Poepen in hamsterbal

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Stefaniieet
Leeftijd: 37

Poepen in hamsterbal

Bericht door Stefaniieet »

Afijn, m'n hamster rolt lekker in d'r hamsterbal door de kamer, en weetje wat ik gewoon ontdek.. Ze poept en plast als een gek in dat ding..Overal op de vloer ben ik poepjes aan het opruimen?!

Waarom poept ze in de bal meer?! En hebben jullie dit ook?!

[ Groetjes Stefanie ]

Dag lieve Dewi, Ruby en Hailey [L] Jullie zijn voor altijd bij mij.
Lynn
Hamsters: Sasha en Levin
Leeftijd: 40
Contacteer:

Bericht door Lynn »

Waarschijnlijk is ze wat angstig, vindt ze de bal niet zo leuk.
Groetjes van Lynn en de ratjes.
Stefaniieet

Oh, ja dat idee had ik ook.. Misschien dat ze het niet zo leuk vind, maar ze rolt wel de hele tijd overal heen..
[ Groetjes Stefanie ]

Renate.
Leeftijd: 34

Bericht door Renate. »

Ja ze kan niet veel anders he als overal heen rollen...
Groetjes Renate
Stefaniieet

Nouja, als ik iets eng, of niet leuk zou vinden zouk juist ergens stil in een hoekje waar niemand me ziet ofzo gaan zitten.. Maargoed.. Wat dan? Moetk haar dan helemaal niet meer in de bal doen?!
[ Groetjes Stefanie ]

Christof
Leeftijd: 47

Bericht door Christof »

Stefaniieet schreef:Nouja, als ik iets eng, of niet leuk zou vinden zouk juist ergens stil in een hoekje waar niemand me ziet ofzo gaan zitten.. Maargoed.. Wat dan? Moetk haar dan helemaal niet meer in de bal doen?!
Ik niet dan ren ik om weg te komen , alleen schiet dat niet echt op als ze je in een plastic bal stoppen :lol:
Groetjes van Christof en een pootje van de katten Missy en Romeo! *hamsterloos na 7jr*
Stefaniieet

Christof schreef:
Stefaniieet schreef:Nouja, als ik iets eng, of niet leuk zou vinden zouk juist ergens stil in een hoekje waar niemand me ziet ofzo gaan zitten.. Maargoed.. Wat dan? Moetk haar dan helemaal niet meer in de bal doen?!
Ik niet dan ren ik om weg te komen , alleen schiet dat niet echt op als ze je in een plastic bal stoppen :lol:
Das waar, maar wat moetk dan met dr doen.. Ben bang dat alsk dr los laat lopen datk dr kwijt raak.. en een ren klimt ze overheen..
[ Groetjes Stefanie ]

Renate.

Bericht door Renate. »

Dan zorg je ervoor dat je der niet kwijtraakt. Dat je der of in een ruimte zet met alle deuren gesloten waar ze nergens op, in of onder kan kruipen of je maakt/koopt een ren waar ze niet uit kan.

Dieren moet je trouwens ook niet vermenselijken vind ik..
Groetjes Renate
Renate.

Bericht door Renate. »

*Ziet Christof in paniek heel hard rondrennen in een plastic bal :lol: *
Groetjes Renate
Stefaniieet

renate16 schreef:Dan zorg je ervoor dat je der niet kwijtraakt. Dat je der of in een ruimte zet met alle deuren gesloten waar ze nergens op, in of onder kan kruipen of je maakt/koopt een ren waar ze niet uit kan.

Dieren moet je trouwens ook niet vermenselijken vind ik..
Vermenselijken?! Wat moetk me daarbij voorstellen?!

Dan gaak dat maar proberen.. Het rotte is dat ze bij ons overal onder de deuren doorkunne.. Maar daar ga ik wel wat op verzinnen:)
[ Groetjes Stefanie ]

Liesa
Leeftijd: 31

Bericht door Liesa »

Bij mij poepen/plassen ze ook wel eens in de bal maar dat doen ze eigenlijk alleen als ik ze meer dan 3 kwartier erin laat
Hoe lang laat jij ze in de bal?
Elaine

Bericht door Elaine »

die van mij doet het ook poepen in de bal... maar als hij geen zin meer heeft gaat hij ook gewoon stil zitten! Laat hem meestal kwartiertje ofzo... als hij stil gaat zitten en echt niet meer loopt dan haal ik hem eruit! Mijne heeft meestal zo'n bui even stil zitten en dan gaat hij weer!
My tijger and me
Stefaniieet

Nou ze zit er meestal zo'n 15 minuutjes in.. En inderdaad als ze stil gaat zitten dan haal ik haar eruit!
[ Groetjes Stefanie ]

Pluis
Leeftijd: 46

Bericht door Pluis »

Die van ons poepen ook in de bol, maar ik heb wel eens het idee dat ze dat doen om hun nest wat schoner te houden! Simba gaat altijd eerst een kwartiertje rustig in een hoek zitten nadat we hem in de bol hebben gezet. Vervolgens komt ie daar ratelend weer uit. Gauw hamster vangen, bol en hamster ontkeutelen en dan mag ie weer rennen. En vervolgens gaat Simba heerlijk rondkarren!

Bang zijn ze volgens mij helemaal niet. We laten ze altijd aan de ingang van de bol ruiken en dan springen ze er al uit zichzelf in. Geen houden aan!

PS Het is wel handig om een bol te hebben met niet te grote spleten, dan gaan de hamsters echt rondstrooien en dat vonden we toch minder. Die bol hebben we gauw vervangen!
Louise
Leeftijd: 59

Bericht door Louise »

Volgens mij poepen hamsters sowieso overal/aan de lopende band. Bij ons lopen ze veel los, en poepjes vind ik ook door de hele losloopzone, vooral op een paar favoriete plekjes. Maarja, is geen probleem: je veegt of zuigt ze zo op. Piesjes zijn lastiger, maar die vind ik zelden, en meestal bij 'beginners' - na een tijdje leren ze kennelijk op tijd hun eigen plashoekje terug te vinden.

Louise
Plaats reactie