"Rebas hamsters"
Moderator: Sylvia.
- Sandra
- Leeftijd: 45
- Contacteer:
"Rebas hamsters"
Edit door Eveline: Dit onderwerp is afgesplitst van de vraag van Russie88 over ervaringen/informatie met syren van Rebas
Daar ontstond daarna een algemene discussie over zijn hamsters, en het al dan niet fokken daarmee... daarover hier verder:
Rene houd wel dingen bij maar gewoonweg niet alles, dat is in zijn stal gewoon onmogelijk.
En buiten dat, rene fokt al ruim 40 jaar ofzo, dacht je echt dat hij niet wet waar hij mee bezig is?
Daar ontstond daarna een algemene discussie over zijn hamsters, en het al dan niet fokken daarmee... daarover hier verder:
Rene houd wel dingen bij maar gewoonweg niet alles, dat is in zijn stal gewoon onmogelijk.
En buiten dat, rene fokt al ruim 40 jaar ofzo, dacht je echt dat hij niet wet waar hij mee bezig is?
Groetjes Sandra, syrische hamster fokster sinds 26 januari 2004.
Hamstery il Criceto
http://www.vansandra.nl
HIC on Facebook
Hamstery il Criceto
HIC on Facebook
- Sandra
- Contacteer:
Yups meerdere kerenpubelia schreef:heb je dat dan zelf gezien, ben je er zelf al eens geweest?
Hamstery il Criceto
HIC on Facebook
Hamstery il Criceto
HIC on Facebook
- Sandra
- Contacteer:
Bij de ratten krabbeld rene wel eens wat op een papiertje over de afkomst, hoe hij dat bij de hamsters doet weet ik niet.pubelia schreef:wat hou hij dan kwa administratie bij, kwa stambomen en zo?
stambomen houd hij al helemaal niet bij.
maar als je dit allemaal wil weten, waarom vraag je het rene zelf niet? hij kan hier het beste antw. op geven.
Hamstery il Criceto
HIC on Facebook
Hamstery il Criceto
HIC on Facebook
Ik hoef dat niet te vragen ik heb er zelf stage gelopen. Ik zeg ook neit dat zijn dieren ziek zijn, maar ik vind het alleen raar dat er hier niet gefokt mag worden met hamsters zonder stamboom, omdat je niet weet wat de ouders zijn, en nu de hamster het naam plaatje van rene op krijgt in 1 keer wel mag. Dit is geen persoonlijke aanval overigens. Terwijl dat je ook niet weet wie de ouders zijn van je hamster. En wat ze evetueel met zich mee dragen...
Ook ik heb hamsters van rene zitten, en bij mij zitten er wel bij met bv suikerziekte, erg slechte vacht, of hamsters die zich niet willen voortplanten. Ik weet van de meeste overigens wel wie de ouders ervan zijn, omdat ik ze zelf bij de moeder heb mogen pakken...
Ook ik heb hamsters van rene zitten, en bij mij zitten er wel bij met bv suikerziekte, erg slechte vacht, of hamsters die zich niet willen voortplanten. Ik weet van de meeste overigens wel wie de ouders ervan zijn, omdat ik ze zelf bij de moeder heb mogen pakken...
"Haat eindigt niet door haat.
Haat eindigt door liefde."
-
Martin Braak
- Leeftijd: 52
- Contacteer:
Je hebt me inderdaad hamsters laten zien met mijt, daar kan Rene natuurlijk niets aan doen. Daarnaast Pubelia, van de mandarijnen weten we het. Dat is een risicofactor die je zelf nam, of heb jij andere exemplaren met suiker gehad? Daarnaast vind ik dat je Rene hier wel beetje slecht maakt, je weet drondersgoed dat hij met kaartjes werkt waarop een stip zit en dat bijvoorbeeld paarse kaartjes niemand aan mag zitten. En dat er symbolen opgezet wordt. Ook zieke dieren worden door de verzorgers apart gezet waarna Rene ze bekijkt.
Hoelang heb je daar stage gelopen trouwens?
Hoelang heb je daar stage gelopen trouwens?
