uitzondering op de regel?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

cuytje
Leeftijd: 64
Contacteer:

uitzondering op de regel?

Bericht door cuytje »

Ik heb 11 juni een nestje gehad van mijn syrtje Miep.
Een van de kleintjes had maar 3 pootjes, en die heb ik dan ook niet verkocht maar gehouden.

Drietje, zoals ik haar genoemd heb, zit nog steeds bij haar moeder Miep.

Ik heb al weken een reservekooi klaar staan voorals het mis gaat, maar dat is tot nu toe niet nodig geweest.
De 2 dames lijken het tot nu toe nog steeds gezellig te hebben.
Ik heb nog geen schreeuw gehoord en ze doen alles samen.
Ze staan naast elkaar te eten en te drinken, gaan samen slapen, knagen samen aan de tralies, kortom het gaat goed.

Zijn er mensen die dit ook wel eens gehad hebben dat 2 syrtjes goed samen kunnen?

Ik hou toch rekening ermee dat het eens mis gaat. Maar tot nu toe zie ik geen irritatie bij een van 2.

Groetjes Renate

Rinus
Leeftijd: 36
Contacteer:

Bericht door Rinus »

Zoals je zelf zegt: normaal gesproken kan het niet. Toch ken ik ook zo'n verhaal.
Buurmeisjes van mij hebben ook altijd 3 zusjes bij elkaar gehad. 1 zwart langhaar en 2 zwart witband langharen hebben hun hele leven bij elkaar gezeten. Ze zijn alledrie ruim 2 jaar oud geworden.

Zelf heb ik een keer 2 zusjes bij elkaar laten zitten, om te kijken hoe lang of dat het goed kon gaan. Na 10 weken werd de 1 duidelijk dominant en liet de ander niet meer bij de voerbak en het slaaphuisje. Zowel, dan werd het vechten. We hebben ze toen dus toch maar snel uit elkaar gehaald.
Kijk eens op mijn website [url=http://www.dierenforum.nl/forum/website.php?web_id=937]Hamstery Outside[/url]
Ik update m'n site regelmatig.
svdb
Hamsters: 1 Bolletje Kiki
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door svdb »

Ik zou ze toch echt uit elkaar halen. Vaak lijkt het goed te gaan maar dan ineens vind je 's morgens een halve hamster in de kooi om het zo maar te zeggen.

Sander
Mijn syrische hamster: Joni en Bolletje Kiki
† Hans, Grietje en Miep
Kijk ook eens op mijn site:[url=http://www.freewebs.com/sandershamsters]Klik[/url]
Malu
Hamsters: 1
Leeftijd: 29

Bericht door Malu »

Er zullen vast wel hamsters zijn die het kunnen. Maar of ze het ook leuk vinden? Bovendien zul je altijd zien dat het op een moment fout gaat als jij er niet bent. En dat het dan ook echt goed fout gaat.
Liefs Malu, en de hamsters Tequila en Frappy, en een pootje van Sokka!
♥ Slaap zacht liefjes.. † ♥
You always regret most what you don't say.
Rinus
Leeftijd: 36
Contacteer:

Bericht door Rinus »

Ik zei ook niet dat ik het er mee eens ben :wink:
Alleen het verhaal is wel zo zoals ik hierboven geschreven heb.
Kijk eens op mijn website [url=http://www.dierenforum.nl/forum/website.php?web_id=937]Hamstery Outside[/url]
Ik update m'n site regelmatig.
Malu

Bericht door Malu »

Ik had het ook niet in het speciaal tegen jou hoor ;)
Marlies
Hamsters: 2 syrtjes Diede en Bibi
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door Marlies »

Er zijn verhalen waarbij het goed gaat!
Hierboven zegt iemand wie zegt dat ze het leuk vinden maar wie zegt dat ze het niet leuk vinden?

