Mijn hamster is t dik
Moderator: Sylvia.
Mijn hamster is t dik
Hoi,
Mijn hamster is te dik. Ik weet niet hoe het komt, maar ze beweegt amper en ze piept ook telkens naar de andere hamster terwijl die altijd al samen konden.
Weet iemand wat er met haar is??.
Mijn hamster is te dik. Ik weet niet hoe het komt, maar ze beweegt amper en ze piept ook telkens naar de andere hamster terwijl die altijd al samen konden.
Weet iemand wat er met haar is??.
Re: Mijn hamster is t dik
Zijn de hamsters al uit elkaar? En welk soort is je hamster?
Russische dwerghamster. Ze zijn al uit elkaar
Oké dat is goed. Wat bedoel je met dik? Als ze gewoon een bolletje is is het oké! Je kan haar altijd op een keukenweegschaal wegen. In welke kooien zitten ze alle 2? En heeft ze genoeg speeltjes, misschien is de kooi te klein dat ze daarom haar energie niet kan uitzetten?
Ze heeft 3 verdiepingen
-- 03 maart 2013 14:28 --
Ik zal haar wegen. Ze is namelijk helemaal NIET actief
-- 03 maart 2013 14:28 --
Ik zal haar wegen. Ze is namelijk helemaal NIET actief
- Nona
- Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
- Leeftijd: 33
Kan ze niet zwanger zijn van de andere hamster?
Zou ook kunnen???!!! Maar, ze is pas sinds gisteren erbij gezet.
Nou ja ik denk wel dat het direct kan gebeuren.. Maar heb je de afmetingen van de kooi van je hamster?
- Nona
Het kan wel direct gebeuren ja, maar dan zie je het niet meteen natuurlijk, dus dat is het dan niet.
Ik dacht alleen dat ze langer bij elkaar hadden gezeten, je eerste post zegt namelijk 'ze piept ook telkens naar de andere hamster terwijl die altijd al samen konden.' dus dat leek erop dat ze al een tijd samen zaten. Komt de hamster uit een dierenwinkel en hoelang heb je de hamster al? Het gebeurd heel vaak dat hamsters in de dierenwinkel zwanger worden van 1 van hun broertjes en dan zwanger verkocht worden.
Ik dacht alleen dat ze langer bij elkaar hadden gezeten, je eerste post zegt namelijk 'ze piept ook telkens naar de andere hamster terwijl die altijd al samen konden.' dus dat leek erop dat ze al een tijd samen zaten. Komt de hamster uit een dierenwinkel en hoelang heb je de hamster al? Het gebeurd heel vaak dat hamsters in de dierenwinkel zwanger worden van 1 van hun broertjes en dan zwanger verkocht worden.
2 maanden
- Nona
Zwanger van de dierenwinkel kan dan niet, en als ze alleen gisteren bij de andere hamster zat kun je ook nog geen zwangerschap zien, dus dat is het dan niet. Drinkt je hamster veel? Dik zijn en weinig bewegen kan bijvoorbeeld ook door suikerziekte komen. Zou je een vol waterflesje op kunnen hangen en morgen avond om dezelfde tijd posten hoeveel milliliter ze in die 24 uur heeft opgedronken? Dan kunnen we inschatten of het suikerziekte zou kunnen zijn.
Een andere optie is inderdaad pure verveling of verkeerde voeding. Wat krijgt de hamster precies te eten? Dus wat voor basisvoer (welk merk/soort) en wat geef je haar verder voor extraatjes?
Zoals Illias ook al vroeg, hoe groot is de kooi (lengte en breedte, de hoogte en verdiepingen tellen hierbij niet mee)? Wat voor spulletjes heb je in de kooi staan? En wat is de doorsnede van het loopwiel?
Door deze vragen te beantwoorden kunnen we je hopelijk weer een stukje verder helpen!
Een andere optie is inderdaad pure verveling of verkeerde voeding. Wat krijgt de hamster precies te eten? Dus wat voor basisvoer (welk merk/soort) en wat geef je haar verder voor extraatjes?
Zoals Illias ook al vroeg, hoe groot is de kooi (lengte en breedte, de hoogte en verdiepingen tellen hierbij niet mee)? Wat voor spulletjes heb je in de kooi staan? En wat is de doorsnede van het loopwiel?
Door deze vragen te beantwoorden kunnen we je hopelijk weer een stukje verder helpen!
oke, ik heb haar nu ongeveer 3 maandenze krijgt iets wat ze altijd heel lekker vind. de kooi is 50 cm hoog. 50 cm breed en 20 cm lang. En heeft 2 verdiepingen. de loopwiel is voor grote hamsters geschikt, en de andere loopt er altijd prima in. af en toe geef ik haar wat lekkers zoals gedroogd brood (zonder schimmel!)
De doorsnee van het wiel is 25 cm.\
Ook zal iik het spelltje doen
De doorsnee van het wiel is 25 cm.\
Ook zal iik het spelltje doen
-
Ikkimausi
- Hamsters: Anneke, Sneezy
- Leeftijd: 38
Dus als ik het goed snap heb je 2 Rusjes in een kooi van 50x20x50
Dat is echt wel weinig plaats als je het mij vraagt, zeker als een derde wordt ingepalmd door een loopradje. Dus lijkt me dat ze zich waarschijnlijk verveeld...
Dat is echt wel weinig plaats als je het mij vraagt, zeker als een derde wordt ingepalmd door een loopradje. Dus lijkt me dat ze zich waarschijnlijk verveeld...
Groetjes van onze muizels Ping, Lyra en Lumi,
Ons hamstertje Sneezy,
En natuurlijk de poezen Krieby, Zwartje en Luna.
Ps: Elke gevonden schrijffout mag behouden worden, graag goed verzorgen want ze worden met veel zorg gekweekt ;-P
Ons hamstertje Sneezy,
En natuurlijk de poezen Krieby, Zwartje en Luna.
Ps: Elke gevonden schrijffout mag behouden worden, graag goed verzorgen want ze worden met veel zorg gekweekt ;-P
Wat is een norma gewicht dan van een hamster
- Nona
Er is niet echt 1 goed/normaal gewicht, het verschil erg afhankelijk van de bouw, leeftijd en grootte van de hamster. En in de wintermaanden vallen de meeste hamsters wat af, maar niet allemaal. Zo heb je Syrtjes die met 140 gram een heel mooi gewicht hebben en ook Syrtjes die met 200 gram een goed gewicht hebben, het loopt enorm uiteen.