'Hitte voor je hamster'

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Ilias
Leeftijd: 28

'Hitte voor je hamster'

Bericht door Ilias »

Hoii, dit topic gaat over Hitte voor je hamster.
Vandaag en komende dagen gaat het erg warm worden.
Ik praat niet alleen over nu maar ook over de tijd erna.
Wat doen jullie? Geven jullie je hamster een koelding?
Of een komkommer? Of iets anders? Heb je ook tips.
Laat het zien! Zo kunnen onze hamster TOCH genieten van de warmte!

Groeten Ilias.

mar77
Hamsters: ik ben knagerloos

Re: 'Hitte voor je hamster'

Bericht door mar77 »

Hoi,
het is altijd belangrijk om te zorgen dat je kooi niet in de volle zon staat of in een kamer waar de hele dag de zon op schijnt zodat het een sauna wordt.
ook oppassen met tocht etc. als je je raam opendoet om je kamer fris te maken.

de mijne staan in de huiskamer, ik heb zonwering waardoor mijn huiskamer nooit superheet wordt. Soms geef ik ze komkommer, en extra schoon drinkwater. dat wordt warm met deze temperaturen of verdampt snel.
groetjes Marielle
kimj
Hamsters: Geel wildkleur rusje
Leeftijd: 35

Bericht door kimj »

Mijn kamer grenst aan de noordkant en is dus lekker koel. Ik heb alleen te maken met de late middag/avond zon (vanaf 18:00 - 19:00 ongeveer). De ideale hamsterkamer voor als het warm is ;). Nou is ons hele huis wel koel hoor. Als je het balkon oploopt is het broeierig warm, ga je weer naar binnen dan komt de koelte je tegemoet. 8)

Ik zou iedereen gewoon aanraden om lekker komkommer te geven en het water een paar keer te verversen op een dag, mocht het echt warm zijn.
Groetjes,
Kim

† Chewy, Arrow, Enki, Amba, Yoshi & Moshi
Ilias

Bericht door Ilias »

Oke :)
Mag ik ze ook in de kelder zetten?
Daar is het ook koel :)
Sabbie
Leeftijd: 36

Bericht door Sabbie »

Wij hebben een zonwerend gordijn aan de kant waar de zon staat en onze openslaande balkondeuren zitten de hele dag aan de schaduwkant. Aan de ene kant heel jammer natuurlijk, maar dat betekent wel dat het altijd vrij koel is bij ons binnen in vergelijking met buiten :D Wel merk ik aan Brammetje dat ze met 30 graden (zoals het zaterdag gaat worden), alsnog soms languit in haar radje gaat liggen enzo, dus zet ik een voerbakje soms in de vriezer en leg ik die dan in haar kooi. Dit negeert ze meestal maar ik doe het voor de zekerheid toch, dan heeft ze de optie het te gebruiken. Verder krijgt ze komkommer uit de koelkast en ververs ik haar water 2 keer per dag.
Jennes2012

Bericht door Jennes2012 »

Ik niet.. Bij mij staan ze wel warm, ons huis staat de hele dag in de zon.. Maar ik leg altijd een hele nacht flessen met water in de vriezer.. Die ik de ochtend voordat ik ga werken aan de plasticbak leg van de kooi.. Ook leg ik er koude stenen in en ververs ik het drinkwater. Stukje komkommer er bij. Als ik thuis kom van werk dan is het ijs nog niet helemaal gesmolten van de flessen.. En ververs ik het drinkwater opnieuw.. En leg ik weer koude stenen er in.. :D
mar77

Bericht door mar77 »

kelder lijkt me niet verstandig. een andere plek in het huis waar het koeler is, of zoals bovenstaande tips is beter.
in een kelder is het vaak vochtiger/muffer of ruik je de buitenlucht. daarnaast is het daar vaak heel donker.
groetjes Marielle
shadé
Hamsters: Navy & Pip rust zacht
Leeftijd: 33

Bericht door shadé »

Gelukkig is het nu redelijk uit te houden op de plek waar Navy staat.
De gordijnen en ramen dicht de hele dag en het houdt de warmte gelukkig wat buiten.

