Nestje Lotus x Tobias - vandaag 1 jaar!

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Cyrella
Leeftijd: 31

Nestje Lotus x Tobias - vandaag 1 jaar!

Bericht door Cyrella »

Hoi allemaal!

Aangezien we het verzoek kregen om bij algemeen verder te gaan heb ik deze gemaakt.
Zo kunnen we lekker door kletsen over onze hamstertjes.

Met pip gaat het erg goed! hij heeft gister avond / vannacht besloten om zijn nest te verplaatsen naar een kartonnen doos die ik er voor de lol in had gestopt om te kijken wat meneer ermee zou doen, het resultaat is hilarisch. Er zit nu een ''raam'' in, en daaruit hangt zijn halve rug. haha! :oops:

Pootje, Pip :zwaai:
Laatst gewijzigd door Cyrella op 07 mar 2013, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Grigio Mara's Ivy ♥
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain!

-----
Pip! rust zacht liefje, het is goed zo. 27-2-14 ♥
Slaapzacht; Speedy Twister Jumper Babbel&Bayley en die kleine donder Rambo
elysehamster
Leeftijd: 29

Re: Nestje Lotus x Tobias

Bericht door elysehamster »

Haha super schattig<3
Denise
Leeftijd: 35

Bericht door Denise »

Ah! Dat is ook maar toevallig dat ik in Algemeen kijk!

Eldin is echt een knuffelventje zodra hij uit de kooi is, verbazingwekkend hoe rustig en kalm dat ventje op m'n arm blijft zitten. Zeker in vergelijking met zijn doenerige moeder! Hij is inmiddels over de 150 gram heen en zijn lievelingshobby is helaas tralieknagen :bloos:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://hamstery-indigo.nl/
Pootje van Syrtjes Na'vi en Merlijn! <3
Voor altijd in herinnering: Puppel, Izoula, Yuna, Noxx, Cavia, Eldin, Lotus en Moltar †
Cyrella

Bericht door Cyrella »

Wat een leuk beestje zeg denise,
Ik heb nog een leuk verhaal over pip.

Ik kwam gister avond thuis en toen had mijn moeder heel wat te vertellen, namelijk het volgende;
ze kwam 's morgens beneden en zoals altijd ging ze vrolijk de goudvissen voeren die zowat uit de bak springen van ''uithongering''
toen ze terug naar de keuken liep keek ze even of pip al aan het wachten was op zn stukje brood (zoals bijna elke morgen, tenzij die wilt uitslapen) tot haar verbazing, stond jaja je leest het goed; het hok OPEN! :-| me moeder is dus meteen mijn broer gaan wakker maken en samen begon de zoektocht, naar pip.. die misschien al uuuuuuren aan het feesten is geweest in de huiskamer. Ze zochten zijn favoriete plekjes op waar meneer altijd graag zit 's avonds. namelijk tussen het gordijn, onder de bank, een poging tot inbraak van de voorraadkast (daar ligt een swiffer stok, 2 cola flessen en een tas voor) anders gaat ie daar onder.. maar nee, daar zat meneer niet. Uiteindelijk kwam me vader ook nog mee zoeken, laatste optie; de keuken. Meneer heeft het al een keer voor elkaar gekregen om over het schot onder de kastjes te klimmen om zo ''onder de keuken'' terecht te komen. nou, daar zat hij dus!! die kleine aap had een gat gebeten IN DE MUUR. en had dus leuk zijn complete nest vanuit zijn hok, inclusief voorraad voedsel.. meegesleept naar de keuken, en lag daar dus heerlijk onder de keuken, in de muur te slapen!! ohmygod wat schrok ik me dood toen ik dar verhaal hoorde. gelukkig zit hij dus weer in zijn hokje, en boos dat ie was! er hangt nu dus ook een mini-hangslot om die kleine in bedwang te houden 's nachts.. haha wat een verhaal! :oops:

http://i1170.photobucket.com/albums/r53 ... 202718.jpg
http://i1170.photobucket.com/albums/r53 ... 202828.jpg
http://i1170.photobucket.com/albums/r53 ... 4615-1.jpg
Laatst gewijzigd door morgantcm op 03 jun 2012, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's veranderd in links. Foto's mogen maximaal 640 bij 640 pixels groot zijn.
Grigio Mara's Ivy ♥
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain!

-----
aangellaaaa
Hamsters: Billy,Kleintje

Bericht door aangellaaaa »

haha wat een leuk verhaal lees ik hier!
ik weet er alles van, volgens mij hebben hamsters iets met keukens.
want ik heb namelijk twee goudhamsters, en ze zijn allebei al eens ontsnapt er waren ook altijd in de keuken te vinden.
een van mijn hamsters wist altijd weer te ontsnappen, en voordat wij naar bed gingen had hij zijn wangen al volgepropt,
alsof hij wist dat hij weer op ontdekkingsreis zou gaan, en sochtends zat hij in de bestek la en had hij al het voer alweer uitgespuugd!

groetjes
the greatest accomplishment is not in never failing but in rising again after you fall

Billy
Denise

Bericht door Denise »

Whahaha, dat muren knagen heeft hij van mams :bloos:

Lotus heeft een paar maanden terug een gigantisch gat in de muur van de badkamer geknaagd, daar konden dus geen hamsters meer los lopen. Inmiddels hebben we de bijkeuken zo opgeruimd dat de hamsters daar los kunnen lopen en je raad het al, ook daar is haar grootste hobby het knagen aan de muren... :bloos:

Helaas kreeg ik vandaag te horen dat papa Tobias gister is overleden :( Op een geweldige leeftijd van 2,5 jaar is hij vredig ingeslapen, hij zal gemist worden maar zeker herinnerd worden in zijn leuke kinderen!
Voor altijd in herinnering: Puppel, Izoula, Yuna, Noxx, Cavia, Eldin, Lotus en Moltar †
jeanneke

