Hoe ouders overtuigen??

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Broodrooster.
Leeftijd: 33

Hoe ouders overtuigen??

Bericht door Broodrooster. »

Hooi

Ik wil heel graag ee syrtje maar het mag niet van mijn ouders. Hij zou dan op mijn kamer moeten staan en dat mag niet want dat is volgens hun slecht voor mijn gezondheid en je zou 's nachts niet kunnen slapen... Hoe zou ik dit kunnen verdedigen. Ik heb bij het radje gezegt dat ik weet hoe je hem stil moet maken (op een site gezien..) En weten jullie nog andere argumenten om toch een syrtje te mogen??

Ik wil er zo graag eentje ze zijn zo schattig!

Desi
Leeftijd: 31

Bericht door Desi »

Ik heb toen die tijd allemaal foto's van syrtjes laten zien :lol:

Ik heb trouwens nu 2 hamsters (syrtje & rusje) op mijn kamer staan en heb er absoluut geen last van. Slecht voor je gezondheid? Voor zover ik weet niet, als je gewoon iedere 3(?) weken zijn/haar kooi schoonmaakt is er toch niks aan de hand?

Argument:
Als hij op mijn kamer staat hebben jullie er toch geen last van.

Mjah, Succes :wink:
† Hope, Michah, Cesar, Yaro, Hayden, Lady Faith, Lucky, Snowy, Alano Kadozo
Fudgie
Leeftijd: 37

Bericht door Fudgie »

1. Zolang ik mijn kamer goed lucht (of raam of deur open! niet allebei tegelijk! :P ) en de kooi regelmatig schoonmaak is er niks aan de hand.
2 Met de hedendaagse radjes-stil-maak-technieken of een algeheel stil radje hoef je je geen zorgen te maken dat ik niet aan mijn nachtrust toekom.
3. Als het schattige lieve beestje op m'n kamer woont heb jij er sowieso geen last van.
4. Ik zorg voor hem/haar en jij hoeft je nergens druk om te maken. Hij/zij is mijn verantwoordelijkheid.
5. Door zelf voor mijn dier te zorgen leer ik mijn verantwoordelijkheden serieus nemen, het is tenslotte een levend wezen wat op mijn goede zorgen vertrouwd en dat is zeker iets om serieus te nemen!
6. Door zelf voor mijn dier te zorgen leer ik dat zorgen voor anderen ook fijn kan zijn, je krijgt er liefde voor terug. Mijn social-skills zullen de pan uit reizen! :D
7. Hamsters zijn zulke lieve schattige beestjes, dat gun je me toch wel :lol:

Zo. ;) That should do the trick. :P
Vidamme
Leeftijd: 32

Bericht door Vidamme »

Gewoon naar de dierenwinkel of fokker gaan en dan zielig kijken ( dus met hondenogen :P ) bij de hamster die je wilt. Hielp bij mij! :D
Main
Leeftijd: 38

Bericht door Main »

De truc die vaak werkt: zeg dat je alles zelf gaat kuisen ed. dat ze helemaal geen last gaan hebben en dat het je gaat stimuleren om beter te werken voor school en dat je graag verantwoordelijk wil zijn voor iets :P
Broodrooster.

Bedankt voor alle tips ik ga ze zeker uitproberen!! Ik hoop dat het werkt mijn ouders zijn namelijk nogal moeilijk :cry:
Fudgie

Bericht door Fudgie »

Vidamme schreef:Gewoon naar de dierenwinkel of fokker gaan en dan zielig kijken ( dus met hondenogen :P ) bij de hamster die je wilt. Hielp bij mij! :D
Mijn moeder gaat echt niet vrijwillig mee naar een fokker als ze van tevoren al zegt dat ik geen hams erbij mag hoor :lol:
Broodrooster.

Fudgie schreef:
Vidamme schreef:Gewoon naar de dierenwinkel of fokker gaan en dan zielig kijken ( dus met hondenogen :P ) bij de hamster die je wilt. Hielp bij mij! :D
Mijn moeder gaat echt niet vrijwillig mee naar een fokker als ze van tevoren al zegt dat ik geen hams erbij mag hoor :lol:
Haha misschien als we een keertje naar de dierenwinkel gaan voor voer voor de katten dat ik mee ga ofzo dat ze het dan kan zien :P
sybren13
Leeftijd: 32

Bericht door sybren13 »

sucses :) ik hoop dat je je ouder kan over halen :)
Broodrooster.

sybren13 schreef:sucses :) ik hoop dat je je ouder kan over halen :)
Hoop ik ook. Anders neem ik over 3 jaar zelf een syrtje, dan ben ik als goed is afgestudeerd! :D
Fudgie

Bericht door Fudgie »

Vraagje. Heb je vroeger wel huisdieren gehad?

