Een soort brokje hamstervoer

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: Sylvia.

Vicious
Hamsters: Pantoffeltje

Een soort brokje hamstervoer

Bericht door Vicious »

Ik ben niet tevreden over mijn hamstervoer. Mijn hamster eet alleen de zonnebloempitjes en mais eruit en dan weigert ze te eten. Nu heb ik ook gelezen dat je bepaalde brokjes hebt qua voer. Dus een soort brok. Wat is daar jullie ervaring mee en kunnen jullie misschien voorbeelden noemen. Ik heb het namelijk nog nooit gezien. Mijn hamster is trouwens een rusje
Laatst gewijzigd door Vicious op 30 dec 2012, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Mijn lieve Pantoffeltje since 13-10-12
Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 33

Re: Een soort brokje hamstervoer

Bericht door Nona »

Je bedoelt voer waarbij alle brokjes hetzelfde zijn? Ben ik zelf geen fan van, dat is namelijk allerlei dingen samen geperst in 1 klein brokje dus ik vind dat nogal chemische zooi, bovendien word je van de ingredienten op de verpakkingen ook niet echt wijs wat er exact in zit aan hoeveelheden. Ik voer het liefst zo natuurlijk mogelijk. Welk voer heb je nu?
Vicious

Bericht door Vicious »

Ik heb dit hamstervoer van degene gekregen waarvan ik ook mijn (te kleine) hamsterkooi heb gekocht. Weet dus niet welk voer. Het begint langzaam op te raken. Welk voer zou jij dan aanraden voor mijn rusje?
Sissi<3
Leeftijd: 41

Bericht door Sissi<3 »

Er zijn zo veel soorten voer, ik zou zelf ook niet meteen overgaan tot die chemische brokjes zonder iets anders te proberen, ook ik ben er niet zo'n voorstander van, ik blijf graag zo dicht mogelijk bij de natuur. Als je hamster bijv. die donkergekleurde geperste staafjes in haar voer laat liggen, is dat niet zo gek (das gewoon gras geloof ik), heel veel hamsters houden daar niet van. Je kan (in my humble opinion) juist beter proberen om een goed gevarieerd natuurlijk voer te zoeken, dat netjes gebalanceerd is en niet (te veel) van die geperste staafjes heeft. Is voor de hamster ook leuker dan een saaie hapklare brok =) Ik geef mijn rusjes JR Farm Food Dwerghamster Adult, daar zitten geen geperste staafjes in en ziet er echt heel mooi, natuurlijk en lekker uit! Zitten ook hele aren en trosgierst in, wordt door mijn rusjes gulzig gegeten :D. Misschien kan je die eens proberen?
Vicious

Bericht door Vicious »

Sissi<3 schreef:Er zijn zo veel soorten voer, ik zou zelf ook niet meteen overgaan tot die chemische brokjes zonder iets anders te proberen, ook ik ben er niet zo'n voorstander van, ik blijf graag zo dicht mogelijk bij de natuur. Als je hamster bijv. die donkergekleurde geperste staafjes in haar voer laat liggen, is dat niet zo gek (das gewoon gras geloof ik), heel veel hamsters houden daar niet van. Je kan (in my humble opinion) juist beter proberen om een goed gevarieerd natuurlijk voer te zoeken, dat netjes gebalanceerd is en niet (te veel) van die geperste staafjes heeft. Is voor de hamster ook leuker dan een saaie hapklare brok =) Ik geef mijn rusjes JR Farm Food Dwerghamster Adult, daar zitten geen geperste staafjes in en ziet er echt heel mooi, natuurlijk en lekker uit! Zitten ook hele aren en trosgierst in, wordt door mijn rusjes gulzig gegeten :D. Misschien kan je die eens proberen?
Ziet er opzich goed uit. Hoe lang doe je met zo'n zakje van 500 gram? En even een vraagje.. er staat voor adults. Moet ik dat serieus nemen want mijn hamster is ongeveer 4/5 maanden oud. Mag ze dit dan al?
Sissi<3

Bericht door Sissi<3 »

Hm, ik weet niet precies hoe lang ik ermee doe, heb het niet precies bijgehouden, maar ik gok iets van een (ruime) maand. Ik heb dan wel 2 dwergjes, dus dat gaat sneller.

Die van mij waren ook zoiets (of iets jonger zelfs) toen ik ze ophaalde, ik geloof eerlijk gezegd niet echt dat dat uitmaakt, ik heb zelf nog nooit babyhamstervoer gezien, zoals je bijv. wel puppybrokken hebt voor honden. En daarnaast, dieren in het wild eten ook gewoon wat ze toevallig vinden en geen speciaal samengesteld babyvoer.
Vicious

Bericht door Vicious »

Sissi<3 schreef:Hm, ik weet niet precies hoe lang ik ermee doe, heb het niet precies bijgehouden, maar ik gok iets van een maand. Ik heb dan wel 2 dwergjes, dus dat gaat wat sneller.

