Ik ben begonnen met de bouw van de Detolf voor de hamster Nini van mijn zoontje. Ik ben echt niet technisch aangelegd, maar dit is echt goed te doen:D dus mijn tip voor iedereen die denkt dat het heel lastig is..echt dat valt mee:)
Zometeen het gaas erin en dan kijken hoe we hem gaan inrichten:)
In eerste instantie wel esmeralda. Maar hij wordt verplaatst naar ernaast straks! Het geluid wordt anders wat veel voor het beestje ben ik bang;)
En met gaas!
-- 22 sep 2016 15:31 --
En af:) er komen nog wat nieuwe spullen aan;) groter rad o.a. En weet iemand of dat potje gras wat ik een heb gezet wel mag? (Heb hem er voor de foto ingezet en nu weer eruit.. twijfel een beetje. Gras uit de tuin)
Volgens mij mag gras wel, tenzij het van een vervuilde plek komt (dus niet plukken naast de snelweg of waar honden plassen ed). Anders kun je ook knaagdiergras kopen, zelfde idee maar dan 'speciaal' voor knaagdieren. Koop je gewoon in een dierenwinkel/tuincentrum. Ziet er verder echt onwijs gaaf uit zeg! Alleen een klein dingetje, jullie hebben een zippy fles zo te zien. Daar is niks mis mee hoor, maar houd hem wel in de gaten. Ze lekken vrij snel en dan lopen ze letterlijk leeg *ervaring*.
Mariska,daar heb ik inderdaad ervaring mee helaas hahaha. Ik wil ook een andere, uit deze lijkt ze niet lekker te kunnen drinken ook. Maargoed het was de enige die ik in huis had met zuignappen
Gaaf!
Mocht je geen fles met zuignappen meer vinden, ik heb er ook geen.
Ik heb ook een detolf en heb een gewone drinkfles met houder vast gehangen met ijzerdraad aan de ijzeren staafjes die het frame van je detolf vormen.
Het ijzerdraad om de houder gewikkel zodat je het flesje makkelijk los kan halen om het water te verversen.
Je hebt anders ook nog magnetische flessenhouders die je gewoon aan je glas doet. Weet alleen niet hoe dik het glas is van zo'n detolf. Met heel dik glas werkt het niet namelijk. Ziet er in elk geval tof uit!
Ja ze zit erin! Ze vindt het geweldig! Graaft en graaft en graaft. Is niet angstig ofzo. Ze komt nog gewoon op mijn hand:) ik twijfelde of ik nog een week zou wachten omdat ze hier pas 3 dagen is. Maar heb de gok toch genomen:)
-- 23 sep 2016 08:42 --
Dominature schreef:Gaaf!
Mocht je geen fles met zuignappen meer vinden, ik heb er ook geen.
Ik heb ook een detolf en heb een gewone drinkfles met houder vast gehangen met ijzerdraad aan de ijzeren staafjes die het frame van je detolf vormen.
Het ijzerdraad om de houder gewikkel zodat je het flesje makkelijk los kan halen om het water te verversen.
wat een idee! Ga ik eens proberen:D
-- 23 sep 2016 08:43 --
Mariska1808 schreef:Je hebt anders ook nog magnetische flessenhouders die je gewoon aan je glas doet. Weet alleen niet hoe dik het glas is van zo'n detolf. Met heel dik glas werkt het niet namelijk. Ziet er in elk geval tof uit!
Linemarie schreef:Wat een mooie bak! Jammer dat dit hier in huis echt niet past.
Ja het is echt een flink ding! Ik heb geluk dat we een open trap hebben en hij daar heel mooi half onder past. De lengte is echt wel heel veel. Maar op een dressoir zou het ook echt mooi staan denk ik:) een kooi vind ik al gauw lelijk maar dit staat echt heel mooi:)
Ik heb het gat gebruikt van de Detolf voor de lamp om het drink flesje door heen te doen. 2 gaatjes er in geboord. Haakjes er in gedaan en hij hing. Dit kan denk alleen niet met een dwerg. Die past denk nog door het gat heen.