Moeders soms..

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Sabina__
Leeftijd: 30

Moeders soms..

Bericht door Sabina__ »

Eerst zoals bij veel mensen in het begin al voor komt, ik mocht in het begin geen hamster, ik zou het zelf betalen zelf voor zorgen alles zelf doen. Maar toch ware ze het niet mee eens ze wouden geen hamster in huis :P.
Ik heb er poos ( paar weken ) niet over gehad en ik vroeg het nog is, en het mocht gewoon haha ik stond verstelt :P.. Mijn ouders waren beetje van mwha mwha ja vooruit.. Maar toen ik Kimo kocht en zoow liief en schattig is en mijn moeder na veel moeite hebben overgehaalt vast te houden heeft ze het gedaan. En nu is ze gewoon heel blij met Kimo, mn moeder begint nu elke keer, Oe haal Kimo is er even uit ik wil hem even vasthouden of, is hij al wakker? enz :lol: En ze zei dat Kimo helemaal bij de Familie hoorde. Ik vond best lief dat ze dat zei over Kimo :lol: :D .. Hebben jullie dat ook? eerst dat ouders twijfelen en als je ze eenmaal hebt, zijn ze er dol op, en mag je zo na lange tijd wat meer uitbreiden naar een 2e hamster? :D

Groetjes Sabina & knuffel van Kimo!
Iva
Contacteer:

Bericht door Iva »

Uh nee, hier is mams net zo gek op hamsters als de kinderen :D

Fijn voor je dat je een hamster mocht en dat je moeder er nu ook zo gek op is.
[color=violet]Groetjes Netty en alle hamsters[/color]
Nieske
Moderator
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door Nieske »

bij mij thuis was het altijd eerder zo dat er dierenkwamen omdat mamma het zo leuk vond dan dat de kinderen zo graag een nieuw huisdier wilden :P
groetjes van Nieske
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin
xXjolienXx
Hamsters: 5
Leeftijd: 31

Bericht door xXjolienXx »

Mijn moeder vindt alles goed, het is mijn vader die soms nog eens moeilijk durft te doen. :P Maar uiteindelijk mag ik wel altijd hamsters bij, zolang ik al een kooi enzo heb.. Ze hebben niet zo graag dat ik er teveel geld in steek.
Life is beautiful. Really, it is. Full of beauty and illusions. Life is great. Without it, you'd be dead.
xRJx
Leeftijd: 35

Bericht door xRJx »

Haha ja ik ben ook nogal 'koopgek' als het om de hamsters (hamsterspullen enzo) gaat :lol:
maar ons mam die heeft er niks mee, ik mocht ze wel,
maar verder vind ze er niet zoveel aan :P
Krijg alleen af en toe een opmerking of een zucht als ik weer iets
heb gekocht :lol:

Ook nog zoiets, ik had 3 hamster; een syr gekregen van mijn zus, toen wilde ik er een dwerghamster bij dus die kwam erbij (wel met wat gezucht en gekreun van moeders :lol: ) en die had weer wat 'plezier' gehad met de hamster van mijn vriendin :lol: dus toen wilde ik er daar natuurlijk ook eentje van :D
Kort geleden is mijn syrtje jammer genoeg overleden,
weet je wat moeders zegt?

'houd het nu maar eens bij die 2 hé!' :roll:
hahaha moeders weer!! :P
(ergens had ze wel gelijk :roll: maar toch :lol: )
Greetz Rosaliee..

* mi Estrella; Speedy, Bandit, Boefje, Angel, Bounty, Twinkle'Star 'nd Teigetje! <3 *
annieaardbei
Leeftijd: 35
Contacteer:

Bericht door annieaardbei »

heeeel herkenbaar.
Ouders waren er fel op tegen dat ik een hamster zou kregen, heb echt lopen smeken en zeuren en huilen en toen mocht ik er 1.. Uiteindelijk had ik er op mn max 14 ofzo :p En m'n moeder heeft dan af en toe wel iets van nja je hebt er al zoveel.. moet er echt nog 1 bij.. Maar ze vind het wel heel erg leuk. Als ik dan ukjes heb wil ze wel vaak kijken en mijn dwergjes wil ze ook wel eens knuffelen.
Hamstery Merci
xx Anouk en de parkietjes, nijntjes Tess en Beer, poezel Trix en paard Rakesh
Rust Zacht mijn schatjes..
Denise
Leeftijd: 34