Die van mij waren ook zoiets (of iets jonger zelfs) toen ik ze ophaalde, ik geloof eerlijk gezegd niet echt dat dat uitmaakt, ik heb zelf nog nooit babyhamstervoer gezien, zoals je bijv. wel puppybrokken hebt voor honden. Lijkt me allemaal meer marketing.
Dat dacht ik ook maar tja, weet ik veel misschien was het schadelijk. Ik zet deze ook op mijn voerlijstje, ik zit te twijfelen tussen de volgende voeding:
*JR Farm Food Dwerghamster Adult
*Mini Hamster Nature
*Versele-Laga Hamster Crispy
Sissi<3

Bericht door Sissi<3 »

Haha, had mn bericht al weer veranderd :lol:. Maar je kan even afbeeldingen googelen, dan zie je van elk voer duidelijke plaatjes met wat er in zit. Heb snel even gekeken, bij sommigen lijken er wel wat grotere brokjes in te zitten, maar je kan het best gewoon proberen. En je kan wat reviews opzoeken, er zijn best veel mensen op het forum die Versele voeren volgens mij. Uiteindelijk is het gewoon uitproberen wat het beste bevalt!
Vicious

Bericht door Vicious »

Ik ga met versela laga crispy beginnen. Omdat er zoveel mensen hun hamsters dit voeren. Ik meng het dan met het "oude"voer en op een gegeven moment is er alleen nog het nieuwe voer. Ik houd iedereen op de hoogte!
Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 33

Bericht door Nona »

Ik weet Knorretje, onze forumdierenarts, Hope Farms voert en daar echt bij zweert omdat het volledig natuurlijke voeding is zonder kunstmatige toevoegingen. Zelf mix ik mijn voer helemaal zelf met enkel natuurlijke dingen, maar dat is qua kosten en hoeveelheden niet handig met maar 1 of 2 hamstertjes.
Sissi<3

Bericht door Sissi<3 »

Als ik op de website van Hope Farms kijk, zie ik bij de ingrediëntenlijst bijproducten en andere vage ingrediënten staan (en ik zie ook brokjes op de plaatjes van het Select voer, de Super variant is puur in brokvorm). Ik heb zelf niet het idee dat HF echt natuurlijk is. Maar goed, voordat dit te specifiek wordt; hier is een heel interessant topic over natuurlijk voeren: http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?f=9&t=97240 ;)
LadyGuardian
Hamsters: -
Leeftijd: 37

Bericht door LadyGuardian »

http://www.hopefarms.nl/producten-hope- ... ter-select

Deze wordt gevoerd en heeft zover ik kunnen zien geen bix enz, heb dit zelf ook. Is een prima voer met hoog eiwit percentage. Daarnaast geen rare toevoegingen. Bij de supervariant heeft inderdaad rare toevoegingen van bijproducten van suikerbereiding en zuivelproducten, waarbij ik vraagtekens zet.

Maar ik denk dat Hope Farms en Science Selective wel de betere voeren zijn, in Science Selective en andere voeren zijn de brokken weer gekleurd, dus weet niet of dat helemaal tof is.
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡
Vicious

Bericht door Vicious »

Tja, hope farms is ook wel interessant. Ik ga even kijken of dat ook bij mijn dierenwinkel verkrijgbaar is. Daar ga ik morgen waarschijnlijk heen.
icegirl
Hamsters: Abigail, Toby, Peanut, Bami
Leeftijd: 37
Contacteer:

Bericht door icegirl »

Ik ben echt van van de Versele-Laga Hamster Crispy. Ik heb hier robbies, rusjes en een syr en allemaal eten ze het even goed. Alles gaat hier altijd netjes op.
Zelf meng ik wel nog wat puppy- of kittenbrokken door hun voer, voor de dierlijke eiwitten. Verder geef ik ook nog meelwormen (levend of gedroogd).
Groetjes van Kim en de opvangertjes van [url=http://deknabbelaar.jimdo.com/]VZW De Knabbelaar[/url]
Vicious

Bericht door Vicious »

Vraagje hoor Icegirl. Die puppy/kitten brokjes, moeten die per se van puppy/kitten zijn of mogen het ook "volwassen"brokjes zijn? Ik heb namelijk een jackrussel dus dan zou ik haar voer ook aan de hamster kunnen geven (maar zij is geen puppy meer maakt dat dan uit?)
Plaats reactie