Waar kan je een goedkope grote kooi kopen?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Alvin
Hamsters: Cherry
Leeftijd: 26

Waar kan je een goedkope grote kooi kopen?

Bericht door Alvin »

Kan je gewoon een kartonnen doosje in de kooi van je hamster zetten?
en waar kan je een goedkope grootte kooi kopen??
Laatst gewijzigd door I op 16 mar 2012, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt. 'Vraag' is niet duidelijk en het is bovendien tegen de regels om zo'n vage titel te geven.

Groetjes Daan en Cherry

† Alvin |
† Mickey |
† Frodo |
† Hamster |

Ooit kom ik jullie weer tegen ♥ Rust zacht daar aan de regenboog brug!
JetskeD
Hamsters: Olle
Leeftijd: 36

Re: Vraag.....

Bericht door JetskeD »

Wat vind jij goedkoop? Marktplaats is dan toch wel dé plek waar je goedkoop een grote kooi kan scoren. Een Mary voor twee tientjes of een Jenny voor drie tientjes bijvoorbeeld.
Wel de splinter in andermans oog zien, maar niet de plank voor je eigen kop!
Arwen1
Hamsters: Knabbel

Bericht door Arwen1 »

marktplaats

Ja je kan gewoon een doosje in zijn kooi doen
Bolino
Hamsters: Domme
Leeftijd: 31

Bericht door Bolino »

1. = Ja, je kan een kartonnen doosje in het hok zetten. Zolang ie niet 90% van de loopruimte in beslag neemt.
2. = Mijn tip is internet. "Niet Marktplaats', daar mag het wel goedkoop zijn, maar persoonlijk zou ik het fijn vinden om een hamster in een nieuwe knaagschadevrije kooi te doen. Om een 'beschadigde' kooi via internet te kopen is zonde. Leg dan 2 tientjes meer uit, dan heb je een nieuwe ! =)
Gebruik http://fretten.nl // http://4yourpet.nl // http://zooplus.nl

:)
Greetz. Bolino! ( ^.^ )"
Slaap zacht; Humpie, Snuf, Mini Cooper

http://www.fresha.net
Een website gebaseerd op Freeware en Shareware. Je kan er meer dan 200 gratis programma's direct downloaden!
Noor
Leeftijd: 38

Bericht door Noor »

Wat een onzin Bolino. Nieuwe kooien zijn echt wel veel duurder dan tweedehands, en als je gewoon even zoekt kun je nog hartstikke goede kooien kopen. Lang niet alle dieren knagen aan hun kooi namelijk.
@anja
Leeftijd: 57

Bericht door @anja »

Ik heb mijn mary (zonder knaagschade overigens...).voor 15 euro gekocht, nieuw kost die rond de 60 euro.... Tja als je geld teveel hebt, vooral doen hoor !
mar77
Hamsters: ik ben knagerloos

Bericht door mar77 »

ik was altijd huiverig bij tweedehandskooien: lelijke tralies/slecht werkende deurtjes/knaagschade. En de kans dat een dier een ziekte gehad heeft waardoor jouw dier ook ziek wordt. (dat ziek zijn verhaal is mij vaak vertelt). Daarnaast als je een nieuwe koopt kan je er over denken, kan je kiezen uit de kleur etc. Bij tweedehandskooien moet je meteen reageren. daarom begrijp ik bolino's reactie wel.

goedkope koooien: marktplaats en hier op het forum bij "vraag en aanbod". mijn kooi was 7,50 op mp. in winkel 30euro. wel lichte knaagschade maar dat zie je nauwelijks.
groetjes Marielle
I
Moderator
Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
Leeftijd: 43

Re: Waar kan je een goedkope grote kooi kopen?

