Hamster wilt huisje niet meer in na verschonen hok
Moderator: Sylvia.
-
quincyplte
Hamster wilt huisje niet meer in na verschonen hok
Ik heb een nu ongeveer een maand geleden een goudhamster gekocht, toen gelijk het hok in orde gemaakt met huisje een radje en andere dingen. Al vrijwel snel ging hij toen in zijn huisje slapen. Laatst heb ik dus zijn hok voor het eerst verschoond, maar sinds dien slaapt hij niet meer in zijn huisje. Hij slaapt nu naast zijn rad ergens in een hoekje tegen het glas aan... Ik heb express het schone hennep in het hok gelaten om zijn geur te behouden en dat gemixt met schoon hennep uit het pak. Het is lang geleden dat ik hamsters heb gehad en wik het deze keer echt goed doen. Niet zo'n kinder hamster in een hokje van 30x30. Is er een reden dat hij niet meer in zijn huisje wil slapen? Heb ik iets fout gedaan tijdens het verschonen?
- Sicos
- Beheerder
- Hamsters: 1 rusje
- Leeftijd: 49
- Contacteer:
Re: Hamster wilt huisje niet meer in na verschonen hok
Ik zou me er niet al te druk over maken. Mijn rusje slaapt ook op verschillende plekken, de ene keer slaapt die wel in zijn huisje en dan weer onder zijn rad en op een andere moment graaft deze zelf ergens een nieuw holletje.
Het zou ook best kunnen zijn dat je goudhamster het op het moment gewoon te warm vindt om in zijn huisje te slapen.
Het zou ook best kunnen zijn dat je goudhamster het op het moment gewoon te warm vindt om in zijn huisje te slapen.
inderdaad, ik zou mij daar niet aan storen...wij hebben net hetzelfde gedaan (terrariums proper gemaakt) en zelfs de tunnels doen instorten en we zien ons hamster nu al wat meer...ze heeft ook terug bezigheid (graven)...en inderdaad ze slaapt ergens anders...
Hij is van slag omdat zijn bak is verschoont.Dat is normaal,dan moet hij er weer aan wennen dat even weer anders is.Hij zal vast snel weer een goed nestje maken of in zijn huisje gaan slapen.