Martin, ik vind dit niet netjes dat je dit hierop zet. (over de stage aan te halen, ook al heb je het weg gehaalt
)Toen ik er stage liep werkte ze er nog niet met kaartjes voor de syren. Laat ik daar erg duidelijk in zijn. Voor de ratten deden ze dat ook niet. (alleen bij speciale ratten legde ze een briefje op, en welke er een nest hadden of hebben gehad. En ik heb nog niet gemerkt dat hij zieke dieren weg werden gezet waarna hij er na keek. in ieder geval dat gebeurde zo goed als niet.
Alleen bij de rusjes deed hij dat wel, en de konijnen en de cavia's hielden ze ook wel iets bij.
Ik kan hier ook alles neer zetten wat ik daar allemaal van vind. Ook dat het niet mijn schuld was dat ik daar weg moest dus moest stoppen met stage. Ik weet niet wat voor een krom verhaal je van rene hebt gehoort, maar wil ook gerust mijn kant nog naar je toe e-mailen.
Laat ik het samen vatten dat ik door rene niet erg netjes ben behandeld, in vergelijking wat ik voor hem heb betekend...
Alleen bij de rusjes deed hij dat wel, en de konijnen en de cavia's hielden ze ook wel iets bij.
Ik kan hier ook alles neer zetten wat ik daar allemaal van vind. Ook dat het niet mijn schuld was dat ik daar weg moest dus moest stoppen met stage. Ik weet niet wat voor een krom verhaal je van rene hebt gehoort, maar wil ook gerust mijn kant nog naar je toe e-mailen.
Laat ik het samen vatten dat ik door rene niet erg netjes ben behandeld, in vergelijking wat ik voor hem heb betekend...
Ik maak rene niet zwart ik wil rene niet zwart maken. Maar in mijn ogen kan hij niet bij houden wat voor een hamsters hij heeft zitten en of ze iets hebben gewoon weg omdat hij zoveel heeft zitten. Mag ik dan geen mening geven? Tuurlijk weet ik niet alles van zijn bedrijf en van al zn dieren. dat is onmogelijk...
Ik zet ook overigens niet alles klakkloos hier neer. Als ik mijn boekje hier zou moeten open had ik dat allang gedaan...
Ik zet ook overigens niet alles klakkloos hier neer. Als ik mijn boekje hier zou moeten open had ik dat allang gedaan...
Laatst gewijzigd door Anonymous op 06 aug 2008, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Martin Braak
- Contacteer:
Je mag je mening geven, maar je haalt je schrijft het volgende:pubelia schreef:Ik maak rene niet zwart ik wil rene niet zwart maken. + Mag ik dan geen mening geven?
En hier ga jij in mijn ogen te ver.pubelia schreef: Ook ik heb hamsters van rene zitten, en bij mij zitten er wel bij met bv suikerziekte, erg slechte vacht, of hamsters die zich niet willen voortplanten.
Dat is toch de waarheid. Ik heb hier hamsters zitten met suiker ziekte. Ook al is het gereleteerd aan kleur dan nog is het naar mijn mening niet aan mij om er voor te zorgen dat ik ze niet koop, maar aan rene dat hij gewoon geen dieren verkoopt die suiker ziekte hebben, of in ieder geval zeggen dat het mogelijk is dat hij die dieren heeft zitten. (heeft nml met gezondheid te maken.) Ik zou nooit als ik weet dat een dier ziek kan zijn, het dier als gezond verkopen... Ik heb dieren zitten met een erg slechte vacht, en nee niet door een mijt, maar gewoon echt het dier zelf. Wat dus ook erfelijk door werd gegeven. En ja ik heb dieren van hem zitten die zich zelf niet voort willen planten.
