roborovski en chinese dwerghamsters info graag

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Sandra
Leeftijd: 45
Contacteer:

roborovski en chinese dwerghamsters info graag

Bericht door Sandra »

Ik ben eens op internet gaan zoeken, en boekjes doorgelezen maar ik kan niet echt specefiek info vinden over robbies en chineze dwerghamsters, maar ik kan niet zoveel info vinden.
Het zit namerlijk zo, ik kan zaterdag zulke hamsters ophalen bij mensen die ervanaf willen maar ik wil graag meer info over de verzorging van die beesjes in wat voor kooien of bakken ze bijvoorbeeld moeten en wat de beste bodembedekking is enzo.
Gewoon belangrijke dingen die ik dus moet weten over de verzorging van de roborovski en chinese dwerghamsters.
Wie kan mij helpen?

Groetjes Sandra, syrische hamster fokster sinds 26 januari 2004.
Hamstery il Criceto
http://www.vansandra.nl
HIC on Facebook
biawa

Bericht door biawa »

Ok, daar gaat 'ie dan.

Roborovski's zijn groepsdieren, maar het gaat niet altijd goed. Ze zijn mega-actief en kunnen zich soms door tralies heenwurmen, dus een dichte bak is aan te raden. Als je meerdere Robbies hebt kun je naar mijn mening ook het beste meerdere radjes nemen, om ongelukjes en ruzie te voorkomen. Bodembedekking is het eigen hetzelfde als voor andere hamsters, een bakje chinchillazand is een erg leuke aanvulling. Je kunt ze het beste op een rustige plek zetten, want ze zijn best schichtig.

Chineesjes zijn absoluut solitair. Ze houden van klimmen en kunnen dit ook heel goed omdat ze een staartje hebben. Naar verluid zijn ze erg mens-gericht en lief.
Ik ben wel jaloers hoor, ik wil ook ooit graag een Chineesje hebben! Ze worden trouwens het oudst van alle hamsters: 2,5 tot 4 jaar.
Slayer

Bericht door Slayer »

ik heb een chineesje en ze zat eerst in een hamsterkkooi met tralies dat ik gzebruikte voor mijn rusje maar daar kroop ze door.Nu zit ze in een aquarium maar omdat ze graag klimmen hebbik zo'n heel klimding gemaakt
Eline89

Bericht door Eline89 »

Ik heb geen ervaring met deze soort hamsters dus ik kan je niet helpen!
[size=75]Groetjes Eline en de dieren [/size]
Snadraa
Leeftijd: 39

Bericht door Snadraa »

I love hammies! schreef:Ik heb geen ervaring met deze soort hamsters dus ik kan je niet helpen!
...lijkt me ook een beetje onnodig om op dit topic te reageren dan.. :roll:
Groetjes van Sandra, Floris, Lotje, Zelano, Alanda en kabouter Otje
Krista*

Bericht door Krista* »

Heb vroeger ook roborovski's gehad , ze doen het prima in een groot aquarium met véél speeltjes :wink:
♥
Daniela
Leeftijd: 35

Bericht door Daniela »

Edit biawa: Links weggehaald. Ten eerste vind ik dit reclame maken voor je eigen site. Ten tweede is de tekst op je site letterlijk gekopieerd van de site van Judith Lissenberg, dat is niet erg netjes.
De site van Judith is trouwens http://knagers.homestead.com/ en daar staat inderdaad nuttige info over beide rassen op.
Sandra
Contacteer:

Bericht door Sandra »

biawa, als je erg graag chinese hamstertjes wil kan ik er misschien wel een paar meenemen daar vandaan en dan mee naar exoknaag meenemen?
ik had eigenlijk besloten die chineesjes niet mee te nemen omdat ik kooien te kort heb, maar als ik voor zaterdag nog een paar kooien kan regelen neem ik er wel zo veel mogelijk mee natuurlijk.
liever bij mij in de opvang dan bij mensen die er eigenlijk vanaf willen.
die 2 robby;s zijn vrouwtjes en zitten altijd al bij elkaar geloof ik, en als het meezit komen die zaterdag in een groot aquarium en hou ik ze :D
als dat inderdaad het geval is dat ik ze hou gaan ze daisy en dusty heten :D
ik hoop dat ik voor zaterdag nog wat kooien kan regelen dan kan ik zoveel mogelijk hammies weg halen daar :D
Hamstery il Criceto
HIC on Facebook
biawa

Bericht door biawa »

Sandra23 schreef:biawa, als je erg graag chinese hamstertjes wil kan ik er misschien wel een paar meenemen daar vandaan en dan mee naar exoknaag meenemen?
:o Zeg dat nou niet! :(
Ik had me juist voorgenomen om pas in januari een Chineesje te nemen, als ik weer terug ben uit Zweden. Tegen die tijd hou ik me van harte aanbevolen als je er dan ergens tegen komt (ik zit me echt ontzettend in te houden nu!)
Sandra
Contacteer:

Bericht door Sandra »

januari 2005 bedoel je neem ik aan.... tis net januari geweest hahaha.
als het kan neem ik zowiezo de rusjes mee en als dat aquarium door gaat ook de robby's, en mocht ik onverwachts voor zaterdag dus kooien krijgen/kopen dan kijk ik of ik de chineesjes me ekan nemen, vind het echt sneu voor ze om daar te laten, vooral omdat dat vrouwtje mailde dat ze ze er echt vanaf wou omdat het er zoveel waren (ze hebben 22 verschillende hamsters daar en 18 gaan er weg)

dus mensen in noord holland.... als jullie kooien hebben..... haha zal het even bij vraag en aanbod zetten ;)

even over die robby's, ik dacht dat die op "zandvlaktes" leefte, maar ze kunnen dus ook gewoon met zaagsel in de bak?
Hamstery il Criceto
HIC on Facebook
biawa

Bericht door biawa »

Januari 2005 inderdaad. :(

De hele bak met zand vullen is tot nu toe geen succes gebleken. Speelzand is te vochtig en chinchillazand te duur.
De paar oude topics:
zand als bodembedekking
Mijn twee Robbies op zand
experiment zand mislukt
Sandra
Contacteer:

Bericht door Sandra »

dan word het toch gewoon zaagsel.
zijn er nog andere dingen die ik MOET weten over robby's en chineesjes?
Hamstery il Criceto
HIC on Facebook
Plaats reactie