsteking zich vanbinnen gaat verspreiden of de bult barst, dat is zeker in het gezicht zeer gevaarlijk.
- Mariska1808
- Leeftijd: 29
Het zalfje was een kuurtje van 7 dagen (3x per dag). Heb dat toen gedaan en toen was het weg. Daarna kwam het weer terug, en nu weer. Het wordt niet erger zolang ik het meteen ermee behandel. Maar vind het wel vreemd dat het weer terug komt. Misschien een lage weerstand?
Het is inderdaad wat Nona zegt per hamster verschillend. Bij Mellow helpt het wel, alleen komt het erna weer terug. Als het na deze keer zalven weer terug komt dan ga ik maar weer naar de DA.
isislovesnoopy, hoe is het nu met je hammie?
Het is inderdaad wat Nona zegt per hamster verschillend. Bij Mellow helpt het wel, alleen komt het erna weer terug. Als het na deze keer zalven weer terug komt dan ga ik maar weer naar de DA.
isislovesnoopy, hoe is het nu met je hammie?
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Bij Tex heeft het toen prima geholpen, maar, zoals ik al zei, die had ook een "klassiek" geval van oogontsteking. Iets wat ook op de neus zit (Mariska) is geen oogontsteking. Ook een bult erbij klinkt anders dan alleen maar een oogontsteking.
Daarom ook: bel even je dierenarts en beschrijf de symptomen, dan kan die bepalen of je cavasan kan komen halen of dat je langs moet komen. Ben het er wel mee eens dat je niet zomaar zelf middeltjes moet gaan dokteren, maar ik wil maar zeggen dat dat gesleep naar een consult ook niet altijd nodig is. Ik bel eigenlijk altijd eerst met uitleg en vraag of ik wel moet komen. En soms hoeft het niet, en soms wel.
Daarom ook: bel even je dierenarts en beschrijf de symptomen, dan kan die bepalen of je cavasan kan komen halen of dat je langs moet komen. Ben het er wel mee eens dat je niet zomaar zelf middeltjes moet gaan dokteren, maar ik wil maar zeggen dat dat gesleep naar een consult ook niet altijd nodig is. Ik bel eigenlijk altijd eerst met uitleg en vraag of ik wel moet komen. En soms hoeft het niet, en soms wel.