Dat is mijn mening, zelf meer een feit. Ik wil hier ook neit mee zeggen dat alle hamsters slecht zijn of ziektes onder de leden hebben, maar een toch wel flink aantal hamsters die ik van rene af komen hadden wel iets... (rusjes)
Dat is mijn mening, zelf meer een feit. Ik wil hier ook neit mee zeggen dat alle hamsters slecht zijn of ziektes onder de leden hebben, maar een toch wel flink aantal hamsters die ik van rene af komen hadden wel iets... (rusjes)
-
Martin Braak
- Contacteer:
Nee dat noem ik zwart maken! Niet fokken komt altijd wel eens bij russen voor en daarnaast kan het behoorlijk beinvloed worden door externe factoren. En je hebt mij een hamster laten zien met mijt, ik heb daarna nog met Rene over gesproken. Hoe heb jij de mijt behandeld? Ook deze bestrijdingsmiddelen kunnen onvruchtbaarheid veroorzaken. Maar ook voer, maar ook toeval. En gelukkig dat je bevestigd dat het een kleurgebonden suikerziekte is. Dat is bij Mandarijnen en Mandarijn gerelateerde kleuren meer het risico, risico dat je van te voren kon weten. De opmerking dat hij ze dan moet voorkomen om te verkopen, ga je nu ook de andere mandarijn fokkers bij naam noemen? Jij noemt nu toch echt alleen Rene...
Houd ik niet van en vind ik zelfs een zeer kwalijke zaak van jou.
Houd ik niet van en vind ik zelfs een zeer kwalijke zaak van jou.
Ik vind wel dat ze gelijk heeft dat het gek is dat fokken met hamsters met onbekende afkomst niet 'mag' maar met rebas hamsters (waar je dus ook niks van de achtergrond kent) wel. Dan ga je je toch afvragen of iemand hier weet hoe het er daar aan toe gaat, want kom op, hij lijkt wel een heilige broodfokker. Ik ben het er wel mee eens dat zo open op het forum en maar 1 naam specifiek noemen plus de manier waarop het gebracht werd als zwartmaken zou kunnen worden gezien, maar als je iemand zwart kunt maken met enkel feiten...
Groetjes Agnes en de hamsters van Hamstery de Chocoladefabriek!
Hamstery de Chocoladefabriek
VerantwoordFokken.nl
Hamstery de Chocoladefabriek
VerantwoordFokken.nl
- icegirl
- Hamsters: Abigail, Toby, Peanut, Bami
- Leeftijd: 37
- Contacteer:
Ik ben van mening dat fokken met rebas hamsters wel mag. Gewoon omdat hij al zoveel ervaring heeft en naar mijn mening zijn dieren toch goed verzorgd. Heb hem ook al een aantal keer gesproken, en toch wel wat van hem geleerd.
Heb momenteel 3 hamsters van rené zitten en het zijn stuk voor stuk gezonde schatjes. Daarnaast had ik tot voor kort nog een syr van rené, maar die is spijtig genoeg plots overleden.
Heb momenteel 3 hamsters van rené zitten en het zijn stuk voor stuk gezonde schatjes. Daarnaast had ik tot voor kort nog een syr van rené, maar die is spijtig genoeg plots overleden.
Groetjes van Kim en de opvangertjes van [url=http://deknabbelaar.jimdo.com/]VZW De Knabbelaar[/url]
-
Martin Braak
- Contacteer:
Rene is niet heilig, absoluut niet. Als je van hem hamsters voor de fok wil hebben, dan moet je aan hem vragen wat er achter zit, waar ze vandaan komen etc. Dan is het op dat moment een hamster met wat meer achtergrond. Rene is betrouwbaar qua waar hij mee fokt, hij wil zelf geen prut en ziet hij prut dan wordt daar niet verder mee gefokt. Zomaar een hamster nemen van hem op bijvoorbeeld een evenement en niet aan hem vragen wat de achtergrond is (en op shows kan hij het niet meer vertellen omdat het grote bakken zijn), is bijna hetzelfde als van een dierenwinkel een hamster te kopen.
Dus nogmaals nee geen heilige fokker, maar als een topic over syren gaat en er wordt ineens aangehaald dat zijn russen ongezond zijn, daar ging het topic niet over en het zijn zelf geen feiten! Maar gedachten van iemand.
Dus nogmaals nee geen heilige fokker, maar als een topic over syren gaat en er wordt ineens aangehaald dat zijn russen ongezond zijn, daar ging het topic niet over en het zijn zelf geen feiten! Maar gedachten van iemand.