Grof voer voor rusje
Moderator: Sylvia.
Grof voer voor rusje
Mijn rusje ukkie groeit als kool, hij eet voornamelijk science selective pellets, de mix van Bunny en Little one vind hij niks.
Ik weeg al een paar dagen zijn voer af om te zien hoeveel hij eet, en van de mix eet hij hooguit 1gram per dag, en dan echt alleen de grove stukjes.
Ik heb SS in huis vanwege Hammie die daar gek op is, en nu ze wat ouder wordt geef ik haar extra 1x per dag wat geweekte SS om haar op gewicht te houden, maar ik dacht dat dit geen geachikt voer is als hoofdvoer voor dwerghamsters....op de site van SS staat aangegeven dat het geschikt is voor alle hamstersoorten.
Het lastige is dat Ukkie dit wel goed eet, maar een geachikte mix niet.
Wat is een grover voer of brok, wat wel goed geschikt zou zijn voor een Rusje?
Liever geef ik hem geen mix als hoofdvoer omdat hij zo kieskeurig is, oogst heeft hij gewoon tot zijn beschikking, en ik kan mix aanbieden ter variatie.
Zou Beaphar beter passend zijn?of is er nog een andere geschikte brok of een mix met grove samenstelling eventueel?
Grappig is dat mijn oude dame Hammie van ÷/_ 20 maanden oud nu 42gr weegt (was wat afgevallen van 46gr,maar blijft nu stabiel) en dat ook Ukkie nu gegroeid is naar 42gr.
Ik weeg al een paar dagen zijn voer af om te zien hoeveel hij eet, en van de mix eet hij hooguit 1gram per dag, en dan echt alleen de grove stukjes.
Ik heb SS in huis vanwege Hammie die daar gek op is, en nu ze wat ouder wordt geef ik haar extra 1x per dag wat geweekte SS om haar op gewicht te houden, maar ik dacht dat dit geen geachikt voer is als hoofdvoer voor dwerghamsters....op de site van SS staat aangegeven dat het geschikt is voor alle hamstersoorten.
Het lastige is dat Ukkie dit wel goed eet, maar een geachikte mix niet.
Wat is een grover voer of brok, wat wel goed geschikt zou zijn voor een Rusje?
Liever geef ik hem geen mix als hoofdvoer omdat hij zo kieskeurig is, oogst heeft hij gewoon tot zijn beschikking, en ik kan mix aanbieden ter variatie.
Zou Beaphar beter passend zijn?of is er nog een andere geschikte brok of een mix met grove samenstelling eventueel?
Grappig is dat mijn oude dame Hammie van ÷/_ 20 maanden oud nu 42gr weegt (was wat afgevallen van 46gr,maar blijft nu stabiel) en dat ook Ukkie nu gegroeid is naar 42gr.
Laatst gewijzigd door Weezie op 14 okt 2024, 11:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Grof voer voor rusje
Ik neem aan dat je dit voer bedoeld: https://www.drdknaagdierwinkel.nl/nl/su ... -gram.html
Voor wat ik lees is dit een volledig voer dat als hoofdvoer gegeven kan worden.
Maar dan dus wel voor een Syr.
Je zou deze kunnen proberen: https://www.drdknaagdierwinkel.nl/nl/be ... mster.html
Ik heb dit voer ook in huis voor erbij.
Het ruikt heerlijk en mijn Rus vind het wel lekker.
Voor wat ik lees is dit een volledig voer dat als hoofdvoer gegeven kan worden.
Maar dan dus wel voor een Syr.
Je zou deze kunnen proberen: https://www.drdknaagdierwinkel.nl/nl/be ... mster.html
Ik heb dit voer ook in huis voor erbij.
Het ruikt heerlijk en mijn Rus vind het wel lekker.
die eerste link is inderdaad wat ik bedoel. in die webshop staat aangegeven dat het geschikt is voor syren, maar bij de fabrikant staat aangegeven dat het geschikt is voor alle hamsters.
die uit de 2e link zou ik eventueel kunnen proberen, mijn Hammie heeft dit ook een tijdje graag gegeten, maar eet nu weer grotendeels gemengd voer.
ik begrijp alleen niet goed, waarom de science selective niet goed zou zijn voor dwerghamsters, als ik de samenstellingen van SS en Beaphar vergelijk zie ik weinig verschil, en de ingrediënten van Science selective vind ik er beter uit zien.
