hamster piepen tegen elkaar
Moderator: Sylvia.
hamster piepen tegen elkaar
ik heb gister 3 Russische dwerghamsters gekocht alleen soms piepen 2 hamsters tegen elkaar vechten ze dan of wat doen ze dan ? 
-
CrazyCatLady
Re: hamster piepen tegen elkaar
Dat klinkt inderdaad als vechten. Het beste is om ze alle drie uit elkaar te halen.
maar het is maar heel eventjes en dan stoppen ze weer en dat is alleen als ze in hun holletje liggen
-
CrazyCatLady
Maar het blijft gevaarlijk, je kunt er niet dag en nacht bij blijven, je kunt ze beter scheiden voor het écht fout gaat.
mrja dan moet ik er weer 2 kooien bij kopen en dat vind ik nogal duur
- babbel090410
- Hamsters: Babbel
- Leeftijd: 29
het is sowieso niet handig om 3 rusjes bij elkaar te doen in 1 hok geloof ik. 
Babbel&Knabbel
iloveyouu 7-01-11 my babyyy (L)(L)
iloveyouu 7-01-11 my babyyy (L)(L)
de verkoper zei dat deze 3 rusjes al altijd bij elkaar hebben gezeten en dat dat goed ging
-
I
- Moderator
- Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
- Leeftijd: 43
Dan heeft de verkoper helaas ongelijk gehad. Rusjes kan je over het algemeen heel moeilijk samen houden. Als ze jong zijn, lukt dat nog wel, maar als ze ouder worden gaan ze meestal vechten. Het verstandigst is dus om ze apart van elkaar te huisvesten.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
-
CrazyCatLady
Dierenwinkels geven helaas heel vaak verkeerde informatie, daardoor is het zo belangrijk om eerst zelf informatie op te zoeken ipv op medewerkers van dierenwinkels af te gaan. Je zou hopen dat die mensen daar het allemaal wisten, maar helaas.
Daar worden veel mensen de 'dupe' van hoor. Mijn advies is inderdaad ze alle drie apart te huisvesten, want je wil echt niet dat het verkeerd gaat aflopen..
-
morgantcm
- Moderator
- Leeftijd: 40
Vergeet vooral niet dat hamsters nachtdieren zijn. Het grootste risico loop je dus wanneer jij ligt te slapen en zij wakker zijn. Je zou 's ochtend zomaar een dode hamster kunnen aantreffen, omdat je gedurende hun meest actieve periode niet kunt ingrijpen. Je kunt daarbij ook goedkope tweedehands kooien vinden op Marktplaats bijvoorbeeld. Het lijkt mij toch dat het welzijn van je hamsters voorop staat, niet? 
Rust zacht mijn lieve Snoopy (*08-2006 / †06-06-2008) en mijn lieve Bella (*04-2008 / †15-02-2010)
maar als ze tegen elkaar piepen is dat echt maar heel even en dan stoppen ze. en ik heb op sommige sites gelezen dat je ze wel bij elkaar kunt houden en dat het echt niet vaak voorkomt dat ze gaan vechten omdat ze ook groepsdieren zijn.
-
morgantcm
- Moderator
- Leeftijd: 40
Dat is zéér sterk afhankelijk van het soort (dwerg)hamster dat je hebt. Bovendien zijn hamsters veel gelukkiger als ze een kooi voor zichzelf alleen hebben. In het wild leven ze misschien wel in groepen, maar daar kunnen ze elkaar uit de weg gaan of vluchten bij een ruzie en dat kan in een kooi niet. Verder loop je bij een groep van 3 vaak het risico dat er zich 2 tegen 1 gaan keren en die delft dan het onderspit.
Rust zacht mijn lieve Snoopy (*08-2006 / †06-06-2008) en mijn lieve Bella (*04-2008 / †15-02-2010)
als ik merk dat ze echt gaan vechten dan haal ik ze zeker uit elkaar. op het begin bleef er eentje alleen maar die zit nu ook bij de andere 2. en ik hoor ze nu ook niet meer piepen dus dat is wel een goed teken.
- SILVERlight
- Hamsters: Rosa
- Leeftijd: 29
tenzij het op een onverwacht moment fout gaat en jij niet thuis bent of in de buurt en de hamsters elkaar afmaken bij een ruzie
dan heb je een paar dode hamsters en 1 zwaargewonde of alledrie levend maar zwaargewond en kan je kapitalen uitgeven aan de dierenarts terwijl je in plaats daarvan ook van dat geld 2 goedkope grote kooien had kunnen kopen en zo een hoop ellende had kunnen besparen
maarja het zijn jouw hamsters,ik wil alleen zeggen dat het verstandig is om geen risico's te nemen
in het wild zijn russische dwerghamsters groepsdieren en leven ze in groepen en kunnen ze elkaar ontvluchten bij een ruzietje,maar in een kooi kan dat heel moeilijk en daarom houden mensen aruusische dwerghamsters alleen
de enigste soorten waarbij het minste risico is dat ze elkaar aanvliegen zijn de roborovski en de cambelli maar bij die soorten gaat het ook heel vaak mis
russische hamstertjes kunnen alleen als koppel bij elkaar,dat wil zeggen man+vrouw maar dan heb je wel nestjes
dan heb je een paar dode hamsters en 1 zwaargewonde of alledrie levend maar zwaargewond en kan je kapitalen uitgeven aan de dierenarts terwijl je in plaats daarvan ook van dat geld 2 goedkope grote kooien had kunnen kopen en zo een hoop ellende had kunnen besparen
maarja het zijn jouw hamsters,ik wil alleen zeggen dat het verstandig is om geen risico's te nemen
in het wild zijn russische dwerghamsters groepsdieren en leven ze in groepen en kunnen ze elkaar ontvluchten bij een ruzietje,maar in een kooi kan dat heel moeilijk en daarom houden mensen aruusische dwerghamsters alleen
de enigste soorten waarbij het minste risico is dat ze elkaar aanvliegen zijn de roborovski en de cambelli maar bij die soorten gaat het ook heel vaak mis
russische hamstertjes kunnen alleen als koppel bij elkaar,dat wil zeggen man+vrouw maar dan heb je wel nestjes
Poeps, mijn katje <3
Tommie, moeders katje maar hou ik ook van <3
Rosa ik hou gewoon superveel van jou <3
ik hou van jullie jongens!
Tommie, moeders katje maar hou ik ook van <3
Rosa ik hou gewoon superveel van jou <3
ik hou van jullie jongens!
ik begin er nu echt spijt van te krijgen dat ik er 3 heb gekocht. echt irritant dat die verkoper dat niet heeft gezegd