Wel leg ik er met dit soort dagen altijd een coolpack in of haar icepod.
Doe ik een schoteltje met water in haar kooi en ververs ik haar drinkwater vaker.

Al moet ik zeggen dat ik me vaak drukker maak dan nodig, want madam ligt nooit op de coolpacks maar ligt de hele dag in haar gegraafde nestje
Mendiee
Hamsters: Romeo.
Leeftijd: 33

Bericht door Mendiee »

Mijn diertjes staan ook in de woonkamer. Lamellen blijven in de ochtend dicht, totdat de zonneschermen naar beneden gaan! In onze woonkamer is er dan ook geen zonlicht als het heel warm is buiten, natuurlijk wel gewoon daglicht, maar geen felle zon. In de woonkamer is het overdag zo rond de 23 a 25 graden. Terwijl het buiten 29 graden is. Onze woonkamer is het koelst van ons hele huis. Twee x per dag wordt het water ververst. :)
Veel liefs van Syrtje Romeo! «
» Slaap zacht Aaliya, Striper, Lucie, Sammie, Dodi, Bijoux en Wolfie..
LadyBee
Hamsters: genoeg..
Leeftijd: 36

Bericht door LadyBee »

we hebben onze diertjes gisteren verhuisd naar paps en mams :) die hebben airco.
Nu woon ik nog ergens op een zolder waar het makkelijk 35 graden word.. het dak is 6 meter hoog.. dus airco doet ook vrij weinig..
daarbij zitten we ook midden in een verhuizing dus is hier de hele dag lawaai..
bij paps en mams is het lekker koel en lekker rustig :)
Groetjes van Marielle en de hammies

http://hamsterytheloveboat.joswouters.nl
Ilias

Bericht door Ilias »

Jaa. inderdaad wel irritant als het zo warm is..
Voor ons goed maar voor de diertjes daarentegen :(
Hammie11
Hamsters: Hammie

Bericht door Hammie11 »

Wij hebben een soort kamerplantje wat speciaal voor je hamster is (bij intratuin
gekocht) dat is heerlijk verfrissend voor je hamster wij maken altijd het nat en dan vind ze het heerlijk!
wij hebben geen drink flesje dus wij moeten het water bakje elke dag verversen.
groetjes van hammie11
mar77

Bericht door mar77 »

Ilias schreef:Jaa. inderdaad wel irritant als het zo warm is..
Voor ons goed maar voor de diertjes daarentegen :(
Niet voor iedereen is het goed hoor ;)
Er zijn genoeg mensen die niet tegen de warmte kunnen. Voor mij is het nooit goed te warm / te koud etc. etc. met mijn ziekte.
Alleen kunnen wij mensen zorgen dat je naar een koele plek gaat. De dieren zijn afhankelijk van de plek waar ze staan en de verzorging van de eigenaar.
groetjes Marielle
SuzyQ
Hamsters: Abi* & Xavi

Bericht door SuzyQ »

heb de ventiloren aan staan in de kamers (niet recht op ze gericht), zonnewering naar beneden en komkommer tot hun beschikking.
Groetjes Suuz & Alyssa & Jesse
rusjes Abi* & Xavi Ginger* Geronimo*
Syr Eddy*
De katjes Rocky & Rico*
Kirsti
Hamsters: Ivy & Seven
Leeftijd: 27

Bericht door Kirsti »

Volgens mij hebben mijn beestjes er geen last van. Ze krijgen ook verder niks bijzonders. Ivy heeft wel een porseleinen kat die vrij koel is, maar Seven ligt lekker in haar nestje. Niks te merken aan ze. Ik doe wel de zonnewering naar beneden na 5 uur ivm zon.
Groetjes van Kirsti en rusje Maple
† Mimi, Ivy & Seven
Plaats reactie