colorbed gevaarlijk?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

chibi

colorbed gevaarlijk?

Bericht door chibi »

Hallo allemaal,
Vandaag vond ik pluisje de hamster van mijn zus, die ik nu even verzorg, terwijl hij helemaal vast zat in zn colorbed.. :o Ik heb het er voor zolang maar even uitgehaald, maar weet iemand of dit kwaad kan en of ik er iets aan kan doen?

Groetjes linda en mogwai
Sossje
Leeftijd: 35

Bericht door Sossje »

Ik heb het zelf ook, in combinatie met Sizzle en ik heb er nog nooit problemen mee gehad
Edine en de katjes Dana, Renji, Damon en Flop
chibi

Bericht door chibi »

Ik heb er verder ook nooit problemen mee gehad, maar pluisje zat nu zovast dat ik hem los moest knippen, omdat het nou los wou...
Groetjes linda en mogwai
Krista*

Bericht door Krista* »

Ik zou toch maar even oppassen :wink:

Zodat het geen 2 de keer meer kan gebeuren :wink:

groetjes 8)
♥
Black rose

Bericht door Black rose »

Mijn hamster heeft ook colorbed want hier zeiden ze dat die ongevaarlijk was :?:
Ik heb hier geen verstand van.....
Sossje
Leeftijd: 35

Bericht door Sossje »

Dat zeggen ze ook vn hamsterwatten... Maar als "hier" het hamsterforum is heb ik niets gezegt! :roll:
Edine en de katjes Dana, Renji, Damon en Flop
Black rose

Maar als je hamster erin vast zit is er toch wat mis!!
Snadraa
Leeftijd: 39

Bericht door Snadraa »

Zeg in ieder geval maar tegen Gila dat colorbed echt gevaarlijk is, ondanks de vrolijke kleurtjes. (hoewel.. bloedrood :roll: ) Ik heb het in de dierenwinkel eens goed bekeken, en het is net matrasvulling ofzo :? echt niet geschikt voor hamsters en andere knaagdieren. Maar dat blijkt ook wel uit dit voorval. Gelukkig was je de reddende engel, Chibi!
Groetjes van Sandra, Floris, Lotje, Zelano, Alanda en kabouter Otje
inky
Leeftijd: 33

Bericht door inky »

Volgens mij is colorbed niet gevaarlijk omdat het, en te verteren is (of niet?) en het scheurt makkelijk los.
Maar voordat je het in de kooi doet moet je het echt heel erg goed lospluizen. Anders kunnen er draden in elkaar wikkelen.
Snadraa

Bericht door Snadraa »

Colorbed is toch ook een soort hamsterwol?? Wij hebben hier in de dierenwinkel namelijk allemaal van die gillende kleuren hamsterwol en dat heet ook Colorbed. Of zijn dit van die papierstrookjes?
Cocó

Bericht door Cocó »

Colorbed zijn papierstrookjes ;)
Ik gebruik het ook, maar zorg er altijd voor dat ik het kleiner knip. Anders kan je hamster er inderdaad in verstrikt raken. Dat staat overens ook op de verpakking zelf..
Black rose

Het zijn een soort afvalresten uit de papierversnipperaar, tenminste dan in vrolijke kleurtjes. Op de verpakking staat dat het te verteren is.
Snadraa

Bericht door Snadraa »

Lastig, twee namen voor twee dingen! Ik heb vroeger ook die papierstrookjes gebruikt, maar ik heb het nu niet meer. Ik heb overigens, nu ik er weer aan denk, ook eens een hamster gehad die daar vast in zat. Hij kon zijn huis niet meer uitkomen (heel typisch, mijn hamster heette Dummy) en toen heb ik het ook heel voorzichtig weg moeten knippen. Jeetje, is ook al weer 7 jaar geleden!
barocca

Bericht door barocca »

sorry maar misschien ligt het aan mij maar ik gebruik ook colorbed sinds kort en nu weet ik nog niet of dat het nou wel of niet kan de een zeg van wel en de ander niet of ligt dit aan mij??

in ieder geval alvast bedankt voor het juiste antwoord(als ik die krijg)
Snadraa

Bericht door Snadraa »

De antwoorden staan hier boven.. :roll:
Gesloten