Iemand die hier meer vanaf weet?
die uit de 2e link zou ik eventueel kunnen proberen, mijn Hammie heeft dit ook een tijdje graag gegeten, maar eet nu weer grotendeels gemengd voer.
ik begrijp alleen niet goed, waarom de science selective niet goed zou zijn voor dwerghamsters, als ik de samenstellingen van SS en Beaphar vergelijk zie ik weinig verschil, en de ingrediënten van Science selective vind ik er beter uit zien.
Iemand die hier meer vanaf weet?
Misschien heeft het er mee te maken dat de brokken van SS groter zijn dan die van de Beaphar Dwerghamster, geen idee.
Maar je gaf ook aan dat je dacht dat de SS geen hoofdvoer is en dat is het dus wel.
Ik hoop dat iemands anders er dan nog op kan reageren want ik weet het verder ook niet helaas.
Maar je gaf ook aan dat je dacht dat de SS geen hoofdvoer is en dat is het dus wel.
Ik hoop dat iemands anders er dan nog op kan reageren want ik weet het verder ook niet helaas.
ik heb hier gelezen (en nu ook op Drd) dat SS niet geschikt zou zijn als hoofdvoer voor dwerghamsters (heb het even aangepast in mijn post)
maar op de site van SS staat dat het geschikt is voor alle hamstersoorten, daardoor twijfel ik of dit voer voldoet.
maar op de site van SS staat dat het geschikt is voor alle hamstersoorten, daardoor twijfel ik of dit voer voldoet.
Ah zo, dan heb ik je verkeerd begrepen.
Ik dacht dat je bedoelde dat het sowieso niet geschikt was als hoofdvoer ( dus ook niet voor de Syr) vandaar.
Ik dacht dat je bedoelde dat het sowieso niet geschikt was als hoofdvoer ( dus ook niet voor de Syr) vandaar.
Hoii
De ingrediëntenlijst zou voor mij een reden zijn om op ander voer over te stappen. Hoe weet je dat je hamster van een mix niet alles eet? Laat je er genoeg tijd tussen zitten om ook de kans te geven om het op te eten? Is het geen optie om een mix te geven en de science selective geweekt erbij?
De ingrediëntenlijst zou voor mij een reden zijn om op ander voer over te stappen. Hoe weet je dat je hamster van een mix niet alles eet? Laat je er genoeg tijd tussen zitten om ook de kans te geven om het op te eten? Is het geen optie om een mix te geven en de science selective geweekt erbij?
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Ik heb voor Ukkie (daar gaat het hier om) een bakje met SS en een bakje met mix.
Ik weeg het voer nu al een tijdje af, en hij neemt hooguit 1gr van het mixvoer per 1a 2 dagen.
De SS brok eet hij wel.
Ik ga de Beaphar brok eens voor hem proberen.
(Hammie eet alles, zowel mix als brok, vanwege leeftijd en gewichtsverlies krijgt ze 1x per dag wat geweekte SS brok ter ondersteuning)
Ik weeg het voer nu al een tijdje af, en hij neemt hooguit 1gr van het mixvoer per 1a 2 dagen.
De SS brok eet hij wel.
Ik ga de Beaphar brok eens voor hem proberen.
(Hammie eet alles, zowel mix als brok, vanwege leeftijd en gewichtsverlies krijgt ze 1x per dag wat geweekte SS brok ter ondersteuning)
- xDenies
- Leeftijd: 33
- Contacteer:
Natuurlijk. Wij van WC eend adviseren WC eend.Weezie schreef: 14 okt 2024, 11:04 ik heb hier gelezen (en nu ook op Drd) dat SS niet geschikt zou zijn als hoofdvoer voor dwerghamsters (heb het even aangepast in mijn post)
De SS brok is veelste groot voor dwerghamsters en inderdaad met de focus op Syren. Syren hebben een hele andere activiteit dan dwerghamsters. Dat is overigens ook al vaker ik voedingtopics besproken, waar jij ook in zat. Dus vind het interessant dat je die toch bent gaan voeren.
