[RUS] Direction's A-nest: Jazz x Jaime - Foto's pagina 3!

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: Sylvia.

xJoanne
Hamsters: 1
Leeftijd: 24

[RUS] Direction's A-nest: Jazz x Jaime - Foto's pagina 3!

Bericht door xJoanne »

Na een lang getwijfel, heb ik een tijdje terug dit geweldige koppel opgehaald. Ik heb me daarvoor al een lange tijd verdiept in hamsters fokken, en omdat ik het geweldig vind om de ukken te zien opgroeien heb ik een Hamstery gestart waar ik heel af en toe een nestje fok. Ja, nu lijk ik misschien wat jong. Maar ik weet echt wel waar ik aan ben begonnen.
Mijn verdere fokbeleid zou binnenkort in mijn site komen te staan, die ik over een tijdje online zet.

Maar, na 2 keer koppelen..Is eindelijk dit prachtige nestje geboren op 14 mei. Met maar liefst ruim 11 ukken. Ik heb ze niet goed kunnen tellen, omdat ik Jazz niet te veel wou storen.

De ouders:

Afbeelding
Moeder: Jazz

De stamboom van Jazz krijg ik binnenkort als het klopt. Maar de ouders en voorouders zijn bekend. Jazz is een wildkleur (In wintervacht) en haar geboorte datum krijg ik ook binnenkort opgestuurd. (Omdat Lisette het nog moet opzoeken) Ze is iniedergeval ruim 5 maanden. Jazz is een geweldig beestje, waar ik in een korte tijd een hele sterke band mee heb gekregen.

Afbeelding
Vader: Hamstery Kiva's Jaime

Jaime is Zwart merle, en geboren bij Hamstery Kiva in het nestje van Disney x Igor En is geboren op 13 september. Jaime is net als Jazz en een geweldig beestje, en lekker energiek.

De ukken zijn geboren op 14 mei. Ik heb nog geen foto's van ze, omdat ik Jazz niet te veel wil storen.

Reserverings lijst:
-Lisette - Ventje - Fokdier
-Joey (Mijn broer) - Huisdier - Blauwwildkleur merle dame -
- Iris (Buurmeisje) - Huisdier - Wildkleur ventje - Ayko - Verhuisd!

Alle informatie komt binnenkort op de site! Incl. fokbeleid.
Laatst gewijzigd door xJoanne op 16 jun 2012, 21:40, 5 keer totaal gewijzigd.

Liefs Joanne
&
Caylen
Sannah.
Leeftijd: 28

Re: [RUS] Direction's A-nest: Jazz x Jaime - Geboren 14 mei!

Bericht door Sannah. »

Gefeliciteerd met je eerste nestje! Leuk hoor! :D
Liefs Sannah
&
katten Jip&Janneke en paardje Kamillo

Rust zacht m'n kleine lieve Sokje♥
zotteke
Hamsters: 5 syren, 14 russen, 9 gerbils
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door zotteke »

Heel leuk dat ze nu samen een nestje hebben. Ik vond het destijds echt heel jammer dat ze weg moesten.

Voordat mensen meteen beginnen te gillen over een fokdier. Áls hij al een nestje krijgt, dan is dat voorlopig nog lang niet aan de orde. Ik stel het zo lang mogelijk uit en neem enkel een nestje om de lijn voort te zetten waar ik m´n zinnen destijds op gezet had. Dat hij als fokdier gebruikt gaat worden is zelfs niet zeker.. Maar voor het geval dat wilde ik hem wel als fokdier ´registreren´.

Ik vind wel dat ze er heel erg mager uit zien :( ! Ik weet niet of het door de foto komt, maar ze waren heel wat dikker toen ze hier vandaan gingen.

Voor de duidelijkheid; bij mij heette deze twee Jason en Jessica. Jessica/Jazz komt bij hamstery Lizzy vandaan.
Louserz
Leeftijd: 31

Bericht door Louserz »

Oh, wauw. Dat zijn echt twee hele mooie ouders, vooral de moeder! Ben benieuwd naar de ukjes en gefeliciteerd!
Groetjes van Louise en een pootje van Syrtje Ginger!
† Slaapzacht Knabbel, Babbel, Flint, Sokka en Blue.
.:Frances:.
Hamsters: George en Jefferson
Leeftijd: 28

Bericht door .:Frances:. »

Gefeliciteerd!! Wat een boel ukken! Veel succes met dit nestje (:

enne.. Is je hamsterynaam vernoemd naar One Direction?? :D *is een kleine One Direction-fan* hihi
Groetjes Frances
Bellies George Washington en Thomas Jefferson
Ratjes Bruce en Chuck
Kat Lotje
En egeltje Cactus
Mimosa
Leeftijd: 32

Bericht door Mimosa »

Ik vind mams en paps er ook niet echt lekker uitzien, zeker niet voor 11 ukken! Voer mama maar extra extra bij..
xJoanne

Bericht door xJoanne »

Het komt anders over op de foto's ze wegen beide rond de 50 gram, dus ze zijn echt niet mager. Maar door dat ik de foto's heb moeten verkleinen lijken ze redelijk mager. Jazz had op het moment van foto's maken ook een ontstoken oog, die inmiddels helemaal genezen is.

Ik heb net even heel goed kunnen checken, en het zijn er geen 11 maar 7. En ze zien er verder echt geweldig uit, en goed gevuld.

