Bang

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
claudje

Bang

Bericht door claudje »

heey mijn hamster is een beetje bang, als ik eraan kom en hem roep klimt hij meteen in zijn huisje of ergens anders in. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij wat minder bang word? Ik heb hem vanaf afgelope donderdag

Lynn
Hamsters: Sasha en Levin
Leeftijd: 40
Contacteer:

Bericht door Lynn »

Je hebt hem nog maar net, dus het is normaal dat hij nog een beetje schrikachtig is.

Het beste wat je nu kan doen is 's avonds (als hij wakker is dus) zachtjes tegen hem aanpraten, zodat hij je stem gewoon wordt. Je hoeft ook niet minder lawaai te maken ofzo, want hij moet het toch gewoon worden. Na een tijdje zul je zien dat hij niet meer zo schrikt van je. Je kunt hem ook een zonnebloempitje (of wat ander lekkers) aanbieden terwijl je tegen hem praat, zo associeert hij je stem met goeie dingen!
Groetjes van Lynn en de ratjes.
Snadraa
Leeftijd: 39

Bericht door Snadraa »

ik zorg er altijd voor dat zodra ze hun kooi kennen ze mij leren kennen. niet door m met alle geweld uit zn schuilplaats te rukken, zijn huisje en zn tunnels zijn een no-go zone!! maar door m op de een of andere manier te voorschijn te krijgen. ook kan je m in een wcrolletje lokken en m zo uit de kooi halen, en m even bij je houden. zo leren ze je geur kennen en jou ook. doe dat alleen niet te lang, want dat is ook eng

zo pak ik het tenminste meestal aan. zal wel niet iedereen et mee eens zijn, maar hier werkt et!
Groetjes van Sandra, Floris, Lotje, Zelano, Alanda en kabouter Otje
valentijn101

Bericht door valentijn101 »

Gewoon de tijd nemen... in het begin vooral niet oppakken, maar veel met hem praten.. proberen uit de hand te voeren.. en rustig opbouwen.. kijk even verder op het forum.. deze vraag is al vaak gesteld...
Plaats reactie