Ervaringen met het plotseling overlijden van hamsters?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Rij
Leeftijd: 38

Ervaringen met het plotseling overlijden van hamsters?

Bericht door Rij »

Wist niet zeker of dit hier moest of in Gezondheid, staat dit verkeerd kan het natuurlijk verplaatst worden.

Ik heb het even helemaal gehad met dwergjes. Ben geagiteerd. Ik hoorde net een krijs uit Frith (Campbelli) haar kooi komen. Ik meteen kijken en nee hoor. Daar ligt ze. Midden in de kooi, ze is er niet meer. Dit is de zoveelste dwerg die ik gehad heb die opeens, zonder voortekenen, ertussenuit gaat. De enige Syr die ik dat heb zien doen was Khan, maar die had enigszins nog voortekenen. Ik vroeg me dus af of jullie wel eens hebben meegemaakt dat een hamster zomaar weg was?

Frith kan ook al wat ouder zijn geweest trouwens, ik kocht haar in een dierenwinkel en ze is niet gegroeid, wat wel gebeurd was als het een jong dier was geweest. Niet dat ik geloof dat ze enorm oud was, maar niet pas een maand of vier.

Alles op een Rijtje.
De Syrische hamster : Senri.
Het vlinderhondje : Robin en de dikstaartgerbil : Kip.
Eveline
Leeftijd: 48
Contacteer:

Bericht door Eveline »

Ik heb het tot nu toe alleen meegemaakt bij Otje, een syrtje. Die lag dood in d'r nestje terwijl van te voren helemaal niks aan haar te merken was geweest.
Maar goed, ze was in de opvang gebracht met de mededeling dat ze 2 jaar oud was. Dus dit zou toch goed ouderdom geweest kunnen zijn, hoewel ze dus helemaal niet sloom was of aftakelde van tevoren.
Groetjes van Eveline
Marloes90
Hamsters: Hamstery
Leeftijd: 35
Contacteer:

Bericht door Marloes90 »

Ik heb het gehad met Jairo. Ene dag harstikke actief, andere dag zo dood in z'n nestje. Bij de rest was het wel van tevoren te merken (alhoewel het bij Zazu ook binnen 1 dag gebeurd was).
biawa

Bericht door biawa »

Nee, eigenlijk nog nooit, terwijl ik toch heel veel dwergjes heb gehad. Ik denk dat er voor jou een aantal mogelijkheden zijn:
- Je hebt pech
- Er heerst iets besmettelijks in je huis
- Ze hadden allemaal dezelfde (slechte) afkomst

Welke hamsters gaat het precies om en wat wist je precies van ze (leeftijd, afkomst)?
Sheena
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door Sheena »

Hier van de week met het rusje van m'n moeder. 6 Maanden, niks aan de hand en ineens was ze weg..
Liefs Kel en de beestjes

Ilya, Sarah, Donja en Suna
Rij

Bericht door Rij »

De eerste was Sushi, vijf dagen bij me, kwam van een fokker.
Tweede was Roman, nog wel bijna een jaar geworden, dierenwinkel, plots weg.
Nu Frith, ongeveer twee á drie maanden bij me, niet gegroeid ookal zei de dierenwinkel dat ze jong was, komt dus uit de dierenwinkel.

Hmm, wellicht ligt het toch aan dat ze uit de dierenwinkel komen?
Alles op een Rijtje.
HamSter!
Leeftijd: 31

Bericht door HamSter! »

ÃŒk had het ook een keer met me Syrtje ik ging kijken en hij was nog springlevent. Toen ging ik gewoon even naar me veder, kwam terug en opeens lag me hamster dood!:|
Selena
Leeftijd: 46

Bericht door Selena »

hier ook 1 keer, ik was er helemaal door in shock.
Yubbeltje grote syr nog geen jaar oud. Zomaar op een dag lag ze dood in dr huisje, opgerold in een slaap houding...
Kwam uit een goed nest en was heel gezond.
Kan me voorstellen dat je je erg rot voelt, misschien toch voor goede fokker gaan.
groetjes van Selena.
Main

Bericht door Main »

Ik heb dat 1x meegemaakt met een syrtje dat ik nog maar een maand had :/
't Is inderdaad schrikken zo onverwacht :?

Komen ze allemaal van dezelfde winkel?
Rij

Bericht door Rij »

Nee, Roman komt van een tuincentrum in Alkmaar en Frith komt van een dierenwinkel in Rotterdam. Frith was een Campbelli en Roman was een Rus. Sushi was ook een Campbelli. Dan heb ik inderdaad pech waarschijnlijk met hamsters uit een dierenwinkel. Een virus lijkt me niet, aangezien de dwergen niet tegelijkertijd hier woonden, zelfs een behoorlijke tijd ertussen zat. En ik heb nog een dwerg, namelijk een Chinees, en die heeft nergens last van. Mijn huidige Syren ook niet.
Alles op een Rijtje.
Anoukk
Leeftijd: 41

Bericht door Anoukk »

Ik heb het met mijn laatste hamster Mini gehad. De ene dag at, dronk en speelde ze nog. De ochtend erna dood in haar huisje. Bob was ineens helemaal trillerig en schokkerig en hebben we laten inslapen.
Snowman
Leeftijd: 43

Bericht door Snowman »

Helaas heb ik dit wel al meerdere keren meegemaakt, maar ik heb dan ook wel veel hamsters. Aan de ene kans is het heel plotseling en kan je je er dus niet op voorbereiden. Van de andere kant is hij in ieder geval dan niet dood gegaan na een periode van ziek zijn. Het blijft altijd behoorlijk vervelend ook al heb je er meerdere!!!
Groetjes, Chantal en de beestenbende...
AMJ
Leeftijd: 48

Bericht door AMJ »

Bollie mijn rusje is ook zo ineens gegaan, ik hoorde zondag een piepje maar sja dat doet ze wel vaker...
Maandag had ze haar snackje niet opgehaald dus ik zoeken...vond haar in haar houten buis en dacht eerst dat ze vast zat maar mijn man heeft gekeken en ze zat gewoon los.
Ze is gewoon doodgegaan toen ze net dr buis inkroop denk ik.
Hebben dr maar met buis en al begraven :-(
lisa123
Leeftijd: 49

Bericht door lisa123 »

ja ook gehad, met een campbelli van een fokker sf
ik had haar 4 dagen, toen was ze dood in het huisje
satijn/campbelli dotje, syr boefje, campbelli guusje, rusje kevje
Martin Braak
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Martin Braak »

Lees dit eens:
http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php ... 32f23f18b3

Vincent hield een aantal dwerghamsters en 1 voor 1 gingen ze dood, zonder enige verklaring. In het topic kan je lezen wat het was.
Plaats reactie