vraagje over het voer
Moderator: Sylvia.
-
anouklebbink
- Leeftijd: 27
vraagje over het voer
Hallo,
ik heb een vraagje:
ik geef mijn goudhamster één eetlepel hamster voer,
maar is dat genoeg of is dat te veel ??
Ik vraag dit omdat mijn hamster iedere avond aan de tralies knaagt.
groetjes anouk
ik heb een vraagje:
ik geef mijn goudhamster één eetlepel hamster voer,
maar is dat genoeg of is dat te veel ??
Ik vraag dit omdat mijn hamster iedere avond aan de tralies knaagt.
groetjes anouk
Een pootje van tessa
Ik zou sowieso meer dan een eetlepel nemen.
Is het niet veel handiger gewoon een bakje te nemen en die te vullen?
Zo is het voedselinname tussen mijn rusjes heel verschillend, maar ik weet wel ongeveer na hoeveel dagen ik ieder bakje moet hervullen, sowieso zie ik het wanneer ik de beeskes zit aan te gapen.
Syrtjes lijken mij forse grote beestjes die ook meer eten nodig hebben, maar ik heb geen syrtjes
Is het niet veel handiger gewoon een bakje te nemen en die te vullen?
Zo is het voedselinname tussen mijn rusjes heel verschillend, maar ik weet wel ongeveer na hoeveel dagen ik ieder bakje moet hervullen, sowieso zie ik het wanneer ik de beeskes zit aan te gapen.
Syrtjes lijken mij forse grote beestjes die ook meer eten nodig hebben, maar ik heb geen syrtjes
-
svdb
- Hamsters: 1 Bolletje Kiki
- Leeftijd: 33
- Contacteer:
Tralieknagen heeft niks met eten te maken. Het gaat om aandacht en om een te kleine kooi en verveling in de kooi. Ik geef ook altijd een eetlepel aan mijn syren en soms wat meer dus dat is denk ik wel goed. Is het een grote hamster?
Sander
Sander
Mijn syrische hamster: Joni en Bolletje Kiki
† Hans, Grietje en Miep
Kijk ook eens op mijn site:[url=http://www.freewebs.com/sandershamsters]Klik[/url]
† Hans, Grietje en Miep
Kijk ook eens op mijn site:[url=http://www.freewebs.com/sandershamsters]Klik[/url]
Je mag gerust wat meer voeren hoor. Ze maken graag een voorraadje. In plaats van één lepel, mag je er ook best 2 of 3 geven. Als ik lol heb met mijn Syrtje, geef ik wel eens een handvol (ze snoept het dan uit mijn hand) en dan nog een handvol havermout met wat hondenbrokjes. Ze heeft een voorraadpot zodat ik precies kan zien hoeveel ze nog moet hebben van wat voor voer (groenvoer, hondenbrokjes, kruiden, havermout, gewoon voer, etc.). Erg handig!
Tralieknagen doen ze vooral om aandacht te trekken, even lekker loslopen of knuffelen. Veel valt er niet aan te doen, eigenlijk.
Tralieknagen doen ze vooral om aandacht te trekken, even lekker loslopen of knuffelen. Veel valt er niet aan te doen, eigenlijk.
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo, zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo, zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
't heeft niet altijd te maken met kleine kooien of verveling, er zijn ook hamsters die het gewoon leuk vinden om te tralie knagen... maar het heeft inderdaad niks met eten te maken ^^svdb schreef:Tralieknagen heeft niks met eten te maken. Het gaat om aandacht en om een te kleine kooi en verveling in de kooi. Ik geef ook altijd een eetlepel aan mijn syren en soms wat meer dus dat is denk ik wel goed. Is het een grote hamster?
Sander
http://hamstery-indigo.nl/
Pootje van Syrtjes Na'vi en Merlijn! <3
Voor altijd in herinnering: Puppel, Izoula, Yuna, Noxx, Cavia, Eldin, Lotus en Moltar †
Pootje van Syrtjes Na'vi en Merlijn! <3
Voor altijd in herinnering: Puppel, Izoula, Yuna, Noxx, Cavia, Eldin, Lotus en Moltar †
- Nieske
- Moderator
- Leeftijd: 39
- Contacteer:
dat werkt voor mijn rusje nou voor geen meter, die hamstert alles op en verstopt het ergens onder de bodembedekking, in haar nestjetyrillium schreef: Is het niet veel handiger gewoon een bakje te nemen en die te vullen?
