Nieuwe kooi
Moderator: Sylvia.
-
milouhegeman
Nieuwe kooi
Hallo allemaal,
Ik heb een Russische dwerghamster en hij woont nu in drie gekoppelde kooien (waaronder één graafbak). Omdat de kooien wat rommelig ogen zou ik graag één mooie ruime kooi/aquarium willen aanschaffen. Ik heb wat op internet en marktplaats gezocht en vond verscheidene dingen:
- houten kooi (bij Bol Houten hamsterkooi muizen kooi 115 x 60 x 58 cm 401757).
- aquarium 125 x 50 x 50
Het nadeel van de houten kooi lijkt me dat er niet heel veel zaagsel in kan terwijl hij nu wel gewend is aan zo'n 25 cm zaagsel.
Hij ligt nu ook vaak in de buizen, deze kunnen niet in de nieuwe kooi. Zal die hieraan kunnen wennen?
Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan? De kooi of het aquarium?
Alvast heel erg bedankt!
Ik heb een Russische dwerghamster en hij woont nu in drie gekoppelde kooien (waaronder één graafbak). Omdat de kooien wat rommelig ogen zou ik graag één mooie ruime kooi/aquarium willen aanschaffen. Ik heb wat op internet en marktplaats gezocht en vond verscheidene dingen:
- houten kooi (bij Bol Houten hamsterkooi muizen kooi 115 x 60 x 58 cm 401757).
- aquarium 125 x 50 x 50
Het nadeel van de houten kooi lijkt me dat er niet heel veel zaagsel in kan terwijl hij nu wel gewend is aan zo'n 25 cm zaagsel.
Hij ligt nu ook vaak in de buizen, deze kunnen niet in de nieuwe kooi. Zal die hieraan kunnen wennen?
Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan? De kooi of het aquarium?
Alvast heel erg bedankt!
-
FloorMila
- Hamsters: Mabel
- Leeftijd: 23
Re: Nieuwe kooi
Ik zou voor het aquarium gaan, het is wel noodzakelijk dat je hamster kan graven.
en ik vind zelf aquariums ook veel fijner met schoonmaken dan andere kooien.
ook kan je in een aquarium je hamstertje goed zien.
Ik denk dat je hamster er wel aan kan wennen dat hij geen buizen meer heeft.
Je kan altijd een paar buizen in het hok neerleggen. Zodat hij er doorheen kan lopen.
Succes!
Groetjes FloorMila
en ik vind zelf aquariums ook veel fijner met schoonmaken dan andere kooien.
ook kan je in een aquarium je hamstertje goed zien.
Ik denk dat je hamster er wel aan kan wennen dat hij geen buizen meer heeft.
Je kan altijd een paar buizen in het hok neerleggen. Zodat hij er doorheen kan lopen.
Succes!
Groetjes FloorMila
Ik zou ook voor het aquarium gaan
Een flinke laag bodembedekking is nuttiger dan buizen
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de houten hokken, dit zou je dan weer moeten lakken en alsnog kunnen er dan beestjes in gaan zitten.
Met het aquarium doe je je hamster absoluut een groot plezier
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de houten hokken, dit zou je dan weer moeten lakken en alsnog kunnen er dan beestjes in gaan zitten.
Met het aquarium doe je je hamster absoluut een groot plezier
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
- Nimfee
- Hamsters: Lana en Félix
- Leeftijd: 36
- Contacteer:
Ik zou ook gaan voor een aquarium. Zeker 120x50 cm is echt lekker ruim! En met de buizen komt wel goed. Met voldoende bodembedekking zal je hamster uit zichzelf tunnels gaan graven 
-
milouhegeman
Ik Heb eindelijk een keuze kunnen maken, het is wel iets anders geworden, namelijk een Detolf kast van de IKEA!
Ik heb nog een grote kast waar de Detolf op kan staan en qua grootte lijkt 't me helemaal geweldig.
Morgen ga ik 'm in elkaar zetten dus ben erg benieuwd! Als het goed is komen maandag de spulletjes van Zooplus
In ieder geval heel erg bedankt voor de adviezen
Morgen ga ik 'm in elkaar zetten dus ben erg benieuwd! Als het goed is komen maandag de spulletjes van Zooplus
In ieder geval heel erg bedankt voor de adviezen
- Hamstersam
- Hamsters: Obi
- Leeftijd: 23
Goede keus! Ik heb ook een Detolf en hij bevalt helemaal.
Groetjes van Sam!
RIP Nemo en Dorus, er wordt altijd aan jullie gedacht!
RIP Nemo en Dorus, er wordt altijd aan jullie gedacht!
Ik heb nu een aantal keer Detolf kast voorbij zien komen..kan iemand mij uitleggen wat hiervan de bedoeling is en hoe je dit ombouwt tot een goed hamsterhok?
De detolf is een goedkope vitrinekast en de formaat is ideaal geschikt voor de hamster (160x43). Je laat de glazen deur weg en legt de kast op zijn rug. Zaagsel erin en klaar is kees. Het nadeel van deze kast is wel, dat de wanden niet zo heel erg hoog zijn. Hoog genoeg, maar mocht hoger. Je kunt ook gewoon een tweedehandswinkel inlopen en misschien vind je daar nog wel andere vitrinekasten die geschikt zijn.