Hamster op kamers?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Platypus

Hamster op kamers?

Bericht door Platypus »

Hoi!

Het is alweer suuuperlang geleden dat ik hier ben geweest haha. Maar, sinds kort zit ik op kamers en nu zit ik stiekem toch na te denken over een (dwerg)hamstertje. Alleen weet ik niet zeker of het zo'n goed idee is. Ik zou het beestje wel in een aquarium willen houden, tegen de troep en tralieknagen. Het nadeel is dat er overdag tussen 3 en 4 ongeveer een uurtje dus, heel fel zon mijn kamer in schijnt als er geen wolken zijn. En dan ook echt fel, waardoor het heel warm kan worden. Als ik het beestje wel uit de zon houd, zou dit een probleem zijn denken jullie?
Daarnaast ben ik vaak in het weekend weg. Maar hamsters kunnen wel twee/drie dagen alleen zijn toch?

Het wordt sowieso geen syrtje, omdat ik daar geen ruimte voor heb. Dus of een chinese of een russische dwerghamster.
Zijn hier evt. mensen met ervaringen (dus in het weekend de hamster alleen laten) die mij kunnen helpen met mijn beslissing? Ik wil namelijk niet een hamstertje aanschaffen en na een maand erachter komen dat het hem toch niet zo'n goed idee was.
Laatst gewijzigd door Platypus op 23 jan 2013, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Knorretje
Dierenarts
Leeftijd: 44
Contacteer:

Re: Hamster op kamers?

Bericht door Knorretje »

Ik vind een hamster echt een ideaal huisdier op kamers! Heb altijd hamsters gehad tijdens mijn studie, perfect. Weekenden weg is geen probleem als je gewoon zorgt dat er vers water in het flesje zit, voldoende voer in het bakje en een lekkere portie groen voor je weggaat. Qua kooi zou ik gewoon uit de zon zetten inderdaad, dan moet het wel goedkomen. En gewoon opletten of de hamster zelf geen last van de warmte heeft natuurlijk, maar dat moet altijd.
The person who says it cannot be done...
Should not interrupt the person doing it.

Groetjes van Mir en alle hamsjes in hamstery Jade
Kijk ook eens op mijn fotografie pagina, voor natuurfotografie en dierenportretten
roenkie3
Hamsters: rus Juultje

Bericht door roenkie3 »

Heb je geen gordijn wat je dicht kan doen als je weg gaat, tegen de zon? Ik heb hier 's zomers ook de zon fel in staan, maar dan doe ik even de gordijnen dicht. Scheelt enorm tegen de warmte.
Ephiny
Hamsters: Pepe, Frits en Ollie

Bericht door Ephiny »

Ik leg als ik ga werken altijd een badhanddoek over mijn terra (zo dat het stuk dat anders zon krijgt nu geen zon meer krijgt uiteraard), omdat bij mij ook de namiddagzon door de deur erop schijnt. Werkt perfect.
syrischehamster
Hamsters: Louis en Gavi
Leeftijd: 32

Bericht door syrischehamster »

Ik heb ook een hamster op mijn kamer en ik vind het ook de perfecte kamergenoot! Als je klaar bent met studeren word hij wakker en kun je even knuffelen! En het is heel gezellig om de hele dag tegen te praten! Alleen is ook maar zo alleen haha ;)
Ik laat mijn hamster in het weekend ook gewoon hier. Ik hang dan wel een extra waterfles op(voor het geval eentje stuk gaat, valt, kapot springt of weet ik wat voor rare dingen er kunnen gebeuren) En ik geef dan een extra portie voer verstopt door de kooi zodat ze moet zoeken! Ik geef in het weekend nooit vers voer omdat ik hierop wil toezien dat ze t ook echt opeet. Ik ben bang dat het anders gaat rotten!
Groetjes van Lotte en hamsters Louis-Bernard en Gavi!

Abeltje, Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
Mirkku
Leeftijd: 34

Bericht door Mirkku »

Ik heb één syrtje, (die begon in een Gabber Jolly, maar dat vond ik eigenlijk nét te klein, dus nu in een Jenny) en één dwergje, die erbovenop staat in een ferplast Mary. Qua ruimte zou ik zorgen dat je wel ruimte hebt voor een grote kooi, want dat vinden hamstertjes erg fijn :) Ik woon op 14 m2 dus dat op kamers wonen ken ik dus ook :)
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
noelledelaat
Hamsters: Bailey
Leeftijd: 29

Bericht door noelledelaat »

Ik heb mijn hamster ook 3,5 jaar op mijn kamer gehad. Nooit problemen mee gehad. Ook ik heb last van een felle zon.
Mijn hamster deed 2 weken met een vol voerbakje dus een weekendje maakt ook niks uit!
Dus ik zeg doen!
Veel succes
Liefs Noëlle,
Hamster; Bailey
Paardjes; Desley//Ukkie//Fiona
R.I.P Grover </3
Plaats reactie