Hamstertje met een tumor en trillen

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
princessirene
Leeftijd: 37

Hamstertje met een tumor en trillen

Bericht door princessirene »

De 2 rusjes die ik heb zijn bijna 2 jaar oud en hebben beiden een tumor.

Een rusje heeft de tumor bij de wangzak zitten.
De andere heeft het onder bij de oksel/borst.

Gelukkig eten ze beiden nog goed en komen nog als ze mij zien. (ik heb het idee dat ze doof beginnen te worden want als ik ze roep reageren ze minder goed.. alleen eigg pas als ze me echt zien).

Het hamstertje die de tumor onder de oksel heeft, trilt de laatste tijd heel erg als ze loopt of probeerd te klimmen. Net alsof ze een soort ziekte van parkison erbij heeft.
Weet iemand of dit trillen van ouderdom komt, de tumor die in de weg zit, of dat het een reactie op eventuele pijn kan zijn? (verder vertoont ze geen signalen van pijn).

Ik heb haar al antibiotica gegeven in de hoop dat de knobbel een ontsteking zou zijn, maar het trekt helaas niet weg.

moneypenny

Bericht door moneypenny »

Wat dacht je van een bezoek aan de DA, je kunt die vraag wel stellen maar een diagnose kan vanachter de computer niet gegeven worden.
Signalen van pijn vertoond een hamster bijna niet, want dat betekent zwakte in de dierenwereld.
DA is de enige oplossing, lijkt mij.
princessirene
Leeftijd: 37

Bericht door princessirene »

Ik heb het aan de dierenarts laten zien en hij dacht dat het trillen door de tumor kon komen, ivm het evenwicht.
Toch heb ik voor de zekerheid metacam pijnstiller mee genomen. Nu even opletten of het trillen minder wordt.
Plaats reactie