Bericht door I »

Verplaatst naar Huisvesting
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
333dulucia
Hamsters: Syrtje: Luna
Leeftijd: 32

Bericht door 333dulucia »

Bolino heeft ergens wel een punt hoor. Tegenwoordig zijn er heel veel "budget" webwinkels waar je voor een nieuwe kooi helemaal niet zo veel neer hoeft te leggen (denk aan kooienpaleis, huisdiergigant etc) maar sommige webwinkels die bolino noemt zitten dan weer toch in de hogere klassen met vooral veel (bekende) merken (die vaak duur zijn). Ik zou niet mijn jenny bij fretten.nl halen als ik hem via mp voor 1/3 van de prijs kan krijgen.. (tweedehands en nieuw scheelt dan zeker wel meer dan twee tientjes ;)) Bij zooplus heb je wel vaak acties en geen verzendkosten dus dat scheelt vaak wel als een merkkooi wilt.

Het ligt er dus volledig aan aan wat je wilt, wil je een ferplast kooi (mary bv.) dan loont het zeker om op marktplaats te kijken. Maar in zo een webwinkel kijken loont zeker ook. (niet iedereen op marktplaats wilt zijn kooien spotgoedkoop weg doen namelijk)
kimberley1998
Hamsters: 3 nezen 2 robs 2 syren 1 rusje
Leeftijd: 27

Bericht door kimberley1998 »

ik vind de kooien van Zooplus altijd wel duur, daarom kijk ik op mp
Mijn Neesjes!

Ik zal Knabbel, Babbel, Speedy, Flora en Felix NOOIT VERGETEN
Bolino
Hamsters: Domme
Leeftijd: 31

Bericht door Bolino »

Noor schreef:Wat een onzin Bolino. Nieuwe kooien zijn echt wel veel duurder dan tweedehands, en als je gewoon even zoekt kun je nog hartstikke goede kooien kopen. Lang niet alle dieren knagen aan hun kooi namelijk.
Ik ga niet 'agressief' reageren, maar dan weet ik niet wie jou een dure kooi heeft aangesmeerd. Je kan ene gloednieuwe kooi voor een paar tientjes op de kop tikken. Het is maar net wat de keuze is... of een gebruikte met knaagschade, of een nieuwe voor 2 tientjes extra!
Greetz. Bolino! ( ^.^ )"
Slaap zacht; Humpie, Snuf, Mini Cooper

http://www.fresha.net
Een website gebaseerd op Freeware en Shareware. Je kan er meer dan 200 gratis programma's direct downloaden!
333dulucia
Hamsters: Syrtje: Luna
Leeftijd: 32

Bericht door 333dulucia »

Bolino schreef:Ik ga niet 'agressief' reageren, maar dan weet ik niet wie jou een dure kooi heeft aangesmeerd. Je kan ene gloednieuwe kooi voor een paar tientjes op de kop tikken. Het is maar net wat de keuze is... of een gebruikte met knaagschade, of een nieuwe voor 2 tientjes extra!
Het is echt niet zo dat alle tweedehands kooien knaagschade hebben en het is ook niet altijd zo dat je voor 2 tientjes extra een nieuwe kan kopen.
Vind wel dat je het een beetje erg generaliseert, een nieuwe jenny voor 60 euro moet ik nog tegenkomen namelijk. Het is zeker geen regel en marktplaats zal uiteindelijk toch een stuk goedkoper zijn als je goed zoekt.
_mona_
Hamsters: 2
Leeftijd: 34

Bericht door _mona_ »

Nou, als je 2 tientjes kan uitsparen is dat prima toch.
Voor sommige is dat al wel best veel geld, zeker als een tweedehands kooi even goed is als een nieuwe. ;)
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
Michellee.
Leeftijd: 29
Contacteer:

Bericht door Michellee. »

Op marktplaats kan je meestal wel voor dertig euro ofzo een mary kopen, dat is een ruime hamsterkooi! Ook staan er veel grote duna's op. Soms kan marktplaats wel meer als de helft schelen!
Liefs, Mies
kimberley1998
Hamsters: 3 nezen 2 robs 2 syren 1 rusje
Leeftijd: 27

Bericht door kimberley1998 »

op het forum?
Mijn Neesjes!

Ik zal Knabbel, Babbel, Speedy, Flora en Felix NOOIT VERGETEN
Plaats reactie