Het valt mij op dat de stand van de oortjes vam mijn hammies nog al eens verschilt.
Ik heb vroeger paarden gehad en ik weet dat daar de stand van de oren veel zegt over de bui van het dier. (boos , oplettend enz.)
Is dit bij hamsters ook zo?
Bij het wakker worden liggen de oortjes vaak plat. Dat kan je redelijk hetzelfde interpreteren als platte paardenoren, want sommige hamsters hebben me toch een ochtendhumeur....
Verder gebruiken ze volgens mij hun oren niet zo heel actief als stemmingsantenne
Groetjes,
Lara
Hamsterloos... Een dier neem je niet voor even, maar voor een heel leven!
Plumeau schreef:Bij het wakker worden liggen de oortjes vaak plat. Dat kan je redelijk hetzelfde interpreteren als platte paardenoren, want sommige hamsters hebben me toch een ochtendhumeur....
Verder gebruiken ze volgens mij hun oren niet zo heel actief als stemmingsantenne
Groetjes,
Lara
Haha, ochtenhumeur.. daar hebben die van mij gelukkig nooit last van. Maar een avondhumeur dat ze hebben
Als ze wakker worden bekijken ze eerst de hele kooi en gaan dan een half uur op hun hok zitten... en kijken boos naar buiten.. 3 boze opgeblazen bolletje wol
Maar daarna zijn ze wakker en zetten de hele boel op stelten haha.
Ik weet wel dat voor rusjes geld dat ze de oortjes vaker plat hebben, tenzij ze wat horen. Campbelli hadden dacht ik de oortjes weer vaker overeind staan, dat willen ze bij de keuring geloof ik ook.
[color=indigo][size=75]Lous en de hamsters: Meneer Jansen en Gaia[/color][/size]