Bericht door jeanneke »

Wat leuk een topic voor onze hamstertjes! ik zal morgen proberen wat foto's te posten van mijn dikkertje....
Het overlijden van pappa Tobias is minder leuk om te horen, ik hoop dat zijn kinderen nog ouder mogen worden dan hij werd.
Met Tingle gaat het heel goed, hij was in het begin ook een tralieknager, wat ik jammer vond want je denkt dan al snel dat hij het niet naar zijn zin heeft in zijn kooi,maar sinds hij veel los mag is dit gedrag veel minder geworden.
en als ik hoor dat die van jullie zelfs gaten knagen in muren :D valt het helemaal mee.
Wat een avontuur met Pip Cyrella, hij lijkt als twee druppels water op mijn Tingle, alleen is Tingle wat dikker denk ik 197 gram bij de laatste weging!
Afbeelding
Afbeelding
nooit te oud om van hamsters te houden ;-)
rust zacht lieve Teuntje ik heb van je genoten
YamaSaki
Hamsters: Nero,Mia&Beertje
Contacteer:

Bericht door YamaSaki »

Wat leuk dit!
Ik dacht net laat ik eens foto's uploaden, want ik heb het zo druk gehad!
Ciela is een lekkere pluizenbol, met hier en daar een "ik ben wel langhaar plukje"!
Ze heeft sinds kort ook buizen in dr hok, die boven het hok heenlopen en dat vind ze na wat voorzichtig inspecteren toch wel een goed idee!
Het is De plek voor je eten en een schoonheidsslaapje.

Als ik dr deurtje open doe, dan weet ze het meteen en komt ze naar het deurtje gelopen.
Zo voorzichtig en verlegen als ze in dr hok is, zo avontuurlijk is ze erbuiten haha!
En haar beste pose is "de stokstaart" kan ze lekker alles bekijken.

-dus zodra ik thuis ben, komen de foto's en haar eigen topic! zo laat...echt erg :bloos: -
R.I.P. Snowy 26-8-2010/12-10-2011
R.I.P. Mr.Aki 10-4-2008/29-12-2011
R.I.P. Spikey 26-8-2010/21-7-2012
R.I.P. Ciela 7-3-2012/3/8/2012
Cyrella

Bericht door Cyrella »

Jeetje wat hebben jullie allemaal dikkertjes zeg!
ik moet pip ook weer eens gaan wegen, is alweer een tijdje terug. hij houdt er niet zo van, het is altijd een grote worstelpartij om hem er in te krijgen en dan ook daadwerkelijk gewogen te worden..
volgens mij woog die de laatste keer net aan 130 gram. was hij dan een achterblijvertje? :-|
ik denk dat het ook wel komt omdat hij zo ontzettend veel rent 's avonds als we hem los laten, echt op topsnelheid die huiskamer door, en maar het zelfde rondje blijven rennen haha!

ik moet er trouwens nog wel bij vertellen dat we pip uit de keuken hebben kunnen halen door er een gat in te boren.. :-| haha!

leuk zeg al die foto's en verhalen!!
hopelijk lees ik de komende tijd nog meer leuke dingen van pip zijn broertjes en zusjes.

RIP tobias.. :(

-- 02 jun 2012 22:26 --

Nou ik heb hem inmiddels gewogen net. Hij weegt een nette 145 gram. En is nu lekker aan het rennen in me kamer.
Grigio Mara's Ivy ♥

-----
Denise

Bericht door Denise »

Eldin was gister 149 gram, nog net niet over de 150 heen dus! Dat is een prima gewicht hoor. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat ze zo groot zouden worden, zowel mama als papa zijn slanke hamsters die beide niet super veel wegen, beide rond de 140 gram toen de dekking plaats vond. Inmiddels zit mevrouw op een gewicht van 177 gram, zwangerschaps gramen!
jeanneke

Bericht door jeanneke »

Om hem te wegen neem ik een bakje zonnebloempitjes dat zet ik eerst op de weegschaal, dan zet ik hem aan en komt de weegschaal op nul te staan. Hamster in het bakje en je weet het gewicht, makkelijker kan niet en geen geworstel hoor.
Zal zo weer eens proberen misschien is hij wel niet meer zo zwaar met al dat geren van hem. Het is een heel foute kooi dat critter trail draaiding, maar hij is er heel erg gek op als hij los loopt.
YamaSaki
Contacteer:

Bericht door YamaSaki »

Als ik die gewichten zo lees dan is Ciela wel een kleintje vergeleken met de rest haha
Want zij woog van de week 114gram en is een mooi slank pluizig dametje :-)

http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?f=5&t=79329

yaay dr eigen topic
http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?f=3&t=95608
Laatst gewijzigd door morgantcm op 03 jun 2012, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto te groot. Foto's mogen maximaal 640 bij 640 pixels groot zijn.
jeanneke

Bericht door jeanneke »

Kijk de dikkerd past amper nog in zijn huisje!
http://i997.photobucket.com/albums/af99 ... G_3751.jpg
Laatst gewijzigd door I op 23 jun 2012, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Veel te grote foto veranderd in een link, foto mag niet groter dan 640 x 640 zijn.
YamaSaki
Contacteer:

Bericht door YamaSaki »

Haha wat een dikkerd inderdaad!

Dit is zijn kleine zusje Ciela...114gram hihi
Afbeelding
Mirkku
Leeftijd: 34

Bericht door Mirkku »

achgos in dat huisje!!! moet ie niet een iets groter huisje misschien?
Liefjes hoor!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
Plaats reactie