Bericht door Denise »

Ik heb niet echt lang hoeven zeuren om een hamster! Ik had toen ik een jaar of 5 was mijn eerste eigen hamster en daar zorgde ik (voor een kind van 5) ook heel goed voor. Nadat de beestjes zich twee keer binnen twee weken uit een Mini duna wisten te knagen heeft mijn moeder gezegd dat het nu wel welletjes was en heb ik jaren lang geen hamsters gehad. Toen gingen mijn ouders uit elkaar en besloot mijn vader voor de gezelligheid een hamstertje te nemen wat er later twee werden. Hij is wat dat betreft ook wel gek op die beestjes! Weer een paar jaar later toen die twee al lang overleden waren dacht ik weer eens aan het hamster forum en begon het weer te kriebelen om ook een beestje te nemen. Nog dezelfde week liep ik naar beneden en vroeg ik "Mam, mag ik weer een hamster?" en zonder enig aarzelen "Oh ja hoor! als je maar wel voorzichtig doet met de kat erbij enzo!" Stiekem vind ze ze ook wel leuk en schattig volgens mij alleen mocht een tweede hamster hier in huis ABSOLUUT niet Met ijzersterke argumenten als "Je hebt er al eentje.." "Ze ruiken elkaar en dan gaan ze luchtjes versturen!" kreeg ik steeds nee te horen.

Over 4 weekjes komt mijn tweede beestje hier te wonen en ze vraagt de hele tijd hoe het met het kleintje gaat laatst nam ze zelfs een zakje met pinda's en walnoten mee! Ik denk dat het er ook wel bij heeft geholpen dat ik ondertussen een paar logeetjes heb gehad waarbij ze heeft gezien dat ik het voor elkaar krijg om mijn aandacht over meerdere diertjes te verdelen.
http://hamstery-indigo.nl/
Pootje van Syrtjes Na'vi en Merlijn! <3
Voor altijd in herinnering: Puppel, Izoula, Yuna, Noxx, Cavia, Eldin, Lotus en Moltar †
kamelot
Leeftijd: 38

Bericht door kamelot »

ja me moeder doet er niet zo moeilijk over .
moet zelf alles schoon maken ,betalen .
maar ik heb een syrtje op 2e kerst dag gehaald.
was eigenlijk niet de bedoeling maar ze ziet er zo lief uit.
was bij knaagspoor [knaagdieren opvang] ik zag er en was verkocht ik me moeder gebeld .
vragen of ze het erg vind eerst beetje er op tegen en toch zei ze ja .
kom thuis laat het hamsterje zien gelijk verkocht XD
ze vind hamsters ook er leuk .
vooral Saber me eerste rusje
2 Russen Saber en Grays
2 Robo´s Sam en Dean
1 Syr Gina
gelukkeling
Leeftijd: 40

Bericht door gelukkeling »

Ik woon al lang niet meer thuis, maar mijn moeder doet ook moeilijk. Ik begon met 1 hamster (wie niet :P) wat ze 'nog wel grappig' vond. Maar nu heb ik er wat meer (6, koppel campbellies, koppel robbies, 1 single bellie en een syr) en ze vind het hier meteen een dierentuin. Ik heb dan ook nog wel een kat... Naja, ze kan het in ieder geval niet laten om élke keer dat ik haar zie of zij bij mij is te vermelden dat ze écht vind dat ik écht teveel dieren heb....
Jenna
Hamsters: Lexi en Archimedes
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door Jenna »

Het verhaal van Anouk is voor mij wel het meest herkenbaar :P
Mijn moeder vond het in het begin ook niks, nu heb ik er 3 bij haar staan en er komen er binnenkort nog twee bij, en Joycie staat bij mijn vader omdat ze niet tegen andere hamsters in haar omgeving kan. Paps moest er eerst ook niks van weten maar nu Joyce er eenmaal is, is hij net zo gek op haar als ik!
De voorwaarden zijn eigenlijk simpel; zolang mijn ouders de hamsters niet ruiken vinden ze het prima. Dus gewoon regelmatig verschonen en om de dag zandbakjes uitscheppen en dan is het geen probleem :) Al vind mijn moeder 5 hamsters bij haar wel het maximum. Maarja, een maandje geleden was 4 nog het maximum... :lol: Ze vragen zich ook echt af wat ik met zoveel hamsters moet. Maar dat ik ze elke dag uit hun kooien haal en zodra ik thuis ben ik werkelijk altijd met een hamster loop te sjouwen geeft ze wel het vertrouwen dat ik ze echt allemaal de aandacht geef die ze nodig hebben, of ik nou 1 hamster heb of 6.
♥ Liefs Jenna, Miek en mini (e.t.a. 10-2018) ♥
♥ Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
Iva
Contacteer:

