Puk is weg!!!
Moderator: Sylvia.
Puk is weg!!!
Een uurtje geleden kwam ik thuis en ik ging naar Puk kijken,
er zitten van die kartonnetjes geplakt bovenop de 'gaten' waar die buizen aan kunnen...
Jep, Puk heeft die doorgeknabbelt en is weg!
Eerst overal staan zoeken, dan had ik geknars (van eten) gehoord in de badkamer.
Er is een gat in de 'muur' achter het toilet waar de afvoer van het toilet naartoe gaat en ook de buizen waar water doorstroomt om door te spoelen.
Daar zat hij blijkbaar aan het geluid te horen, een uur heb ik alles geprobeerd om hem er uit te halen maar tevergeefs.
Op een bepaald moment hoorde ik een 'zwoeef', net of er iets naar beneden viel.
Nu ben ik aan het denken of het niet kan dat er een open ruimte is waar alle leidingen zitten en dat die buizen daar omlaag gaan en dat hij naar beneden is gesprongen,
het kan evengoed een washandje zijn dat van het bad naar beneden viel...
ik weet het niet maar in ieder geval nadat ik iets hoorde vallen heb ik geen geknars meer gehoord.
Ik ben nu heel bang dat ik hem er niet meer uit kan krijgen...probeer me zo rustig mogelijk te houden...
Heb bij de ingang van dat gat achter het toilet een emmer gelegd en een boekenstapel als trap met daarop bananenchipjes.
Weet echt niet meer wat ik nu kan doen.
er zitten van die kartonnetjes geplakt bovenop de 'gaten' waar die buizen aan kunnen...
Jep, Puk heeft die doorgeknabbelt en is weg!
Eerst overal staan zoeken, dan had ik geknars (van eten) gehoord in de badkamer.
Er is een gat in de 'muur' achter het toilet waar de afvoer van het toilet naartoe gaat en ook de buizen waar water doorstroomt om door te spoelen.
Daar zat hij blijkbaar aan het geluid te horen, een uur heb ik alles geprobeerd om hem er uit te halen maar tevergeefs.
Op een bepaald moment hoorde ik een 'zwoeef', net of er iets naar beneden viel.
Nu ben ik aan het denken of het niet kan dat er een open ruimte is waar alle leidingen zitten en dat die buizen daar omlaag gaan en dat hij naar beneden is gesprongen,
het kan evengoed een washandje zijn dat van het bad naar beneden viel...
ik weet het niet maar in ieder geval nadat ik iets hoorde vallen heb ik geen geknars meer gehoord.
Ik ben nu heel bang dat ik hem er niet meer uit kan krijgen...probeer me zo rustig mogelijk te houden...
Heb bij de ingang van dat gat achter het toilet een emmer gelegd en een boekenstapel als trap met daarop bananenchipjes.
Weet echt niet meer wat ik nu kan doen.
Albert ♥
Rip* Mijn lieve syrtjes Puk, Tos, Kas, Isidore en rusje Kamiel
YES!!!! HIJ IS TERECHT!!!!!
Nadat ik er zeker van was dat ik echt maar dan ook echt niks meer hoorde was ik vrij zeker dat hij naar beneden was gevallen.
Bij mijn weten gaan alle waterleidingen naar de kelder...vond het niet echt logisch om hem daar te gaan vinden
maar om mij zeker te voelen dat hij niet ik de kelder kan zijn toch maar even gaan kijken.
En daar zat hij dan, op de eerste trede van de trap beneden! Helemaal nat want er is iets met ons grondwater...
dat slimme beestje heeft zich omhoog kunnen trekken aan die trede en heeft daar gaan rusten op het droge!
Hoedat hij van de eerste verdieping helemaal naar de kelder is geraakt is toch wel heel erg straf vind ik!
Had echt niet verwacht hem deze nacht nog te kunnen vinden...ben echt blij
Nu heb ik enkele boeken op dat gat gelegd zodat hij zeker niet meer wegkan, als ik terug wakker ben zoek ik wel een betere oplossing.
Blijkbaar heeft hij niet veel spijt van zijn avontuur want hij probeert al de hele tijd door dat zelfde gat te ontsnappen...
Nadat ik er zeker van was dat ik echt maar dan ook echt niks meer hoorde was ik vrij zeker dat hij naar beneden was gevallen.
Bij mijn weten gaan alle waterleidingen naar de kelder...vond het niet echt logisch om hem daar te gaan vinden
maar om mij zeker te voelen dat hij niet ik de kelder kan zijn toch maar even gaan kijken.
En daar zat hij dan, op de eerste trede van de trap beneden! Helemaal nat want er is iets met ons grondwater...
dat slimme beestje heeft zich omhoog kunnen trekken aan die trede en heeft daar gaan rusten op het droge!
Hoedat hij van de eerste verdieping helemaal naar de kelder is geraakt is toch wel heel erg straf vind ik!
Had echt niet verwacht hem deze nacht nog te kunnen vinden...ben echt blij
Nu heb ik enkele boeken op dat gat gelegd zodat hij zeker niet meer wegkan, als ik terug wakker ben zoek ik wel een betere oplossing.
Blijkbaar heeft hij niet veel spijt van zijn avontuur want hij probeert al de hele tijd door dat zelfde gat te ontsnappen...
