Gedrag

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Annesaartje1997
Hamsters: Saartje

Gedrag

Bericht door Annesaartje1997 »

Ik heb nu mijn hamster Saartje 3 maanden en ze is ong 5 maanden oud. Ze is een Russische dwerghamster. Ze heeft er geen enkel probleem mee als ik haar aai maar als ik dan mij hand in de kooi leg op te kijken of ze erop wil (wat ze nooit doet) bijt ze in mijn hand en ik durf haar ook niet echt op te tillen omdat ik bang ben dat ze me dan bijt? Kunnen jullie mij helpen? Zodat ze het 'leuk' gaat vind om op mijn hand te komen en opgetild te worden. Alvast bedankt groetjes Anne en Saar :zwaai:

JetskeD
Hamsters: Olle
Leeftijd: 36

Re: Gedrag

Bericht door JetskeD »

Misschien territoriumdrift?

Heb je haar al wel eens opgetilt toen ze úit de kooi was?
Wel de splinter in andermans oog zien, maar niet de plank voor je eigen kop!
mar77
Hamsters: ik ben knagerloos

Bericht door mar77 »

zorg dat je hand niet naar eten ruikt.
bloed je als je hamster je bijt? zo nee, is het aftasten wie je bent. ze is je aan het besnuffelen. dat is juist goed, zo leert ze geur kunnen / bloed je wel? je hamster schrikt je kunt de zoekfunctie gebruiken voor tam maken. genoeg tips erover.
groetjes Marielle
Annesaartje1997

Nee ik bloed gelukkig niet dus betekend dat dat ik mijn hand vaker in de kooi moet doen?

-- 25 jun 2012 20:36 --

Nee ik bloed gelukkig niet dus betekend dat dat ik mijn hand vaker in de kooi moet doen?

-- 25 jun 2012 20:37 --

@jetskeD ja buiten de kooi pak ik haar wel op
mar77

Bericht door mar77 »

Fijn om te horen!. het klopt, je kan je hand vaker in de kooi doen. Je hamster is je hand aan het onderzoeken. Dit is heel onschuldig, als je dat toelaat went je hamster aan je. op deze manier wordt die tam omdat die je gaat herkennen aan je geur.

mocht die echt gaan bijten? een sis-geluid van een slang na doen of een beetje blazen helpt.
groetjes Marielle
Annesaartje1997

Bedankt voor de tips ga het proberen!
LadyBee
Hamsters: genoeg..
Leeftijd: 36

Bericht door LadyBee »

denk dat hierboven het meeste inderdaad wel is gezegd..

als hij niet meer zo bang is kun je hem misschien oppakken als een kommetje door beide handen naast hem te houden en je handen naar elkaar toe te doen.. zo schep je hem als het ware op..
mijn ervaring is dat de meeste nog wat bangige hamsters dit fijner vinden.
Groetjes van Marielle en de hammies

http://hamsterytheloveboat.joswouters.nl
Trixie
Leeftijd: 40

Bericht door Trixie »

Wat bij mijn hamstertje goed werkt is om iets lekkers, bv een zonnebloempitje wat verderop op mijn hand te leggen. Ze ruikt dan die geur en gaat erop af, en zit vervolgens vanzelf op mn hand zodat ik dr kan oppakken. Als ik alleen mijn hand zonder iets lekkers in de kooi leg gaat ze ook knabbelen, maar als ik er iets lekkers op leg is ze daarop gefocust en knabbelt ze niet aan mn hand.
Groetjes rusje Lucky en belli Tess en hun baasje
mar77

Bericht door mar77 »

met zon zonnepitje moet je voorzichtig zijn. je hamster kan je hand met eten associeren in je hand bijten als er geen voedsel op ligt of per ongeluk in je hand bijten.
wel fijn dat het bij jouw lukt trixie.
groetjes Marielle
Gabber!
Hamsters: Gabber. ♥
Leeftijd: 27

Bericht door Gabber! »

Heb ik ook last van. Alleen mijn hamster doet het vaak alleen als het overdag of in de morgen is. Als hij 's nachts actief is, rent hij zo op me hand enzovoort. Maar mijn hamster heeft ook een plekje bij zijn oog, dat lijkt nu wel minder te worden. Mijn hamster beet laatst wel door tot bloeden.

zonnenbloem pitten vind die van mij ook lekker. alleen pas inderdaad op, de geur blijft op je vingers zitten. Dan krijgt hij/zij al snel de neiging te knabbelen.
Liefs van mij..

♥ 2 katten ♥ 1 hamster ♥ veel vissen ♥ paardjes ♥

The Beatles !! Nirvana !!
Trixie
Leeftijd: 40

Bericht door Trixie »

ojee, verkeerd advies gegeven blijkbaar, excuses! bij mijn diertje werkt het inderdaad wel goed. Ik merk wel als ik een gedroogde meelworm heb vastgehouden dat ze mn vinger vervolgens voor meelworm aanziet, maar gelukkig blijft het dan bij knabbelen.
Succes Annesaartje!
Groetjes rusje Lucky en belli Tess en hun baasje
Plaats reactie