Ik zou ze uit mekaar gaan halen als er duidelijk eentje dominant gedrag gaat vertonen.
Groetjes Marlies en syrtje Diede en syrtje Bibi en natuurlijk de rest van de beestenbende!
Luna jij zal voor altijd in onze harten doorleven! Mijn mooie meisje!!
Malu

Bericht door Malu »

Ik zei: "Maar of ze het ook leuk vinden?" Dat betekend dus dat je dat nooit zeker kan weten.
Haags Hopje
Leeftijd: 45
Contacteer:

Bericht door Haags Hopje »

ik heb hier ook 2 meisjes tijdje langer bij moeder gehad, ook al hadden ze geen ruzie en sliepen ze samen.
Ik merkte toch echt wel een gespannen sfeer en het stoeien werd meer wegpesten dan vriendelijk.
moeder wou er ook eigenlijk alleen maar uit uit uit zodra ik in de buurt was. Dit is ook teken dat het genoeg is geweest voor haar.

ik vind dat je moet rekening houden met moeder, die al eerst weken lang heeft moeten zogen en verzorgen van haar ukjes, ze verdient nu toch gewoon rust????
gr. Chantal
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
PriemGirl
Leeftijd: 39

Bericht door PriemGirl »

Tjah dat het kan.. Inderdaad; er zijn mensen die met succes 2 syren bij elkaar houden. Maar waarom? Het is onnatuurlijk. Het zijn solitaire beestjes, wat er op wijst dat ze het helemaal niet fijn vinden om met zijn 2-en te leven; maar perfect gelukkig zijn alleen.
Het feit dat ze in de natuur ook niet samen leven, is voor mij een reden genoeg om het gewoon nooit te proberen om 2 syren samen te houden. Dan doe je het eigenlijk alleen maar omdat je het zélf erg leuk vind om ze samen te zien. ;)

Mijn voorkeur heeft het dus absoluut niet. Ook al 'lijkt' het allemaal zo goed/gezellig te gaan.
««« Fester »»»

- Yoshi, Dunya, Juan, Mia & Trees, Fraggle, James -
JessieTwinkel
Leeftijd: 30

Bericht door JessieTwinkel »

Als ze zich aan elkaar gaan irriteren merk je het toch snel? het is toch niet dat ze zicht in een keer vermoorden?
[size=84][color=pink]Doei lieve Twinkel&Mila
Rusje Maiky, Caafjes; Elmo & Toby[/color][/size]
svdb
Contacteer:

Bericht door svdb »

Nee, dat is het juist. Het kan van het ene op het andere moment fout gaan. Ik snap echt niet waarom je nog syren bij elkaar zou houden. Het risico is heel groot en het is al helemaal niet natuurlijk.

Sander
† Hans, Grietje en Miep
Kijk ook eens op mijn site:[url=http://www.freewebs.com/sandershamsters]Klik[/url]
cuytje
Leeftijd: 64
Contacteer:

Bericht door cuytje »

als ik een van de 2 weg haal, blijft de andere net zo lang kijken tot ze weer terug is. Ik zie geen enkele irritatie!
Ik ben het wel eens met de stelling dat ze in het wild ook niet samen willen wonen en dat "wij" ze daar dan ook niet toe moeten dwingen.
Maar ik heb ze al dagenlang geobserveerd en er is totaal niets wat er op wijst dat ze zich niet prettig voelen. In tegen deel zou ik haast zeggen.

Groetjes Renate
svdb
Contacteer:

Bericht door svdb »

Nou, je moet het zelf weten maar ik zou het risico echt niet nemen.

Sander
† Hans, Grietje en Miep
Lynn
Hamsters: Sasha en Levin
Leeftijd: 40
Contacteer:

Bericht door Lynn »

Volgens mij zijn die onderlinge irritaties heel subtiel, zo subtiel dat veel mensen het niet doorhebben (en dan ineens een dode hamster vinden). Er zijn namelijk meer signalen dan vechten alleen, een hamster kan ook (subtiel) weggehouden worden bij de voer-, drinkbak en de beste slaapplaatsen. Sommige hamsters die samen leven hebben erg vaak hun voer in hun wangzakken omdat ze bang zijn dat het afgepakt wordt, of omdat ze geen geschikte plek hebben om het ergens te verstoppen. Zo'n dingen worden heel vaak niet opgemerkt, volgens mij. Dat is ook logisch, wij zijn geen hamsters en het gedrag van hamsters is bijlange na niet zo uitgebreid bestudeerd als dat van honden, bijvoorbeeld.
Groetjes van Lynn en de ratjes.
Plaats reactie