Zoals we eerder ook in die topics hebben besproken is geen enkele voeding op de markt 100% geschikt voor onze dwerghamsters. De enige voeding op de Nederlandse markt die het dichtst in de buurt komt bij wat een dwerghamster nodig heeft is de Puur Mini Hamster & Friends. Je kan dat dus met gerust hart als hoofdvoer geven en andere dingen bij geven. Maar een goede voeding vult ook goed, en je zal vast wel plantjes en dergelijke plaatsen, dus soms duurt het even voordat een bakje leeg is. En dat is geen ramp. Ik zie dat liever dan dat een bakje helemaal leeggeslurpt is.
Om aan te sterken kan je als basis brinta met kattenmelk houden en daar eventueel dingen door heen mengen.
Maar goed, de uiteindelijke keus ligt natuurlijk bij jou. Wat we ook zeggen of adviseren
Little Paws Pet Shop
https://littlepawspetshop.nl
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Hamstery Pure Colour
https://hamsterypurecolour.nl
Facebookpagina
https://littlepawspetshop.nl
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Hamstery Pure Colour
https://hamsterypurecolour.nl
Facebookpagina
De ss brokjes zijn ongeveer hetzelfde formaat als de beaphar, ze zijn wat dunner en langer,beaphar wat ronder zeg maar.
Ik heb ss in huis gehaald destijds omdat op de website staat dat het voor alle hamsters geschikt is, en omdat ik op andere sites/fora/reviews las dat dit toch ook vaak aan dwergjes wordt gegeven en goed gegeten wordt. En ook omdat de ingredienten er ook goed uitzien. Het wordt dus inderdaad graag gegeten hier....
Qua voedingswaarde zie ik weinig verschillen tussen ss en beaphar, waardoor ik niet goed begrijp waardoor de ene dan beter geschikt is dan de ander. Weet jij dit misschien? Ik zou dit graag weten, leer ik weer van.
Ik ga de Beaphar brok er bij geven zodat hij daaraan kan wennen en kan omschakelen van ss naar beaphar als hoofdvoer.
Voorlopig heb ik nog genoeg gemengd voer in huis om naast de brok aan te bieden en hij krijgt ook oogst.
Als de mix op is, zal ik voor hem eens Puur proberen.
Net een spotclean gedaan in zijn verblijf, maar ook geen enkele voerverzameling gevonden.
Gek beest, hij eet vrijwel geen mix en al helemaal geen kleine zaden en hamstert niet. Ik snap er niks van. Hij groeit wel goed dus hij eet wel....
Ik heb ss in huis gehaald destijds omdat op de website staat dat het voor alle hamsters geschikt is, en omdat ik op andere sites/fora/reviews las dat dit toch ook vaak aan dwergjes wordt gegeven en goed gegeten wordt. En ook omdat de ingredienten er ook goed uitzien. Het wordt dus inderdaad graag gegeten hier....
Qua voedingswaarde zie ik weinig verschillen tussen ss en beaphar, waardoor ik niet goed begrijp waardoor de ene dan beter geschikt is dan de ander. Weet jij dit misschien? Ik zou dit graag weten, leer ik weer van.
Ik ga de Beaphar brok er bij geven zodat hij daaraan kan wennen en kan omschakelen van ss naar beaphar als hoofdvoer.
Voorlopig heb ik nog genoeg gemengd voer in huis om naast de brok aan te bieden en hij krijgt ook oogst.
Als de mix op is, zal ik voor hem eens Puur proberen.
Net een spotclean gedaan in zijn verblijf, maar ook geen enkele voerverzameling gevonden.
Gek beest, hij eet vrijwel geen mix en al helemaal geen kleine zaden en hamstert niet. Ik snap er niks van. Hij groeit wel goed dus hij eet wel....
Ik persoonlijk zou ver weg blijven van alle voedingen waar plantaardige en dierlijke bijproducten (= afval wat niet voor menselijk eten gebruikt mag worden) inzitten.