Laatst gewijzigd door Anna_ op 26 dec 2009, 04:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Albert ♥
-
Saar & Puck
- Hamsters: Tess
- Leeftijd: 44
- MarieHammie
ah gelukkig, ik schrok echt toen ik het eerste berichtje las, ik ken het gevoel, ben mn hamster in de buitenren kwijt geraakt ( dan schiet je al vol paniek als je denkt aan katten en de weersomstandigheden en de grote wereld buiten) echter had mevrouw zich in de buitenren zo diep ingegraven dat ik dr na een kwartier graven pas terug vond, dus ik ken dat gevoel, wat ben ik blij voor je dat je hammie weer terecht is.
Misschien iets van gaas erop maken ofzo, want inderdaad dingen van karton houd geen stand tegen die hamster tandjes!
Misschien iets van gaas erop maken ofzo, want inderdaad dingen van karton houd geen stand tegen die hamster tandjes!
Ik vermoed dat hij bij de leidingen is geraakt door onze kat want daarstraks was ik in de badkamer en onze kat zat bovenop de planken die de leidingen bedekken en daar zit ze normaal gezien nooit...Puk zal daar dan zijn gaan schuilen en misschien was hij te bang om langs daar er terug uit te komen? Pech voor Pitou (de kat) dat hij daar al lang weg is 
Die kartonnetjes heb ik er zelf nooit opgeplakt, ik kocht die kooi tweedehands over...nu heb ik er terug dik karton op geplakt en iets zwaar opgezet...moet nog eens goed bedenken hoe ik het voorgoed kan dichtmaken. Ik ben wel van plan Puk terug iedere avond in de kamer te laten rondlopen, wanneer ik dat doe merk ik dat hij (bijna?) geen pogingen doet om te ontsnappen
Puk is terecht dus hier mag een slotje op!
Die kartonnetjes heb ik er zelf nooit opgeplakt, ik kocht die kooi tweedehands over...nu heb ik er terug dik karton op geplakt en iets zwaar opgezet...moet nog eens goed bedenken hoe ik het voorgoed kan dichtmaken. Ik ben wel van plan Puk terug iedere avond in de kamer te laten rondlopen, wanneer ik dat doe merk ik dat hij (bijna?) geen pogingen doet om te ontsnappen
Puk is terecht dus hier mag een slotje op!
Albert ♥
-
Martin Braak
- Leeftijd: 52
- Contacteer:
Ach laat dat slotje achterwege. Ik had twee weekjes ook zo'n geval. Een Syre van mij was ontsnapt. Ik was de keuken aan het schoonmaken en ik hoorde een raar geluid. Ik had zojuist azijn in de waterkoker gedaan en die stond te pruttelen. Nogmaals goed horen, ja echt vreemd geluid: een knagend geluid. En toen pats boem alle lampen uit. Wat is er aan de hand? Ik een kaarsje gepakt, aangestoken en proberen dat ik de stoppen weer goed kon krijgen. Helaas lukte het niet en mijn kaarsje ging uit. Terwijl ik een aansteker probeerde te zoeken ontdekte ik dat een kooi openstond. Shit! Hamster weg! Zal toch niet waar wezen dat zij de kabel doorgebeten heeft? Met de aansteker aan is mij gelukt om de lampen weer aan te krijgen. Stilletjes aan het luisteren hoorde ik nog steeds geknaag, dit onder het keukenblok. Mijn mormel zat daaronder. Ik het roostertje ervoor weg gehaald, maar dame was helemaal ander kant gelopen en kwam niet te voorschijn. En ik kon er niet bij. Daarom heb ik alles afgezet, wat voer met wat houtjes neergelegd. En dan maar wachten. Een uur later hoorde ik wat geritsel, handdoek erover heen gooien en jahoor ik had haar terug! En waarom de lampen uitvielen... het blijft een raadsel, geen idee!
Ik heb er eigenlijk wel niet bij verteld dat Pukje twee maand geleden ook was ontsnapt op ongeveer dezelfde manier alleen had hij toen het karto echt weggeduwd gekregen en merkte daarom niet dat hij weg was omdat het kartonnetje gewoon op dezelfde plaats nog zat. Ook weer een raar verhaal hoor: Puk zat plots in de vuilbak in de badkamer (hoe kwam die daar in?) en onze kat zat er gewoon naar te staren terwijl Puk uit de vuilbak probeerde te kruipen...Doordat hij telkens terug naar beneden viel was ik eens in de badkamer gaan kijken....en Pitou leek heel bang en was totaal niet van plan om Puk iets te doen.
@MarieHammie: had een jaar geleden een beetje voor met mijn oud konijn, had hem al de hele dag niet in zijn ren gezien, er waren wel enkele holen in de grond maar daar komt hij altijd snel uit maar toen niet. ben toen zeker een uur bezig geweest met graven en blijkbaar zat hij echt 'vast' onder de grond en was het rondom hem allemaal ingestort!
@MarieHammie: had een jaar geleden een beetje voor met mijn oud konijn, had hem al de hele dag niet in zijn ren gezien, er waren wel enkele holen in de grond maar daar komt hij altijd snel uit maar toen niet. ben toen zeker een uur bezig geweest met graven en blijkbaar zat hij echt 'vast' onder de grond en was het rondom hem allemaal ingestort!
Albert ♥
-
o0Juniper0o
- Leeftijd: 37
- Contacteer: