De beste manier om je ouders te overtuigen is volgens mij om te denken: hoe zou mÃjn kind me kunnen overtuigen?
als Ãk ouder was, en m'n kind zou er steeds op terugkomen en me laten zien dat ze het echt graag wil en dat het geen bevlieging is, zou ik die hamster haar wel gunnen.
dus betrek elke dag (ofzo) je hamster in een gesprek of laat 'per ongeluk' uitgeprintte plaatjes op je slaapkamer slingeren, vertel over de hamster van je vriendin, etc!
ga alleen niet schreeuwen of mopperen, daar kunnen ouders niet tegen..
Hoe ouders overtuigen??
Moderator: Sylvia.
-
Mango
Ik zou dan juist denken dat die hamsters m'n ouders neus uit komen! Als ik er dan weer over zou beginnen en ze zouden er echt tegen zijn, zouden ze echt zoiets hebben van: nee, niet wéér!! Ik heb dit probleem ook, ik wilde, tot een paar weken terug, al heeeeeeel erg lang ratjes hebben, zoiets van een jaar. In het begin was het slechts een stille hoop, dat ze er zelf over zouden beginnen, niet dus
Daarna heb ik alle moed bijeen gezameld om erover te beginnen, maar mijn moeder begon al meteen: Kooi schoonmaken, stinken, en vooral: Wie moet ervoor zorgen als je op vakantie bent?! Ik kan me dit eigenlijk nog best wel goed voorstellen, aangezien ik niemand ken die ratjes heeft, dus daarom ben ik de moed verloren, en ben ik gaan denken over andere dieren. Nou, na niet zoveel denkwerk heb ik me gestord op hamsters! Daarbij heb je niet het probleem dat mensen ze vies vinden, wat wel snel gebeurt bij ratjes... (wat overigens echt nergens op slaat, maar de reputatie is helaas slecht) Waar ik oppas hebben ze ook een hamster, en dat vind ik toch lief! Ik heb nog niet gevraagt of ik een hamster mag, aangezien ik mijn ouders pas eergisteren verteld heb dat ik geen ratjes meer wil (mijn moeder meteen: 'Wauw, de vlag mag uit' lekker
). Ik heb wel een aantal tegenwerkende krachten: Vroeger had ik al ratjes gehad, maar ik was 6 tot 8 jaar, dus toen zorgde ik er niet voor. Op dit moment heeft mijn zusje een schat van een konijn, maar ik betrap haar er telkens op dat zij nooit het hok uit zichzelf schoonmaakt, en dat ik altijd degene ben die het konijn eten moet geven...
zo, weer een heel lang verhaal, maar hopelijk is het duidelijk dat het niet bij iedereen even gemakkelijk gaat! Ik heb de moed nog niet opgegeven dat ik op een dag een hamster zal hebben, maar dat gaat denk ik (als het ooit zover komt) nog heel lang duren!
zo, weer een heel lang verhaal, maar hopelijk is het duidelijk dat het niet bij iedereen even gemakkelijk gaat! Ik heb de moed nog niet opgegeven dat ik op een dag een hamster zal hebben, maar dat gaat denk ik (als het ooit zover komt) nog heel lang duren!
[color=orange]Na anderhalf jaar hopen heb ik vanaf nu een rusje !![/color]
Elke ouders zijn anders, mijn moeder laat alles aan mijn vader over en mijn vader die doet altijd alles op een vage manier... Ik mocht vroeger ook nooit hamsters of iets anders, totdat ik op school hamsterverzorgster werd en de hamsters een plekje moesten hebben waar ze 's zomers konden blijven. Zo kwam het dat er 4 dwerghamsters bij ons kwamen logeren. Ze waren allemaal heel verschillend en dat was natuurlijk het leukste! Mijn ouders hadden al snel door dat ik wel geduld met hamsters had, want 1 van de hamsters was slecht 4 weken oud en die heb ik heel erg tam gemaakt, hij was ook heel aanhankelijk en sliep in mijn hand enzo... Na de vakantie moesten ze weer naar school, twee weken later was het rommelmarkt. Ik was hardstikke verbaasd toen mijn vader op de rommelmarkt een hamster hok bleek te hebben gekocht. "Ja," zei hij "Ik miste ze toch eigenlijk wel een beetje." Het duurde toch nog een paar weken toen de hamsters daadwerkelijk kwamen (2, in 1 hok, ik weet slecht.) Ook weer als verrassing, nu ik weer hamsterloos ben, wacht ik op de volgende verrassing :p
Groetjes van Anja (hamsterloos)
-
sybren13
- Leeftijd: 32
hmmm en als je nouw gewoon zelf even wat geld spaar 50 euro ofz.. daar koop je wel een aardige kooi van met de hele bende er bij
en dan zet je hem gewoon een keertje neer op je kamer ofzo (zorg dat wel dat je stil radje hebt) als ze het ondekken kunnen
ze er denk ik toch niet zo veel meer aan doen
XD
en anders toch gewoon blijven door zeuren
anders laat je je moeder een keer het forum zien.
Of een aanrader van mij XD lol
je laat deze foto zien
:lol:dan smelt ze waarschijnlijk helemaal weg XD
[img:576:432]http://img508.imageshack.us/img508/6895 ... sjeil5.jpg[/img]
ze er denk ik toch niet zo veel meer aan doen
en anders toch gewoon blijven door zeuren
[img:576:432]http://img508.imageshack.us/img508/6895 ... sjeil5.jpg[/img]