discriminatie tussen de hamsters ?????

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
yvonne

discriminatie tussen de hamsters ?????

Bericht door yvonne »

Hallo luitjé's yvonne hier...

Aller eerst ik ben blij dat het forum er weer is :lol:

EN dan nu mijn vraagje...

Ik (had) 6 hamsters in 1 kooi moeder met 5 dochters.
Nou wil het geval dat er 2 dochters licht van kleur zijn (licht grijs) en 3 dochters die ietje's donkerde van kleur zijn.

In het begin zag ze wel stoeien althans dat dacht ik, en het gebeurde steeds vaker dat dit gebeurde, maar ja het was niet menens.

Ik had toen nog niet in de gaten dat het licht tegen donker was, gewoon ondermekaar en niet preciez welke tegen wie.
Maar goed ik dacht mischien zitten ze te veel op elkaars lip, en heb er twee naar een vriend gebracht. en wel 2 donkeren.

En toen ze nog maar met zijn 4 in de groote kooi zaten hoopte ik dat het gestoeii wel wat minder werd.

Maar tot ik ondekte dat de licht gekleurde begonen te vecht tegen de donkeren en ja die was nu nog maar alleen, omdat 2 donkeren weg waren.

Hij heeft nu aan zijn kontje bloed niet al te erg maar toch en aan de zij kant van zijn lijfje zit ook een wondje.
En wat ik soms ook zag was dat zelfs de moeder die beige van kleur is soms ook mee deed.

Ik heb toen omdat de kooi 4 verdiepingen heeft de bovenste verdieping afgesloten en daar dat gewonde hamstetje in gedaan, en ik weet ook dat zij ook niet meer terug kan naar die anderen omdat dat gewoon niet meer gaat.

Maar goed hier is nu dus mijn vraagje het lijkt wel een vorm van discriminatie licht tegen donker .
Kan het zo zijn dat ze het verschil kunnen zien dat de ene iets donkerder is van kleur of is dit nu gewoon toeval..

Mischien wel een hele rare vraag maar ik had het ook zo te doen met dat ene hamstertje.
Het komt wel weer goed met haar hoor dat weet ik zeker maar ja ik vind het toch wel erg raar hoor en de lichten zitten nu bij elkaar en ze vechten niet ook niet onder mekaar, ik vind dat gewoon heel raar.

Ik hoop dat er meer mensen zijn die dit hebben zo dat ik weet dat ik het niet alleen zo zie..

Dank jullie voor het lezen en hopenlijk komen er ook reacties op..

Veel liefs YVONNE

coolboy016

Bericht door coolboy016 »

haha racisten
Eveline
Leeftijd: 49
Contacteer:

Bericht door Eveline »

Eigenlijk maar 1 advies: zo snel mogelijk uit elkaar halen. Als ze al echt vechten met elkaar, komt het niet meer goed, ze zullen elkaar niet meer accepteren. En dan kan de 1 de ander zelfs doodbijten. Ik denk niet dat de kleur daar veel mee te maken heeft eigenlijk.
Groetjes van Eveline
Yvonne W.
Leeftijd: 63

Bericht door Yvonne W. »

Bij mij waren de twee grijze ook steeds de aanstichters tegen de anderen(syren) ik dacht ook toeval maar nu begin ik toch te twijfelen
yvonne

Bericht door yvonne »

tof dat jullie hebben gerageerd...........

Maar moet ik ze nu allemaal uitmekaar halen of allen maar bij die éne houden....

Yvonne :oops:
Eveline
Contacteer:

Bericht door Eveline »

Als het syren zijn is de gouden regel: allemaal apart zetten.
Bij dwergen: je zou het nog even aan kunnen kijken, maar bij tekenen van gevechten zo snel mogelijk uit elkaar.
Groetjes van Eveline
yvonne

Bericht door yvonne »

hoi...

Het zijn allemaal dwergen hoor ik moet wel eerlijk zeggen nu dat donkere jong er uit is gehaald is het een stuk rustiger geworden..

Ik zal je raad opvolgen en het aankijken. ik hoop maar wel dat dit gaat lukken want ik heb niet alleen die groote kooi maar ik hen nog 2 kleineren kooien en daar zitten ook nog hamsters in.

Ja ik wilde graag maar 2 hamsters maar tot mij schrik hadden de dieren winkel mij een mannetje en een vrouwtje gegeven en toen zat ik er met 10 in totaal dus mannetje en vrouwtjes scheiden dus ook een anderen kooi.

Vader te laat weggehaald dus moeder weer gejonkt daar mee heb ik ook de jongens er uit moeten halen toen de leeftijd voor geslachtrijp was bereikt.

Dus ik hoop dat het goed gaat want om nu allemaal kooien te kopen ja dat is me een beetje te veel van het goed .
En ik moet ook eerliijk zeggen ik kan die dieren niet weg doen mede omdat ik er ook niemand voor vond die graag een hamster wilde.
En de dieren winkel wilde geen hamsters meer aannemen dus ja ik neem je raad aan hopende dat het goed gaat.

Yvonne :)
Eveline
Contacteer:

Bericht door Eveline »

Waar woon je ergens? Ik heb eventueel nog wel kooien die je kunt lenen.
Groetjes van Eveline
yvonne

Bericht door yvonne »

hoi.evelien

Nou dat vind ik heel lief van je evelien, maar ik zou niet weten waar ik al die kooien dan moet laten ik heb er nu al 2 kleine kooien en één goote kooi, dus ik zou dan niet weten waar ik dat dan kwijt moet hoor.
hahahah .

Maar ik vind het tof van je hoor dat je dat aanbied.
Ik beloof je dat ik mijn best nog maar een keer doe om ze onder te brengen.

En met het jong dat is aangevallen gaat het redlijk goed hoor.
Elke keer als ik mijn hand in de kooi doe kijkt ze me heel zielig aan en komt wel op mijn hand maar je voelt gewoon aan het beestje dat het veel pijn heeft gehad hoor en nu ik haar apart heb gezet... ja lijkt het of ze wil zeggen ik ben blij dat ik er uit ben en juist ze boven in woont krijgt ze iets meer aandacht dan anders.

Ik ben ook blij dat ze gewoon nog op mijn hand komt, en dat ze niet angstiger is geworden nu ze aangevallen is geweest .

Maar nog maals evelien mijn dank gaat naar jou uit ik vind het tof hoor dat je dat hebt aan geboden.

Veel liefs :D
Yvonne W.
Leeftijd: 63

Bericht door Yvonne W. »

ik ben blij te horen dat het beter gaat met je hammie.
yvonne

Bericht door yvonne »

hoi dommel

Dank je wel hoor ik ben zelf ook blij dat het nu beter met haar gaat.

Veel liefs yvonne :D
Plaats reactie