Zo is het voedselinname tussen mijn rusjes heel verschillend, maar ik weet wel ongeveer na hoeveel dagen ik ieder bakje moet hervullen,
groetjes van Nieske
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin
-
kusjesmaud
- Leeftijd: 30
Ik geef mijn goudhamster meestal een handje vol met brokjes en hij heeft ook nog een knaagstaaf in de kooi hangen en ik geef hem ook nog zonnebloempitten.
Om de dag krijgt hij een groenten staaf.
Soms ook een appel ofsz net wat er over is:P
Trailleknagen kun je voor komen om een knaagsteen in de kooi te leggen(helpt bij mij wel)
En om hem meer dan een half uur uit de kooi te halen en in de bal te doen.
Natuurlijk ook leuke speeltjes in de kooi leggen:>
Veel succes
Om de dag krijgt hij een groenten staaf.
Soms ook een appel ofsz net wat er over is:P
Trailleknagen kun je voor komen om een knaagsteen in de kooi te leggen(helpt bij mij wel)
En om hem meer dan een half uur uit de kooi te halen en in de bal te doen.
Natuurlijk ook leuke speeltjes in de kooi leggen:>
Veel succes
zowieso geen knaagsteen gebruiken.. dat is heel slecht voor hamsters. en tja.. ik gebruik mn loopbal niet voor mn hamster.. vind het eerder zielig voor het beestje, ik laat hem altijd loslopen waar ik bij ben.
en voeren gewoon geven wanneer het op is.. of wanneer er bijna niks meer in zit. maar normaal kun je dat ook wel aan z'n hamsterzakken voelen of hij daar een voorraadje heeft opgeslagen. handige hamster !
en voeren gewoon geven wanneer het op is.. of wanneer er bijna niks meer in zit. maar normaal kun je dat ook wel aan z'n hamsterzakken voelen of hij daar een voorraadje heeft opgeslagen. handige hamster !
Hamstie =3
- moneypenny
Waarom doen sommige toch zo moeilijk en zuinig met het voer.
Geef toch lekker een bakkie vol en zorg dat er altijd wat in ligt, hamsters houden van hamsteren, gun ze die lol..
1 eetlepel is erg karig, vergeet niet dat ze allemaal afhankelijk van ons zijn, met 1 eetlepel valt er niets te hamsteren, moet alles opgegeten worden.
Kan er ook geen voorraad aangelegd worden en kan hij/zij honger hebben, dat wil je toch niet!!!!.
Geef toch lekker een bakkie vol en zorg dat er altijd wat in ligt, hamsters houden van hamsteren, gun ze die lol..
1 eetlepel is erg karig, vergeet niet dat ze allemaal afhankelijk van ons zijn, met 1 eetlepel valt er niets te hamsteren, moet alles opgegeten worden.
Kan er ook geen voorraad aangelegd worden en kan hij/zij honger hebben, dat wil je toch niet!!!!.
Precies, dat vind ik ook! Mijn beestjes genieten van het uitzoeken en sorteren, wegbrengen en weer uitspugen van eten. Ze vinden het heerlijk te wroeten in een berg eten. In één eetlepel zitten misschien twee zonnebloempitjes en een paar dingetjes die ze lekker vinden. In 4 eetlepels (ze krijgen hier eens in de paar dagen een handje, maar ik let daar helemaal niet zo op) zit veel meer, dan zie je ze genieten. Ze begrijpen écht zelf wel dat ze niet alleen lekkers moeten eten. Zoals ik altijd zeg: Je hoeft niet 80% snoepgoed te geven en 20% normaal voer, maar als je het andersom doet weet een hamster prima wanneer hij wat moet eten, dat doseren ze echt zelf wel.
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
-
svdb
- Hamsters: 1 Bolletje Kiki
- Leeftijd: 33
- Contacteer:
Als ik ze een bakje geef dan is het elke dag leeg. Ik heb het een keer een maandje gedaan en toen heb ik bijna 3 bekers vol met voer weggegooit omdat het helemaal zacht en nattig was geworden. Dus ik doe dat gewoon niet meer. Hier krijgen ze elke dag een klein handje voer en vaak nog een extratje zoals een snoepje, nootje of wat dan ook en (bijna) elke dag krijgen ze groente of fruit. Ze hebben genoeg te doen zo 
Sander
Sander
Mijn syrische hamster: Joni en Bolletje Kiki
† Hans, Grietje en Miep
† Hans, Grietje en Miep
-
anouklebbink
- Leeftijd: 27