Kooi geschikt voor meerdere

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
hamsterpassie
Hamsters: Miss Esmee

Kooi geschikt voor meerdere

Bericht door hamsterpassie »

Ik ben op zoek naar een huisvesting voor twee Campbelli Dwerghamsters waar ik ze genoeg levenruimte in geef.
Alle suggesties zijn welkom! Ik hoor graag

hamsterpassie
Hamsters: Miss Esmee

Re: Kooi geschikt voor meerdere

Bericht door hamsterpassie »

Iemand die tips heeft waar ik op moet letten? Hoe groot moet de kooi zijn? Ik weet de afmetingen voor 1 hamster, maar zijn de afmetingen voor twee dwerghamsters dan het oppervlakte keer 2?
xAnnick
Hamsters: Remy <3
Leeftijd: 28

Bericht door xAnnick »

Hoii

Ik heb geen ervaring met deze soort en kan je dus alleen vertellen wat ik door de jaren heen heb gelezen. Voor zover ik weet moet het verblijf juist niet té groot zijn, omdat de hamsters anders elkaars geuren kwijtraken. Ik denk dat je met 80x50 of 100x50 een mooie maat hebt. Belangrijk is ook dat er twee loopradjes, twee waterbakjes, etc. aanwezig zijn zodat daar geen onenigheid over kan ontstaan. Als je wilt kan ik eens op het Duitse Hamsterforum rondneuzen, daar is er al wat meer over bekend. Of als je zelf goed Duits kunt, kun je dit uiteraard ook zelf doen.

Groetjes
Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Hermank2018

Bericht door Hermank2018 »

Ik wel eens een soortgelijke vraag gesteld, en kreeg toen het advies dit aan de fokker te vragen van wie je de hamsters wil halen. Dit bleek het juiste advies; het blijkt namelijk nogal te verschillen per hamster. Een fokker kan je het beste advies geven omdat die de hamsters in kwestie wat beter kent en dus ook weet wat de meest passende optie is voor betreffende hamsters.
Ik zou dus zeggen; neem contact op met een fokker!
melson
Contacteer:

Bericht door melson »

ik had op het duitse hamsterforum ooit deze kooien gevonden, daar staan de maten ook bij en kun je de inrichting goed bekijken:
https://www.das-hamsterforum.de/t/meine ... ge.223617/

in Duitsland is het minimum voor elke hamster 100x50cm, dus kleiner zal het sowieso niet zijn. en je moet alle inrichting kwijt kunnen, dus ik zal eerder groter gaan.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------
Plaats reactie