Hier ook voor het eerst een hamster die geen voorraad aanlegt, hij eet het en gooit de restjes in zijn rad (heel leuk altijd 's nachts...) of in zijn zandbak. Kan gewoon
Hier ook voor het eerst een hamster die geen voorraad aanlegt, hij eet het en gooit de restjes in zijn rad (heel leuk altijd 's nachts...) of in zijn zandbak. Kan gewoon
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Misschien heb je het al eens gepost,maar wat voer jij?
Hij is zo kieskeurig.
Hij heeft geen voorraad, wel oogst,maar daar doet ie ook weinig mee.
Een bakje mix (Bunny en Little one met wat SS er nog in) en de afgelopen 2 dagen Beaphar, maar hij eet daar ook niks van.lijkt alsof ie van de lucht leeft.
Hij wordt wel echt groot en lang, zie m groeien, hij weegt 42gr.
Ik blijf deze mix voor nu maar aanbieden in de hoop dat hij vanzelf gaat eten van alles. Zou niet weten wat anders een goede optie zou zijn voor hem.
Fijne zaden zijn een nee voor hem.
Beaphar brokjes zijn bleeeh
Science selective kan er mee door
Gelukkig eet mn ouwe meissie Hammie echt alles. En die legt enorme voorraden aan.
Hij is zo kieskeurig.
Hij heeft geen voorraad, wel oogst,maar daar doet ie ook weinig mee.
Een bakje mix (Bunny en Little one met wat SS er nog in) en de afgelopen 2 dagen Beaphar, maar hij eet daar ook niks van.lijkt alsof ie van de lucht leeft.
Hij wordt wel echt groot en lang, zie m groeien, hij weegt 42gr.
Ik blijf deze mix voor nu maar aanbieden in de hoop dat hij vanzelf gaat eten van alles. Zou niet weten wat anders een goede optie zou zijn voor hem.
Fijne zaden zijn een nee voor hem.
Beaphar brokjes zijn bleeeh
Science selective kan er mee door
Gelukkig eet mn ouwe meissie Hammie echt alles. En die legt enorme voorraden aan.
Ik voer de Hybridenmix van het Futterparadies , maar daar zitten ook een hoop kleine zaadjes in wat dan wellicht weer lastig is als jouw hamster die niet eet. Mijn hamster eet ook niet alles, maar het meeste wel. Ik probeer ook te kijken naar wat er nog ligt, als er nog veel ligt, wacht ik wat langer met nieuw voer geven.
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Maar eet die van jou uiteindelijk de kleine zaadjes wel als je het lang genoeg laat staan en niks ander aanbied?
Het voer van Rodipet en Mixerema en Futterparadies en zo nog wel enkele merken, zijn niet voorzien van toegevoegde vitaminen en mineralen, wat ik toch wel een nadeel vind.
Que gevoel voer ik het liefst zo natuurlijk mogelijk, maar qua verstand toch het liefst iets met vit en min toegevoegd, om zeker te zijn dat ze alles binnen krijgen.
Het voer van Rodipet en Mixerema en Futterparadies en zo nog wel enkele merken, zijn niet voorzien van toegevoegde vitaminen en mineralen, wat ik toch wel een nadeel vind.
Que gevoel voer ik het liefst zo natuurlijk mogelijk, maar qua verstand toch het liefst iets met vit en min toegevoegd, om zeker te zijn dat ze alles binnen krijgen.
Je kan alleen het perfecte voer krijgen door het zelf samen te stellen,wat niet alleen moeilijk is maar ook duur.
Is Hope Farms Hamster Granola niks voor Ukkie? Het is vrij grof en er zit bijna alles in.Ja ook wel wat slechte dingen en helaas ook biks wat meestal niet gegeten wordt.
Het is eigenlijk voor syren maar ik geef dit (gemixed met ander voer) al jaren aan mijn robbies en die eten het graag.Ik maak alleen de grootste stukken wat kleiner.
Is Hope Farms Hamster Granola niks voor Ukkie? Het is vrij grof en er zit bijna alles in.Ja ook wel wat slechte dingen en helaas ook biks wat meestal niet gegeten wordt.
Het is eigenlijk voor syren maar ik geef dit (gemixed met ander voer) al jaren aan mijn robbies en die eten het graag.Ik maak alleen de grootste stukken wat kleiner.