1 kooi voor 2 hamsters (scheiding)

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
-Mia.

1 kooi voor 2 hamsters (scheiding)

Bericht door -Mia. »

Ik heb nu 1 hamstertje, maar ik wil er nog eentje bijkopen. Mijn hamster staat nu op mijn kamer, maar 's nachts maakt ze soms zoveel herrie dat ik niet kan slapen, dus zet ik haar op de gang. En het lijkt me nogal onhandig als ik dan de hele tijd 2 kooien op de gang moet gaan zetten. Dus ik vroeg me af of er een kooi is die een scheiding heeft zodat er 2 hamster in kunnen maar ze niet bij elkaar zitten, of is er misschien een kooi waarbij dat heel makkelijk te maken is?

Kiera
Leeftijd: 29

Re: 1 kooi voor 2 hamsters (scheiding)

Bericht door Kiera »

Dit probleem had ik ook, elke nacht weer die hamsters verhuizen. Ik ben nu over gestapt tot aquarium van 100x50, waar 2 dwergjes in zitten. Toen ik deze kocht zat hier al een plexi glas schot tussengemaakt, die ik er ook elk moment uit kan halen. Hierdoor heb ik geen last meer van tralie knagen en de hamster zitten gezellig naast elkaar. nadeel van aquariums is dat ze meestal erg zwaar zijn. Maar buiten dat om, vind ik het geweldige dingen!
Liefs, m'n dierenvriendjes.
@anja
Leeftijd: 57

Bericht door @anja »

Je kan ook een Jenny opsplitsen in twee verdiepingen. Een Jenny is hier hoog genoeg voor. Maar dan nog lijkt het me onhandig om hem elke avond naar buiten te slepen...
melson
Contacteer:

Bericht door melson »

als e een beeje handig bent (en creatief ;) ) zijn er zeker verschillende mogelijkheden... belangrik is dat je wel de minimummaten (en het liefst veel groter!) in de gaten houd en ook dat ze echt niet bij elkaar kunnen komen.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------
Minimi
Leeftijd: 38

Bericht door Minimi »

Ik zou persoonlijk voor de Jenny gaan en deze op splitsen tot twee van 80*50*40 (Buiten maten van de kooi zeg maar, kooi zelf is 80*50*80) en hier zo'n tafel/plateau op wieltjes onder zetten. je kan ook kiezen om twee Marys op elkaar te houden, dit heb ik voornamelijk thuis gestapeld staan. Deze zijn gewoon op te tillen en te dragen, maar ook hier zou je een plateau op wieltjes onder kunnen zetten. Maar aangezien je ze vooral s'nachts wilt verplaatsen wordt het best wel lastig.
Killer, mijn lieve kleine engeltje ✝26.01.2013
Mirkku
Leeftijd: 33

Bericht door Mirkku »

Het lijkt mij eigenlijk net zo onhandig om 1 hele grote 'gesplitste' kooi op de gang te zetten als 2 'iets kleinere' kooien... ;)
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
isabelalala
Hamsters: Gaia

Bericht door isabelalala »

Van wat voor lawaai heb je last?
Tralieknagen, radje, heen en weer rennen?
Want sommige dingen zijn tenslotte wel oplosbaar zonder dat ze de gang op hoeven.

Ik zou trouwens ook liever met 2 kooien sjouwen dan met 1 supergrote, en denk ook aan het schoonmaken, is bij zo'n gedeelde kooi ook geen feest.
groetjes van Isa en Gaia

Dag lieve Myra en Belletje
-Mia.

Bericht door -Mia. »

Ik vond nog deze kooien die misschien wel makkelijk op te splitsen zijn?
http://www.budgetkooien.nl/a-27714511/h ... et-chrome/
http://www.budgetkooien.nl/a-27009531/h ... art-gordy/
http://www.budgetkooien.nl/a-25388803/h ... uw-chrome/
http://www.budgetkooien.nl/a-14325521/h ... my-chrome/

@Kiera
Ja, maar mijn rusje doet niet aan tralieknagen, dus dat is niet waar ik last van heb en de rest hoor je dan denk ik nog steeds...

