Nieuwe hamster ligt “bloot”

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Mollybolly
Hamsters: Molly

Nieuwe hamster ligt “bloot”

Bericht door Mollybolly »

Hi allen!!

Ik ben nieuw hier en zal me daarom even kort voorstellen. Ik ben een trotse eigenaar van een zwart syrische hamster, Molly! Na een lange periode (ongeveer 7 jaar) geen hamsters meer gehad ben ik toch weer omgeslagen. Ik zag Molly lopen en was verkocht..😊 Hiervoor altijd hamsters gehad waaronder rusjes en syrische.

Nu heb ik toch gelijk een vraagje. Molly ligt “bloot” te slapen. Ik bedoel hiermee dat hij gewoon ergens gaat liggen, maar niet uit waar. Behalve in het nestmateriaal... Iemand enig idee waarom hij dit doet? Moet hij nog wennen, snapt hij het nog niet? In al die jaren dat in hamsters heb gehad dit nog nooit mee gemaakt..

Alvast bedankt!!

yunansia
Hamsters: Hoodie & Xillia & Noctis

Re: Nieuwe hamster ligt “bloot”

Bericht door yunansia »

Het kan zijn dat het nog wennen is. Hoe lang heb je hem al?
1 van mijn syrtjes had ook dat hij ergens gewoon in slaap viel en daar bleef liggen. Nu heeft hij wel door dat hij heel veel huisjes heeft :lol:
Mollybolly

Ja het lijkt er op dat hij gewoon ergens gaat slapen.. Ik heb hem pas gisteren gehaald😊 Maar kon me niet herinneren dat mijn andere syrtjes en russen dat deden.

Bedankt voor je reactie!!
Eveline
Leeftijd: 48
Contacteer:

Bericht door Eveline »

Hmmm, met toch ook wel zeker 30 syrtjes ervaring eigenlijk nooit een bloot slaper gehad.
Maar ik moet zeggen dat ik meestal wel een soort bijna kant en klaar nestplekje maakte voor ze, daar maakten ze dan ook wel gebruik van. Misschien is het toch vooral een kwestie van wennen.
Groetjes van Eveline
Mollybolly

Ik heb inderdaad wel een nestje “voorgemaakt” zegmaar. Met lekker nestmateriaal waas mijn andere hamster allemaal dol op waren. Molly heeft daar welgeteld 2x ingezeten.
Hij krijgt zeker de kans om te wennen al zou hij dat nogmaals moeten doen straks! Ik had nog een kooi staan van mijn vorige hamsters, maar eigenlijk vind ik die te klein... Ben bezig om zelf er een te maken. Morgen komen de spulletjes binnen die ik voor Molly besteld heb. En ik moet nog een aantal kleine dingetjes halen bij een doe het zelf zaak! Morgen ga ik lekker klussen hihih.
Het wordt trouwens een soort bak van 1 meter lang bij 60 cm breedt! Denk dat hij dat wel gaat waarderen.

Maar goed, ik dwaal af hahaha. Ik laat hem nu gewoon maar zijn gang gaan, dat kan toch geen kwaad? Niet dat hij kou vat of dergelijke..?
karlijnlidl
Hamsters: Beer, Balou, Gin & Tonic ♡
Leeftijd: 27

Bericht door karlijnlidl »

Ik ken je verhaal! Mijn geliefde dus je slaapt regelmatig op vreemde plekken. Gewoon plat op de bodem of in de zandbak. Nooit het idee gehad dat het kwaad kan. Heb hem nu een jaar en hij doet het nog steeds regelmatig!
Everybody wants happiness, nobody wants pain,But you can't have a rainbow without a little rain.

slaapzacht lieverds Hammy, Lidl,Taco ,Winnie ,Flash, Destiny, Zazu & Jayla
Plaats reactie