Op 21 juli 2011 is mijn mooie dame Absinthe de Rosa Aurata uit mijn eerste nest gedekt door de prachtige oude man, Jade's Imre Egorov.
Absinthe de Rosa Aurata
Absinthe, die ik meestal Abby noem, is een prachtige Dove dame uit Rosa Aurata's Dranknest (Lady Liberty van de Chocoladefabriek x La Mascotas de Peluche's Israël). Ze heeft een mooie derde prijs langhaar binnengehaald op de afgelopen Exoknaag en heeft een geweldig karakter, onderzoekend, mensgericht en erg lief. Ze is geboren op 31 december 2010, en is nu dus iets meer dan 7 maanden oud. Abby's vader leeft nog steeds en is over de 2 jaar. Ook Abby's moeder leeft hier nog steeds vrolijk en gezond.
Jade's Imre Egorov

Ik ben Miriam (Knorretje) erg dankbaar dat ik haar prachtige oude man Imre Egorov mocht lenen. Hij is een zoon van haar 'forumberoemde' Lapsang en van de geweldige yellowblack Caspian van de Chocoladefabriek. Hij is geboren op 23 februari 2009, en is nu dus bijna 2 jaar en 6 maanden. Zijn 'ouderdomsgenen' worden hopelijk doorgegeven aan zijn kinderen. De afstamming van Imre's moeder is niet bekend omdat de toenmalige 'taxi' vergeten is om een stamboom te vragen, maar de fokker staat goed bekend en Imre heeft zijn gezondheid en leeftijd al bewezen. Imre is een echte knuffelbeer. Overdag slaapt hij als een blok, maar zodra de zon ondergaat staat meneer bij het deurtje en vindt hij het heerlijk om te knuffelen. Zelfs na zijn lange reis naar hier had hij 's avonds nog zin om een half uurtje televisie te kijken bij mij op schoot...
Wat verwacht ik van de kleintjes?
Abby en Imre passen naar mijn idee prima bij elkaar. Imre heeft geen perfecte kop, maar Abby's gezichtje is juist prima. Vanuit beide lijnen wordt leeftijd, gezondheid en een goed karakter doorgegeven. Imre is wat lichter dan Abby, om mooie, 'gemiddelde' hamsters voort te brengen.
Kleurverwachting
Zwart en dove, kleine kans op chocola en champagne. De helft zal langhaar zijn.
Reserveren
Reserveringen graag via mijn website, http://www.rosa-aurata.nl