Poepen in hamsterbal
Moderator: Sylvia.
-
- Leeftijd: 37
Poepen in hamsterbal
Afijn, m'n hamster rolt lekker in d'r hamsterbal door de kamer, en weetje wat ik gewoon ontdek.. Ze poept en plast als een gek in dat ding..Overal op de vloer ben ik poepjes aan het opruimen?!
Waarom poept ze in de bal meer?! En hebben jullie dit ook?!
Waarom poept ze in de bal meer?! En hebben jullie dit ook?!
[ Groetjes Stefanie ]
Dag lieve Dewi, Ruby en Hailey [L] Jullie zijn voor altijd bij mij.
-
-
Ik niet dan ren ik om weg te komen , alleen schiet dat niet echt op als ze je in een plastic bal stoppenStefaniieet schreef:Nouja, als ik iets eng, of niet leuk zou vinden zouk juist ergens stil in een hoekje waar niemand me ziet ofzo gaan zitten.. Maargoed.. Wat dan? Moetk haar dan helemaal niet meer in de bal doen?!

Groetjes van Christof en een pootje van de katten Missy en Romeo! *hamsterloos na 7jr*
-
Das waar, maar wat moetk dan met dr doen.. Ben bang dat alsk dr los laat lopen datk dr kwijt raak.. en een ren klimt ze overheen..Christof schreef:Ik niet dan ren ik om weg te komen , alleen schiet dat niet echt op als ze je in een plastic bal stoppenStefaniieet schreef:Nouja, als ik iets eng, of niet leuk zou vinden zouk juist ergens stil in een hoekje waar niemand me ziet ofzo gaan zitten.. Maargoed.. Wat dan? Moetk haar dan helemaal niet meer in de bal doen?!
[ Groetjes Stefanie ]
-
Vermenselijken?! Wat moetk me daarbij voorstellen?!renate16 schreef:Dan zorg je ervoor dat je der niet kwijtraakt. Dat je der of in een ruimte zet met alle deuren gesloten waar ze nergens op, in of onder kan kruipen of je maakt/koopt een ren waar ze niet uit kan.
Dieren moet je trouwens ook niet vermenselijken vind ik..
Dan gaak dat maar proberen.. Het rotte is dat ze bij ons overal onder de deuren doorkunne.. Maar daar ga ik wel wat op verzinnen:)
[ Groetjes Stefanie ]
die van mij doet het ook poepen in de bal... maar als hij geen zin meer heeft gaat hij ook gewoon stil zitten! Laat hem meestal kwartiertje ofzo... als hij stil gaat zitten en echt niet meer loopt dan haal ik hem eruit! Mijne heeft meestal zo'n bui even stil zitten en dan gaat hij weer!
My tijger and me
-
Die van ons poepen ook in de bol, maar ik heb wel eens het idee dat ze dat doen om hun nest wat schoner te houden! Simba gaat altijd eerst een kwartiertje rustig in een hoek zitten nadat we hem in de bol hebben gezet. Vervolgens komt ie daar ratelend weer uit. Gauw hamster vangen, bol en hamster ontkeutelen en dan mag ie weer rennen. En vervolgens gaat Simba heerlijk rondkarren!
Bang zijn ze volgens mij helemaal niet. We laten ze altijd aan de ingang van de bol ruiken en dan springen ze er al uit zichzelf in. Geen houden aan!
PS Het is wel handig om een bol te hebben met niet te grote spleten, dan gaan de hamsters echt rondstrooien en dat vonden we toch minder. Die bol hebben we gauw vervangen!
Bang zijn ze volgens mij helemaal niet. We laten ze altijd aan de ingang van de bol ruiken en dan springen ze er al uit zichzelf in. Geen houden aan!
PS Het is wel handig om een bol te hebben met niet te grote spleten, dan gaan de hamsters echt rondstrooien en dat vonden we toch minder. Die bol hebben we gauw vervangen!
-
- Leeftijd: 59
Volgens mij poepen hamsters sowieso overal/aan de lopende band. Bij ons lopen ze veel los, en poepjes vind ik ook door de hele losloopzone, vooral op een paar favoriete plekjes. Maarja, is geen probleem: je veegt of zuigt ze zo op. Piesjes zijn lastiger, maar die vind ik zelden, en meestal bij 'beginners' - na een tijdje leren ze kennelijk op tijd hun eigen plashoekje terug te vinden.
Louise
Louise