Ik mocht nooit huisdieren, ik was/ben allergisch voor honden en kattenhaar, m'n moeder heeft reuma dus die kan echt niet een hond 5 keer per dag uitlaten en voor twee kleine kinderen zorgen, ik was te klein om ervoor te zorgen, ondertussen ben ik al te oud aangezien als m'n broer en ik het huis uit zijn zij alsnog de hond uit moet laten..
Ik was te klein om zelf voor beestjes te zorgen...
Dus ik mocht alleen visjes :( (die m'n moeder dan meestal verschoonde...)

Maar! Toen we gingen verhuizen zei m'n moeder dan mag je wel een hamster...maar toen waren we daar mocht het niet.
Ik ging weer verhuizen, mag ik dan een hamster? Ja dan mag je een hamster...
Nou, vier jaar later...:lol: doorgezeurd over dat ze zei dat ik een beestje mocht en nooit een huisdier mocht en me daar zo verdrietig over voelde...een deal gesloten: 4 maanden je kamer netjes houden..dan mag je een hamster voor je verjaardag. :P
En tadaaa! Eerst 3 hamsters :lol: Nu helaas nog maar 1 :( maar vanmiddag weer 2... ;)
Als je maar vindingrijk bent komt dat beestje er wel ;)
Louise
Leeftijd: 60

Bericht door Louise »

Afgestudeerd? Hoe oud ben je dan, als ik vragen mag? Dat vind ik voor het overtuigen van ouders nogal uitmaken. Äls je, zeg, 12 of 13 bent, en iets mag niet van je ouders, denk ik eerder 'pech gehad' dan als je bijvoorbeeld 18 of ouder bent - dan vind ik dat ouders wel iets meer mogen 'meebewegen' :wink: Al blijft het hun huis natuurlijk. Ouder worden heeft zo z'n voordelen :)

En je ouders hebben wel een punt. Ook met een geluidloos radje kunnen hamsters veel herrie maken. Als er een hamster in mijn slaapkamer staat, moet ik met oordopjes slapen. Wat geen probleem is, maar goed. En als je gevoelig bent voor stof enzo is het sowieso niet ideaal, op je slaapkamer, al is het maar een klein beestje, dus zo erg is het nou ook weer niet.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde, zette ik de hamsterkooi 's nachts op de gang, net buiten mijn kamer. Is dat een oplossing?

Louise
ikkeee

Bericht door ikkeee »

zeg tegen je ouders dat dieren goed zijn voor de opvoeding(en dat klopt nog ook)
Broodrooster.

@Fudgie: We hebben nu 2 katten maar die mogen alleen in de woonkamer dus hij zou veilig staan. Ik heb al eerder een hamster gehad (een dwergje) maar die was niet echt lief... nu denkt mijn moeder dat alle hamster bijten... Maar dat is toch niet zo?? oke als ze een keer bijten mijn katten krabben mij soms ook maar dan per ongeluk. Net zoals hamster als je vingers naar eten ruiken ofzo?

@Louise: Ik ben nu 15... Ik zit in het derde jaar van het VWO dus nog 3 jaar en dan afstuderen. Ik ben echt een dierenvriend en wil misschien dan ook diergeneeskunde gaan studeren want een weekje met de dierenarts meelopen was helemaal top! Maar mijn leeftijd zit precies tussen jouw voorbeelden in dus wat denk je??
Alles wat ik vandaag doe is belangrijk, want ik besteed er een dag van mijn leven aan...
Louise
Leeftijd: 60

Bericht door Louise »

Broodrooster. schreef: @Louise: Ik ben nu 15... Ik zit in het derde jaar van het VWO dus nog 3 jaar en dan afstuderen. Ik ben echt een dierenvriend en wil misschien dan ook diergeneeskunde gaan studeren want een weekje met de dierenarts meelopen was helemaal top! Maar mijn leeftijd zit precies tussen jouw voorbeelden in dus wat denk je??
Nou, je bent jonger dan ik dacht, want ik noem eindexamen doen geen afstuderen. Afstuderen doe je van hoger onderwijs, HBO of universiteit. Maar goed. Tsja, 15 is echt zo'n twijfelleeftijd, niet voor niets 'tussen tafellaken en servet' (ik vond daarom het de vervelendste leeftijd om te hebben :wink: ). Dan hangt het erg van je ouders af.

Succes ermee,

Louise
Plaats reactie