@Minimi
De Jenny lijkt me wel handig om op te splitsen inderdaad! En een tafel op wieltjes is inderdaad ook een heel slim! Dan kan alles eigenlijk wel, want dan hoef ik niet te sjouwen. Ik zet haar meestal voor ik ga slapen op de gang, dus met een tafeltje op wieltjes is het denk ik best handig. Hoewel ik wel vloerbedekking op mijn kamer heb dus dat is lastig rollen...

@isabelalala
Vooral van het radje (Silent Spinner), ik denk dat ik gewoon best licht slaap ofzo.
Dat schoonmaken heb je wel gelijk in ja.
Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 33

Bericht door Nona »

Die eerste is niet hoog genoeg om op te splitsen, dat werkt niet. Ik zou inderdaad een tafel met wieltjes nemen ofzo. Sowieso zit je met zelf een kooi splitsen vaak ermee dat de deurtjes op onhandige plekken zitten waardoor je er ook deurtjes bij moet maken. De bovenste van de twee moet sowieso een flink grote deur, want bij de onderste til je de tralies van de onderbak met inrichten, dat kan je met de bovenste helft niet dus dan moet alles, wieltje, zandbak, speelgoed etc allemaal door het deurtje passen, daar zijn de standaard deurtjes meestal te klein voor.
isabelalala
Hamsters: Gaia

Bericht door isabelalala »

Mmmh..., ja mijn silent spinner is ook zo silent niet :)
Er schijnen wel écht geluidloze radjes te zijn, dat zou ik dan eerst eens uitproberen. Mijn flying saucer bijvoorbeeld, hoor je echt niet. En de Karlie schijnt ook heel stil te zijn.

Lastig he, dat ze zich nieteen beetje aan ons ritme aanpassen :lol: :lol: :lol:
groetjes van Isa en Gaia

Dag lieve Myra en Belletje
Minimi
Leeftijd: 38

Bericht door Minimi »

Twee Mary's zijn in principe het zelfde (iets lager geloof ik) als een gesplitste Jenny maar die zit dan wel apart van elkaar en kan je dus los op tillen.

Als je goeie wieltjes hebt kan dit ook over vloerbedekking heen =)
Killer, mijn lieve kleine engeltje ✝26.01.2013
Marit-Nora
Hamsters: Cooper
Leeftijd: 29

Bericht door Marit-Nora »

misschien is 't een idee, om er op een of andere manier wieltje onder te kunnen maken als je voor de jenny gaat ?
ik heb e zelf geen ervaring mee, dus k weet ook niet of dat stevig genoeg is.

EDIT: ik heb net een site gevonden, en daar stonden ook vogelkooien op, nu kwam ik ereen tegen met een scheiding ertussen?
misschien dat je 'm nog wel bewoonbaar moet maken voor hamster ?? maar 't kan wel 'n neefje van me heeft het ook gedaan van 'n vogelkooi.
bij deze kooi zit al een scheidings wand in, het is eignelijk een broedkooi :lol:
maar ik weet niet of je 't de moeite waard vind, ik zal de link wel plaatsen, en dan moet je maar kijken (:
http://www.zoohandel24.eu/vogelkooien-1
Groetjes Marit,

Rust zacht!
syrtjes: Nora, Knabbel.
rusjes: Snuitje, Snowy.
icegirl
Hamsters: Abigail, Toby, Peanut, Bami
Leeftijd: 37
Contacteer:

Bericht door icegirl »

wieltjes onder een Jenny zetten gaat heel gemakkelijk. Gewoon een stevige houten plaat waar de Jenny op past, 4 wielen eronder en klaar :D

@Marit: voor die vogelkooi zou ik absoluut niet gaan, veel te klein.
Groetjes van Kim en de opvangertjes van [url=http://deknabbelaar.jimdo.com/]VZW De Knabbelaar[/url]
Plaats reactie