Bericht door Iva »

gelukkeling schreef:Ik woon al lang niet meer thuis, maar mijn moeder doet ook moeilijk. Ik begon met 1 hamster (wie niet :P) wat ze 'nog wel grappig' vond. Maar nu heb ik er wat meer (6, koppel campbellies, koppel robbies, 1 single bellie en een syr) en ze vind het hier meteen een dierentuin. Ik heb dan ook nog wel een kat... Naja, ze kan het in ieder geval niet laten om élke keer dat ik haar zie of zij bij mij is te vermelden dat ze écht vind dat ik écht teveel dieren heb....
Haha, dat roept mijn moeder ook nog steeds. En nou ben ik toch al heeeel lang het huis uit :mrgreen:
[color=violet]Groetjes Netty en alle hamsters[/color]
ikkeislaura
Hamsters: Lilli
Contacteer:

Bericht door ikkeislaura »

gelukkeling schreef:Ik woon al lang niet meer thuis, maar mijn moeder doet ook moeilijk. Ik begon met 1 hamster (wie niet :P) wat ze 'nog wel grappig' vond. Maar nu heb ik er wat meer (6, koppel campbellies, koppel robbies, 1 single bellie en een syr) en ze vind het hier meteen een dierentuin. Ik heb dan ook nog wel een kat... Naja, ze kan het in ieder geval niet laten om élke keer dat ik haar zie of zij bij mij is te vermelden dat ze écht vind dat ik écht teveel dieren heb....
Idem.. En als er dan 1 doodgaat is het direct: er komt geen nieuwe weer he? Dat zou je niet doen hoor! .. :roll:
Sorry mam, het is mijn eigen huis niet de jouwe..
Groetjes Laura
Trotse mama van Jorben & Jaëlle en BIB042014
gelukkeling
Leeftijd: 40

Bericht door gelukkeling »

ikkeislaura schreef:
Idem.. En als er dan 1 doodgaat is het direct: er komt geen nieuwe weer he? Dat zou je niet doen hoor! .. :roll:
Sorry mam, het is mijn eigen huis niet de jouwe..
haha ja jeetje, dat heeft ze al vaak gevraagd/gezegd 'er komen toch geen nieuwe als er een dood is? toch? ja toch?'

en dan tegen mn zusje (van 12 jaar); 'als straks die hamsters dood gaan neemt ze geen nieuwe meer, toch Heather?'

*zucht*
Jenna
Hamsters: Lexi en Archimedes
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door Jenna »

Haha ja dat zeggen ze hier ook wel. Maar elke keer dat er een doodgaat duik ik een paar dagen later weer het internet op om te kijken of er nog hamsteries zijn die leuke nestjes verwachten. En dan moet je mams horen! "Nee, geen zwarte hoor en oh ik wil toch ook geen bruine en oh kun je dit keer niet een langharige kopen maar zonder zo'n witte streep en en en..." :lol:
♥ Liefs Jenna, Miek en mini (e.t.a. 10-2018) ♥
♥ Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
ikkeislaura
Hamsters: Lilli
Contacteer:

Bericht door ikkeislaura »

Nou, dat doet mijn moeder niet hoor.. Ze kreeg zowat een rolberoerte toen we met Sybil even langs huis reden (we waren immers toch in Vroomshoop).. "Je zou geen hamster weer nemen had je gezegd".. En het vervelende is dat de rest van het gezin (zusje en broertjes) die mening lekker met haar delen..
Alleen mijn vader is duidelijk.. Het is inderdaad jouw huis, zegt ie dan..
Ze vind het dan vooral erg dat mijn woonkamer zo vol staat.. "zo kun je toch niet leven" Oh nee? Het is me anders aardig gelukt om gewoon te blijven leven hoor :lol:
Ze vindt ze dan wel weer schattig als ze eenmaal hier in de kooi zitten.. En dan wil ze ook best nog wel eens knuffelen met een syrtje ofzo.. Maar o wee als ik vertel dat er weer een hamster bij komt..
Groetjes Laura
Trotse mama van Jorben & Jaëlle en BIB042014
Plaats reactie