Tristar Hams’ Allison gaat de mama worden van dit nestje. Zij is mijn geweldige honing roodoog dominant spot korthaar dame uit Engeland vandaan, gefokt door David Baglin. Allison kwam met Exoknaag april richting Nederland. Ik kon niet wachten! Toen ik rond de middag David zijn kant op liep was ik verliefd, ze was geweldig. Tijdens Exoknaag was ze nog vrij jong, ze was namelijk 4,5 week oud. De bedoeling was dat ze hier als fokdame kwam, maar omdat ze nog vrij jong was had ik geen idee hoe ze zou uitgroeien. Eenmaal thuis was ze al meteen helemaal gewend, stoer toch? Voor zo’n jong dropje! Nu is ze van de 78 gram die ze toen was uitgegroeid naar 170 gram, een prachtig gewicht voor een volwassen dame. Verder is haar karaktertje ook helemaal super gebleven. Ze is een supersnelle lieve dame die elke avond in is voor een knuffel. En dat laat ze weten ook. Allison heeft een aantal maandjes geleden nog meegedaan aan de keuring, daar scoorde ze mooie punten. Afgezien het feit dat ze geen erkende kleur had gelukkig. De keurmeester was erg gecharmeerd van haar.

Wolf van Sine Cera hamsters word papa van dit nestje. Hij is een mooie roest roodoog umbrous langhaar man. Sanne heeft zelf een stukje getypt over Wolf: “Wolf van Sine Cera wordt door zijn baasje Lars meestal Dopey genoemd omdat het zo'n lieve en aandoenlijke klungel is. Hoor je een plof uit de kooi, dan is het eigenlijk altijd Wolf die van zijn verdieping duikelt omdat hij te lui is om de trap te nemen. Wolf is een schatje, tegen iedereen even lief en kalm. Hij is de zoon van twee hamsters die me heel dierbaar zijn en daarom ben ik extra blij met hem. Wolf is gewoon nét even specialer dan de andere hamsters. Wolf is niet bepaald de perfecte showhamster. Hoewel zijn koppie mooi rond, breed en relatief vrij van insnoering is, zorgen zijn onbestemde kleurtje en onregelmatige haarlengte keer op keer voor onvoldoendes op zijn predikaat. Daarom blijft dit leuke ventje lekker thuis als we op show gaan. Al met al is Wolf gewoon een perfecte vader voor een nestje waar niet uiterlijk maar (veel belangrijker) karakter en levensduur voorop staan” Ik ben heel blij met Wolf als man voor Allison omdat zijn karakter toch aansluit bij dat van Allison. Ook sta ik helemaal achter de lijn waar hij uit vandaan komt. Wolf zal hopelijk zijn lange haren gaan doorgeven in de genen van de verwachte ukjes.
Planning van dit nestje
Uit dit nestje verwacht ik zelf een vrouwtje te houden die mij dan hopelijk weer gaat helpen met het voortzetten van mijn lijn. Omdat Allison dominant spot is verwacht ik dit ook in haar nestje. Op het moment weet ik nog niet of ik deze tekening wil behouden in mijn lijnen. Ook hoop ik door Wolf langhaar toe te voegen aan de lijn van Allison. Allison draagt wel ergens langhaar, maar helaas is dat vooral in de achterkant van de stamboom te vinden. Dit kan dus wel nog tot uiting komen! Verder gaat er een fokmannetje richting Sanne, als de keuze er is word dit hoogstwaarschijnlijk een dominant spot mannetje.
Kleursverwachting
De kleursverwachting van dit nestje is niet helemaal zeker omdat er een kleine kans is dat Allison zwart draagt. Dit komt namelijk wel op haar stamboom voor.
Dames: oranje schildpad, oranje dominant spot schildpad (driekleur), oranje schildpad umbrous en oranje dominant spot schildpad umbrous. Kans op: dove schildpad, dove dominant spot schildpad, dove schildpad umbrouw en dove dominant spot schildpad umbrous.
Heren: honing roodoog, honing roodoog dominant spot, honing roodoog umbrous en honing roodoog dominant spot umbrous. Kans op: dove, dove dominant spot, dove umbrous en dove dominant spot umbrous.
Beharing: Ik verwacht op het moment dat alle ukken kortharig zullen zijn al is er zeker een kans op langhaar aanwezig. Alle ukken zullen sowieso drager zijn van het langhaar gen.
Reserveringen
1. Marrie (Hamstery Pure Honesty) - Oranje schildpad vrouw - Azalea
2. Sanne (Sine Cera hamsters) - Honing korthaar man - Abeltje
3. Mendie - Oranje driekleur vrouw - Aaliya
4. Mona – Honing umbrous man - Atreyu
Alle ukken zijn gereserveerd.
Vragen over dit nest? Stel ze gerust.