Oppakken.

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Hilde_x

Oppakken.

Bericht door Hilde_x »

Hoi,

Ik kom weer eens langs hehe. Maarehm.. ik heb een probleempje met mijn hamstertje. Nou kijk.. ik pak hem niet zo heel vaak op. Ik heb het wel eens gedaan, maar als ik hem bijvoorbeeld op de bank liet lopen, werd die helemaal dol in zijn kop.. Dan ging die helemaal rondrennen enzo, waarschijnlijk bangheid denk ik? En nouja.. laatst wou ik hem dus weer pakken toen ik zijn kooi had schoongemaakt, maar het lukt me niet zo goed.. want hij vlugt dan overal heen zodat ik hem niet kan pakken. Hij is denk ik niet tam genoeg, en toen viel die al bijna over die rand van die bak heen enzo. Ik geef hem wel elke dag een stukje appel ofzo, en dat eet die dan wel uit mijn hand, maar ja ik weet niet wat ik verder moet doen, want ik wil hem zo graag pakken weetje.. Nouja, en omdat jullie wel heel veel verstand van hamsters hebben..

Liefs..

*Mandy__
Leeftijd: 36

Bericht door *Mandy__ »

Er zijn heel veel topics over het tam maken van je hamster, kijk daar eens in voor meer informatie.

Je zegt dat je het diertje niet vaak oppakt, dan kun je natuurlijk ook niet verwachten dat het beestje tam word.
En het rondrennen hoeft niet perse angst te zijn, waarschijnlijk wil hij gewoon lekker op onderzoek uit, wat ik wel begrijp als hij er niet zo vaak uit wordt gehaald.

Als je je hamster vaker oppakt, wordt deze vanzelf rustiger in je hand..
Natuurlijk zijn er altijd actieve en luie hamsters, dat ligt ook aan het karakter.
R.I.P. Jack, Mister & Herbie
Hilde_x

Bericht door Hilde_x »

*Mandy__ schreef:Er zijn heel veel topics over het tam maken van je hamster, kijk daar eens in voor meer informatie.

Je zegt dat je het diertje niet vaak oppakt, dan kun je natuurlijk ook niet verwachten dat het beestje tam word.
En het rondrennen hoeft niet perse angst te zijn, waarschijnlijk wil hij gewoon lekker op onderzoek uit, wat ik wel begrijp als hij er niet zo vaak uit wordt gehaald.

Als je je hamster vaker oppakt, wordt deze vanzelf rustiger in je hand..
Natuurlijk zijn er altijd actieve en luie hamsters, dat ligt ook aan het karakter.
Oke, ik zal eens rondkijken. Ja klopt, omdat het niet zo goed lukt. En van bovenaf pakken mag niet toch..?
gemma v schijndel

Bericht door gemma v schijndel »

Bij mij gaat het oppakken heel goed. :D :D
vooral als je er een snoepje oplecht, dan komt hij meteen op mijn hand
dat wend hij ook meteen aan je als je je hamster net hebt. :) :)
Een snoepje van Saartje..
Nimphi
Leeftijd: 29

Bericht door Nimphi »

Je mag je hamster heus wel van bovenaf pakken. Maar als hamsters er niet aan gewend zijn kunnen ze het als een roofvogel ofzo zien. Ik paktte Nimphi van bovenaf en nu heeft hij er geen problemen meer mee. Dierenwinkel hamsters vinden het geloof ik enger dan een hamster die je van een fokker hebt.
[i][size=75]Groetjes van Rosalie, Drew , en de cavia's
Rip Nimphi -- Hamtaro -- Hamtaro -- Hamtaro -- Vivit -- Jumper -- Pelle -- Wokkel -- Gina (kat&&hond .)[/size][/i]
Plaats reactie