@Lisette, het komt echt door het verkleinen. Ze zijn sinds ze hier zijn juist meer aangekomen dan afgevallen. Dus het is een beetje mijn schuld van de foto's. Sorry daarvoor!
@Frances, Inderdaad! :D
Liefs Joanne
&
Caylen
MissMiniver
Hamsters: Brownie en Biscuit
Leeftijd: 34

Bericht door MissMiniver »

Gefeliciteerd met de ukken :)
Liefs Jessica en een pootje van de robbies en rus ♥
xJoanne

Bericht door xJoanne »

Dankjewel! :D

Dag 2
Ik heb vandaag foto's kunnen maken van de baby's, ze zijn niet allemaal even scherp maar de ukken zijn te zien. Het gaat heel erg goed! De ukken groeien heel hard, en tot mijn grote verbazing komen de kleuren nu al door. En nog een grotere verbazing was dat ik 2/3 pearls zag, waar ik stiekem op hoopte! Dus ik ben heel erg blij, en ik ben vooral erg blij dat het zo goed gaat met de ukken en mams.

(het blauwe spul is trouwens Care fresh, gemengd met cotton clean.)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En toen vond mama het wel weer genoeg. En om even te bewijzen dat ze echt niet zo mager is als ze op de eerste foto lijkt.
Liefs Joanne
&
Caylen
lisa-th
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door lisa-th »

Gefeliciteerd met het nestje! :)
De ukkies zien er goed uit. :-) Maar pearl zal je er echt niet in krijgen hoor, de kans daarop is echt 0.
Ik zie wel 1 of 2 roodoogjes en alles wat voor de rest licht van kleur is zal merle zijn.
Ik vind de papa er ook veel minder uitzien dan hoe ik hem mij herinner.

@Lisette: Op welke lijn had je je zinnen dan gezet?
Hamstery Pretty Fay
xJoanne

Bericht door xJoanne »

Echt? Op de 2de foto lijkt in het midden toch echt een pearl te zijn. Maar ik kan me ook vergissen.

Ik weet het, op de foto's ziet hij er echt anders uit dan hij is. Ik zou (mits ik de tijd heb) wat nieuwe foto's van hem maken. Want het is echt een prachtig ventje met een mooie bouw en gewicht. De foto's zijn ook niet recent, want ze zijn gemaakt in april. Dus het gaat echt een stuk beter dan eerst.

Oh, en roodoogjes zou inderdaad wel kunnen. Dat zou wel een leuke verassing zijn, ik ben benieuwd!
Liefs Joanne
&
Caylen
juuth

Bericht door juuth »

Als er roodoogjes in zitten zou ik graag een vrouwtje willen reserveren.
Als fokdier uiteraard.

En voordat mensen gaan roepen dat het verwant is aan mijn vrouwtje... Ja dat klopt, maar ze zijn niet verwant aan mijn vintage en nick :D

Ga dit nestje zeker volgen en als ik tijd heb zal ik morgen even een pbtje sturen.
Hedgery of the High Moors - Hobbyfokker van Witbuikegels.
CelineM
Hamsters: Heb een hamstery
Leeftijd: 29
Contacteer:

Bericht door CelineM »

Uit een merle vader kan geen pearl komen. Misschien toch wat beter inlezen?
Weet je de kleuren verwachting?

Verder leuk nestje hoor :D Heel veel plezier ermee!
Groetjes van Celine.

http://hamsteryzoe.webnode.nl/ Website van mijn hamstery.
lisa-th
Contacteer:

Bericht door lisa-th »

juuth schreef:En voordat mensen gaan roepen dat het verwant is aan mijn vrouwtje... Ja dat klopt, maar ze zijn niet verwant aan mijn vintage en nick :D
Nick is wel degelijk verwant aan de vader van dit nestje maar dat had ik je al een keer uitgelegd ;)
Nick zijn vader is bij mij geboren met als vader James en de opa van Jaime is ook bij mij geboren met als vader James.
Dus net zoals Emma Bell en Nick van jou aan elkaar verwant zijn, zijn Jaime en Nick ook aan elkaar verwant.
xJoanne schreef:Echt? Op de 2de foto lijkt in het midden toch echt een pearl te zijn. Maar ik kan me ook vergissen.
Pearl is een dominant gen, als geen van beide ouders pearl is zal je nooit pearl in een nestje krijgen.
Van het ukje in het midden kan ik het kopje niet goed zien maar zeer waarschijnlijk is deze net zoals het ukje helemaal onderaan roodoog. Bij roodoogjes zie je het pigment pas veel later.
Hamstery Pretty Fay
xJoanne

Bericht door xJoanne »

Oke, ik vond het namelijk ook wel raar. Want het pigment leek heel erg op een pearl, maar dan heb ik me echt vergist.

De kleurvewachtingen zijn:
-Wildkleur
-Zwart (merle)
-Lilac RO

Maar omdat ik de kleuren niet weet van de ouders van Jazz, kan ik verassingen verwachten.
Ik heb verder wel 2 wildkleurtjes gezien, en 2 roodoogjes. De rest van de pigmenten zijn nog niet goed door gekomen, dus naar die 3 ben ik wel benieuwd. Als het me vanmiddag lukt zou ik even foto's maken van dag 3.
Liefs Joanne
&
Caylen
Plaats reactie