Action hamster-hok
Moderator: Sylvia.
Action hamster-hok
Ik was vanmiddag bij de Action en daar hebben ze nu een hamsterhok in het assortiment ... Een belachelijk klein ding (30x47x30 cm) met notabene een goudhamster op de doos. Walgelijk
Ik heb al een mail naar de Action gestuurd, maar of ze zich er wat van aantrekken...

Re: Action hamster-hok
Ik vind het ook maar niks. Eigenlijk mogen al die te kleine kooien wel afgeschaft worden. Zo houden winkels die het verkopen, veel mensen onwetend.
- Nimfee
- Hamsters: Lana en Félix
- Leeftijd: 37
- Contacteer:
Er is veel over geklaagd maar omdat het 'mag' blijft de Action het verkopen.
Dat verbaasd me niks... Ik heb het oa gegooid op hun verantwoording om kinderen het goede voorbeeld te geven mbt het houden en huisvesten van dieren. En dat dit hok gewoon dierenmishandeling is.
- Hamstersam
- Hamsters: Obi
- Leeftijd: 23
Ik heb in een dierenwinkel in Spanje een hok gezien en dat hok was ongeveer 20 bij 30 cm... echt super sneu inderdaad dat dat nog verkocht wordt..
Groetjes van Sam!
RIP Nemo en Dorus, er wordt altijd aan jullie gedacht!
RIP Nemo en Dorus, er wordt altijd aan jullie gedacht!
Geweldig dat je een mail hebt gestuurd.
heb net in die winkel ook maar eens commentaar gegeven.
zeggen ze een hamster zit toch maar op 1 plek
weten dus echt niet wat een hamsterleven voorstelt.
dierenbeulenkooitjes zei ik
zeggen ze een hamster zit toch maar op 1 plek
weten dus echt niet wat een hamsterleven voorstelt.
dierenbeulenkooitjes zei ik
Dit is hun reactie (daar heb je niks aan...
):
Geachte heer of mevrouw,
Hartelijk dank voor uw reactie.
Wij hebben uw opmerkingen doorgegeven aan onze inkoopafdeling. Er zijn geen wettelijke eisen aan de grootte van een hamsterkooi. Het formaat kooi dat wij verkopen komt overeen met het formaat dat ook door veel andere aanbieders wordt verkocht en is dus gebruikelijk binnen de dierenbenodigdheden sector. Wij waarderen uw feedback.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
mevrouw M. Joon
Afd. Klantenservice Action Service & Distributie
Geachte heer of mevrouw,
Hartelijk dank voor uw reactie.
Wij hebben uw opmerkingen doorgegeven aan onze inkoopafdeling. Er zijn geen wettelijke eisen aan de grootte van een hamsterkooi. Het formaat kooi dat wij verkopen komt overeen met het formaat dat ook door veel andere aanbieders wordt verkocht en is dus gebruikelijk binnen de dierenbenodigdheden sector. Wij waarderen uw feedback.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
mevrouw M. Joon
Afd. Klantenservice Action Service & Distributie
Westie80,
Misschien heeft het meer zin om een petitiepagina bij teken petitie.nl te maken waar je pleit voor grotere hamsterverblijven in de handel en het stoppen van het maken en verkopen van te kleine verblijven in veel winkels. Ik zal zeker tekenen.
Misschien heeft het meer zin om een petitiepagina bij teken petitie.nl te maken waar je pleit voor grotere hamsterverblijven in de handel en het stoppen van het maken en verkopen van te kleine verblijven in veel winkels. Ik zal zeker tekenen.
Dat ken ik helemaal niet, ik zal er eens kijken 
Klik voor deze link.
We stuiten hier, denk ik, op een dieper liggend maatschappelijk probleem. Niet alleen worden er te kleine hamsterkooitjes verkocht, maar ook cavia- en konijnenkooitjes. In plaats van het welzijn van het dier in het oog te houden, liggen de belangen ergens anders. In plaats van dienstbaar te zijn aan de dieren, is men dienstbaar aan iets anders.
We zien het met alles in onze wereld terugkomen. We weten allemaal dat plastic niet al te best is en toch wordt alles ingepakt in plastic, om maar een voorbeeld te noemen. En wat denk je van al het landbouwvergif. Is dat echt dientbaar zijn aan de natuur en aan de mens?
Zoals men met de dieren omgaat, gaat men ook met de mensen om. Hoe vergaat het met sommigen in verpleeghuizen?
Ik denk dat er een algehele mentaliteitsverandering moet komen.
We zien het met alles in onze wereld terugkomen. We weten allemaal dat plastic niet al te best is en toch wordt alles ingepakt in plastic, om maar een voorbeeld te noemen. En wat denk je van al het landbouwvergif. Is dat echt dientbaar zijn aan de natuur en aan de mens?
Zoals men met de dieren omgaat, gaat men ook met de mensen om. Hoe vergaat het met sommigen in verpleeghuizen?
Ik denk dat er een algehele mentaliteitsverandering moet komen.