Een plateau in een glazen kooi.
Moderator: Sylvia.
Een plateau in een glazen kooi.
Ik heb een aquarium als kooi en zou daar graag een soort van plateau in willen hebben.
Alleen weet ik niet zo goed hoe ik dat zou moeten aanpakken aangezien je niet zomaar iets aan de glazen muren kan bevestigen ofzo.
Dus iemand ideeën hoe ik een mooi en stevig plateau kan maken ?
Alleen weet ik niet zo goed hoe ik dat zou moeten aanpakken aangezien je niet zomaar iets aan de glazen muren kan bevestigen ofzo.
Dus iemand ideeën hoe ik een mooi en stevig plateau kan maken ?
Re: Een plateau in een glazen kooi.
Hout op pootjes werkt prima! Zeg maar dezelfde bouw als een tafel. Kun je zelf maken, maar ook kant en klaar kopen. Ik vind deze altijd wel mooi: http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... cts_id=577
Je kunt ook nog met zuignappen werken of met haakjes iets aan het deksel hangen, maar dat is toch iets wiebeliger/onzekerder vind ik zelf.
Je kunt ook nog met zuignappen werken of met haakjes iets aan het deksel hangen, maar dat is toch iets wiebeliger/onzekerder vind ik zelf.
Trotse verzorger van Russisch dwergenmeisje Chihiro,
muisjes Karaat, Obsi(diaan) & Agaat,
en parttime slaaf van poes Persephone
Lang leve alle knaagbeesten!
je kunt een glazen plateau er in plakken met aquariumkit, maar dan ben je niet meer flexibel.
of je neemt een 4 poten en een houten plaat. dit kun je op verschillende manieren variëren:
handig vind ik ook het wijnrek van Ikea, maar dat moet je dan nog 'hamsterveilig' maken (staat hier in de gerbilkooi)

je zou ook iets kunnen kopen: (het opstappen voor een dwerg moet je dan wel nog makkelijker maken
)
http://www.gerbilshopqueenies.nl/klimsp ... u-van-hout
of je neemt een 4 poten en een houten plaat. dit kun je op verschillende manieren variëren:
handig vind ik ook het wijnrek van Ikea, maar dat moet je dan nog 'hamsterveilig' maken (staat hier in de gerbilkooi)

je zou ook iets kunnen kopen: (het opstappen voor een dwerg moet je dan wel nog makkelijker maken
http://www.gerbilshopqueenies.nl/klimsp ... u-van-hout
groetjes
Melanie
------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
Melanie
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
Haha zelfde gedachte, dat wijnrek van Ikea is ook echt leuk inderdaad!! Die lijkt me ook echt ideaal voor muisjes of chineesjes.
Ik gebruik zelf verdiepingen van savic (hamster kooi verdiepingen)

Zo ziet de groen blauwe eruit:

De tralie delen zijn van de ferplast combi en deze paste precies aan deze verdieping van savic
ik had 1 combi en heb toen 4 extra plaatjes bij bestelt voor mijn 2 hamsters.
Er zitten 2 plaatjes tegen de roze met blauwe aan en deze heb ik horizontaal bevestigd i.p.v verticaal zoals hierboven.
Ik wou de roze lager hebben omdat er een dwergje in woont.
de groene was van mijn syrtje.

Zo ziet de groen blauwe eruit:

De tralie delen zijn van de ferplast combi en deze paste precies aan deze verdieping van savic
ik had 1 combi en heb toen 4 extra plaatjes bij bestelt voor mijn 2 hamsters.
Er zitten 2 plaatjes tegen de roze met blauwe aan en deze heb ik horizontaal bevestigd i.p.v verticaal zoals hierboven.
Ik wou de roze lager hebben omdat er een dwergje in woont.
de groene was van mijn syrtje.
ღ Ping ღ
† Mia, Samina, Ezri, Lin Lin, Lilo, Bobby, Mika, Billy Brown, Lotje, Frummel, Sparky, Peppi †
† Mia, Samina, Ezri, Lin Lin, Lilo, Bobby, Mika, Billy Brown, Lotje, Frummel, Sparky, Peppi †
Ik gebruik plateaus met zuignappen die eigenlijk voor de badkamer zijn.Ik heb ze van de Action

- sweetylovesamuelle
- Hamsters: Sweety
Heb je een link @Jaimz?
Ik vind het echt een supergoed idee, maar ik kan het op de site niet vinden.
Campbelli dwerghamsters: Lungo, Latte & Noir
Rust zacht: Mocha, Panna, Beau & Sweety
- Aardwortel
- Hamsters: Finnley
- Leeftijd: 33
Heel veel dingen die ze bij de action verkopen, staan niet op de site.sweetylovesamuelle schreef:Heb je een link @Jaimz?
Groetjes van Tes & Finnley.
R.I.P. Billy † 12-02-2015 †
R.I.P. Billy † 12-02-2015 †
- sweetylovesamuelle
- Hamsters: Sweety
oh haha bedankt!
Campbelli dwerghamsters: Lungo, Latte & Noir
Ze verkopen ze ook niet altijd.Ik heb die van mij al een paar jaar maar ik zie ze nu nog weleens liggen bij de Action waar ik kom.
Mijn vader heeft van die Action bakjes in het verpleeghuis voor zijn tandeborstel. Maar heel soms vallen ze van de muur af... is dat niet link mbt de hamsters?
ik heb met piepschuim en tegellijm verdiepingen gemaakt. nadeel is wel dat je het niet zomaar even veranderd
Zou het kunnen dat de ondergrond/zuignap niet goed ontvet is of dat hij de zuignapjes niet aandrukt? Ik heb zelf echt van alles met zuignappen opgehangen in mijn huis en badkamer: van ovenwanten en handdoeken tot kettingen, kunstplanten en schilderijtjes. Zolang ik circa 1x per week de zuignappen even aandruk als ik toch de badkamer schoonmaak valt er nooit iets naar beneden! (Je hoort dan ook echt een 'plop' als je erop drukt, na verloop van tijd gaan ze losser zitten door het gewicht van wat eraan hangt.)katiex schreef:Mijn vader heeft van die Action bakjes in het verpleeghuis voor zijn tandeborstel. Maar heel soms vallen ze van de muur af... is dat niet link mbt de hamsters?
Maar goed, als je die hamsterverdiepingen ook af en toe aandrukt lijkt me dat een ideale oplossing. Of je plakt de zuignappen voor de zekerheid vast met bv secondenlijm, maar dan kun je ze natuurlijk niet meer verplaatsen.