Knagen

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
LaiN

Knagen

Bericht door LaiN »

Ok, ik weet dat er vaak over word gepraat ;-) maar sinds dat mijn hamster dus eindelijk een tralie kooi heeft knaagt ze ontzettend vaak eraan. (had ook gelezen dat ze dat doen als ze zich vervelen. In de glazen bak kon ze nie knagen aan tralies dus staarde ze doelloos voor zich uit, wat overigs leuker is dan tralie knagen :lol: )

Ik heb nu een Liza kooi. De meeste kennen hem wel. Met van die buizen eromheen van ferplast. En zoveel ruimte, in vergelijking met die andere kooi is er dus niet. Dus mijn vraag is, wat kan ik erin zetten aan knaagspeelgoed?

Ik heb een radje dat wel, een huisje en wc. En verder liggen er wel eens van die knaagbroodjes in, een knaagstick hangt naar beneden. En er ligt ook een knaagsteen die ze niet lijkt te gebruiken.

Dus wat hebben jullie erin liggen waardoor je hamster niet meer zoveel aan de tralies knagen?

Linda

Bericht door Linda »

We hebben er ook van alles in liggen, ook knaaghoutjes, maar of dit helpt... :?
We hebben Jori en Romi nog nooit aan de tralies zien of horen knagen eigenlijk, hopelijk blijft dit zo. Romi knaagt wel z'n kooi kapot, maar gelukkig is dit zo'n buizenkooi waar alles te vervangen is :D.
Buffy en Tara knaagden wel erg veel, maar al die speeltjes, knaaghoutjes en-stenen, hielpen daar niks aan...
Hammies zijn erg eigenwijs, ze doen lekker toch waar ze zelf zin in hebben :twisted: ...

Vannacht had Jori zijn eten in z'n molentje gelegd en vervolgens ging ze dus in dat molentje lopen. Het meeste viel er wel uit maar één zo'n stomme pinda bleef er maar in liggen/rammelen. De hammies staan aan de andere kant van het huis, maar het maakte zo'n herrie dat ik hierdoor echt niet kon slapen!
Dus als ze niet tralieknagen, vinden ze wel wat anders om je wakker te houden :P , alsof ze het extress doen...
Groetjes van Linda

en natuurlijk van Jori en Romi

[url]http://hammieonline.dk3.com[/url]
Sammie

Bericht door Sammie »

Sam hing ook altijd aan de tralies van haar hok. Toen heb ik een knaagbalk voor haar gekocht en sindsdien doet ze het niet meer :D
Groetjes van Megan en Sammie :D

En ook van Maloen en Murphy :wink:
van tine

buisjes.

Bericht door van tine »

hoi hoi,
ik heb een plactic bak, dus bij mij doet mijn hamster Bo het niet. maar ik heb wel tegen verveling een knaaghout erin gelegt. da's een houten buisje van ong. 15 cm lang, en daar zitten gaten in. daar speelt Bo altijd een beetje mee.
Je zou ook gewoon wat buizen in de dierenwinkel kunnen kopen (die zijn los verkrijgbaar) die je gewoon in je kooi legt.
ik heb zelf van lege w.c. rollen wat in elkaar gefrutselt. daar knaagt ze ook wel aan, maar het is beter dan aan de kooi.
sterkte met je lieverds.

groetjes van Bo en mij. :wink:
coolboy016

Bericht door coolboy016 »

Laat ze toch lekker knaagen!
Sammie

Bericht door Sammie »

Ja, maar is dat niet slecht voor hun tandjes? Aan ijzeren tralies knagen?? Ze kunnen beter aan een knaagblok knagen.
Groetjes van Megan en Sammie :D

En ook van Maloen en Murphy :wink:
Yvonne W.
Leeftijd: 63

Bericht door Yvonne W. »

bij mij knagen ze op de talies als ze uit de kooi willen.een knaagblok heeft dan geen zin
Yvonne W.
Leeftijd: 63

Bericht door Yvonne W. »

nu ben ik nieuwsgierig geworden
Plaats reactie