Hamster vervoeren

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
motherofgandalf

Hamster vervoeren

Bericht door motherofgandalf »

Dag,

Onlangs (24dec) heb ik een 3 maand oude Syrische hamster (Gimli) genomen, ik ben momenteel bij mijn ouderlijke huis/dorp en dat is ook waar ik verliefd ben geworden op de hamster die ik hier lichtelijk impulsief heb gekocht, niemand wilde hem en ik kon hem niet achterlaten :(. Het plan was eerst om een hamster wat later in mijn studiestad te nemen namelijk.

Het ding is dat ik eigenlijk aan de andere kant van het land op kamers zit en daar dus ook deze komende woensdag heen ga reizen (2,5 uur in totaal.....)met het openbaar vervoer. (ik heb overigens een kooi voor hem hier en ook een op mijn kamer al staan, dus die hoef ik niet mee te vervoeren)

het liefst was ik natuurlijk met een auto gegaan en mijn reistijd door 2 gehaald, maar ik heb nog geen rijbewijs of auto en mijn ouders moeten gewoon werken jammergenoeg

Nou is het gelukkig een stuk rustiger nu in de trein dan normaal, maar ben ik als nog een beetje bezorgd om de geluiden en dergelijke en weet ik nog niet echt hoe ik het beste het vervoer kan aanpakken om het zo min mogelijk een stressvolle situatie te laten zijn voor hem.

Ik heb daarnaast een vervoersbakje waar ik zoveel mogelijk van zijn bodembedekking in ga doen, maar ik ben ook alsnog bang voor de kou..ik wil niet dat hij mogelijk in winterslaap gaat of iets dergelijks, want ik had gehoord dat dat kon als ze te lang aan temperaturen van onder de 15 graden waren vrijgegeven. In de bus en trein zal het natuurlijk niet zo koud zijn en overstaptijd heb ik ook niet veel, dus we zullen niet lang in de buitenlucht staan, maar toch ben ik een beetje bezorgd.

Naast bodembedekking wil ik een klein licht holletje erin zetten, komkommer als waterbron en heel veel snacks.

als ik wegga dan is het ongeveer tijd voor hem om te gaan slapen, ik hoop natuurlijk dat hij erdoorheen slaapt..

Hij is al tam genoeg om van mijn hand te eten, maar oppakken mag ik nog niet, dus ik moet ook even kijken hoe ik hem überhaupt in het bakje krijg..

Iemand nog verder tips of opmerkingen?

ingeborg58
Hamsters: Victor

Re: Hamster vervoeren

Bericht door ingeborg58 »

Ik denk dat je niet te moeilijk moet doen. Laat hem voorzichtig in een schaaltje of mok lopen. Desnoods lokken met iets lekkers, dan zet je hem rustig in het vervoers bakje. Zorg inderdaad voor lekker bodembedekking en hooi. Of strookjes keukenpapier. Zet het kompleet in een boodschappen tas. ( Die natuurlijk wel open is van boven)
En dan zal hij het echt wel overleven. Een stukje komkommer is een goed idee, voor vocht. Beetje voer,en klaar.
Succes!
motherofgandalf

Bericht door motherofgandalf »

ingeborg58 schreef: 05 jan 2021, 19:22 Ik denk dat je niet te moeilijk moet doen. Laat hem voorzichtig in een schaaltje of mok lopen. Desnoods lokken met iets lekkers, dan zet je hem rustig in het vervoers bakje. Zorg inderdaad voor lekker bodembedekking en hooi. Of strookjes keukenpapier. Zet het kompleet in een boodschappen tas. ( Die natuurlijk wel open is van boven)
En dan zal hij het echt wel overleven. Een stukje komkommer is een goed idee, voor vocht. Beetje voer,en klaar.
Succes!
super bedankt! dit stelt mij wel echt gerust,
Ik wilde het vervoersbakje eerst gewoon in de hand dragen maar een tas is inderdaad beter tegen de wind!

alles staat klaar en ik heb zelfs 10cm aan bodembedekking erin gekregen, morgen voordat ik ga doe ik de inhoud van zijn nestje er nog even in, hopelijk voelt hij zich dan nog een beetje thuis!
xAnnick
Hamsters: Remy <3
Leeftijd: 28

Bericht door xAnnick »

motherofgandalf schreef: 05 jan 2021, 21:12
ingeborg58 schreef: 05 jan 2021, 19:22 Ik denk dat je niet te moeilijk moet doen. Laat hem voorzichtig in een schaaltje of mok lopen. Desnoods lokken met iets lekkers, dan zet je hem rustig in het vervoers bakje. Zorg inderdaad voor lekker bodembedekking en hooi. Of strookjes keukenpapier. Zet het kompleet in een boodschappen tas. ( Die natuurlijk wel open is van boven)
Succes!
super bedankt! dit stelt mij wel echt gerust,
Ik wilde het vervoersbakje eerst gewoon in de hand dragen maar een tas is inderdaad beter tegen de wind!

alles staat klaar en ik heb zelfs 10cm aan bodembedekking erin gekregen, morgen voordat ik ga doe ik de inhoud van zijn nestje er nog even in, hopelijk voelt hij zich dan nog een beetje thuis!
Dit klinkt inderdaad prima. Lekker veel bodembedekking en wat van z'n eigen nestje en dan lukt het prima. Vier van mijn hamsters hebben op deze manier een autoreis van 7 uur doorgemaakt en ze hebben allemaal lekker liggen slapen. Eventueel kun je er een handdoek of een ander soort doek overheen leggen zodat het licht en het geluid wat gedempt wordt en de wind er niet in komt.

De tip van de tas vind ik ook een goede.

Succes!
Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Plaats reactie