Aller eerst ik ben blij dat het forum er weer is
EN dan nu mijn vraagje...
Ik (had) 6 hamsters in 1 kooi moeder met 5 dochters.
Nou wil het geval dat er 2 dochters licht van kleur zijn (licht grijs) en 3 dochters die ietje's donkerde van kleur zijn.
In het begin zag ze wel stoeien althans dat dacht ik, en het gebeurde steeds vaker dat dit gebeurde, maar ja het was niet menens.
Ik had toen nog niet in de gaten dat het licht tegen donker was, gewoon ondermekaar en niet preciez welke tegen wie.
Maar goed ik dacht mischien zitten ze te veel op elkaars lip, en heb er twee naar een vriend gebracht. en wel 2 donkeren.
En toen ze nog maar met zijn 4 in de groote kooi zaten hoopte ik dat het gestoeii wel wat minder werd.
Maar tot ik ondekte dat de licht gekleurde begonen te vecht tegen de donkeren en ja die was nu nog maar alleen, omdat 2 donkeren weg waren.
Hij heeft nu aan zijn kontje bloed niet al te erg maar toch en aan de zij kant van zijn lijfje zit ook een wondje.
En wat ik soms ook zag was dat zelfs de moeder die beige van kleur is soms ook mee deed.
Ik heb toen omdat de kooi 4 verdiepingen heeft de bovenste verdieping afgesloten en daar dat gewonde hamstetje in gedaan, en ik weet ook dat zij ook niet meer terug kan naar die anderen omdat dat gewoon niet meer gaat.
Maar goed hier is nu dus mijn vraagje het lijkt wel een vorm van discriminatie licht tegen donker .
Kan het zo zijn dat ze het verschil kunnen zien dat de ene iets donkerder is van kleur of is dit nu gewoon toeval..
Mischien wel een hele rare vraag maar ik had het ook zo te doen met dat ene hamstertje.
Het komt wel weer goed met haar hoor dat weet ik zeker maar ja ik vind het toch wel erg raar hoor en de lichten zitten nu bij elkaar en ze vechten niet ook niet onder mekaar, ik vind dat gewoon heel raar.
Ik hoop dat er meer mensen zijn die dit hebben zo dat ik weet dat ik het niet alleen zo zie..
Dank jullie voor het lezen en hopenlijk komen er ook reacties op..
Veel liefs YVONNE