Werkt best goed, hij ziet er nu blijer uit dan daarstraks
'Hitte voor je hamster'
Moderator: Sylvia.
Re: 'Hitte voor je hamster'
Ik heb het terrarium dicht gedaan en helemaal vol gelegd met koel elementen, totdat het een normale temperatuur was. Daarna heb ik er gewoon een aantal ingelegd om het op temperatuur te houden.
- danioontje
- Leeftijd: 31
Ik heb airco op mijn kamer. Kan ik mijn hamster daar ook neerzetten? of wordt hij dan verkouden?
dat kan gewoon, opletten dat je hem niet vlakbij de airco zet. En de airco niet te hard (zodat het ijskoud wordt in je kamer).
Als het voor jouw behagelijk is, is dat voor je hamster vaak ook.
Als het voor jouw behagelijk is, is dat voor je hamster vaak ook.
groetjes Marielle
- Mendiee
- Hamsters: Romeo.
- Leeftijd: 33
Je kan inderdaad verschillende soorten fruit en groente zoals komkommer in kleine stukjes snijden en in zo een ijsblokjes vormer doen. Door de warmte smelt het ijs heel snel, weinig kans op vastvriezende tongetjes, heb het nagevraagd 
Veel liefs van Syrtje Romeo! «
» Slaap zacht Aaliya, Striper, Lucie, Sammie, Dodi, Bijoux en Wolfie..
» Slaap zacht Aaliya, Striper, Lucie, Sammie, Dodi, Bijoux en Wolfie..
- danioontje
- Leeftijd: 31
Bedankt Mar77, mijn kamer is niet zo groot, maar ik zet hem wel een beetje in de hoek, zodat hij er niet recht voorstaat.
een kleine kamer is niet erg, zolang je het niet op vol vermogen zit. soms willlen wij mensen z.s.m. onze kamers goed koud hebben en wordt dat te koud voor je dieren.
(heb het op het werk gehad dat het ijskoud werd, omdat airco hoog ging om het z.s.m. koud te hebben. je liep spontaan te klappertanden.
(heb het op het werk gehad dat het ijskoud werd, omdat airco hoog ging om het z.s.m. koud te hebben. je liep spontaan te klappertanden.
groetjes Marielle
- shadé
- Hamsters: Navy & Pip rust zacht
- Leeftijd: 33
Pff het is ook wel echt snikheet op het moment!
Navy ligt nu wel in haar zandbakje voor de verandering.
Haar icepod vind ze nog steeds te vreemd denk ik.
Al meerdere dingen geprobeerd ( fleece erover heen, huisje er boven op, wc papier er in enz enz enz )
Maar madam heeft het schijnbaar nog niet zo ontzettend warm dat ze er boven op gaat liggen.
Maar toch kan ik het niet laten om me zorgen te maken om dr.
Vind dit soort weer altijd eng met hamsters.
Navy ligt nu wel in haar zandbakje voor de verandering.
Haar icepod vind ze nog steeds te vreemd denk ik.
Al meerdere dingen geprobeerd ( fleece erover heen, huisje er boven op, wc papier er in enz enz enz )
Maar madam heeft het schijnbaar nog niet zo ontzettend warm dat ze er boven op gaat liggen.
Maar toch kan ik het niet laten om me zorgen te maken om dr.
Vind dit soort weer altijd eng met hamsters.
-
shania-brummel
- Leeftijd: 26
wat een handige tips allemaal ga ik ook eens proberen men hammie ligt nu
vaak in een zelfgegraven nestje onder zen trapje
verder doe ik een schoteltje in de koelkast en dan in zek kooi waar die
ook regelmatig op ligt
hij staat op men kamer (de zolder) dus is het vaak warm
nog even een vraagje, hoe. maak je die ijsblokjes en nkg een vraagje
hoeveel komkommer mag een hamster en gewoon plakjes of een stukje
afgesneden?
xxx
vaak in een zelfgegraven nestje onder zen trapje
verder doe ik een schoteltje in de koelkast en dan in zek kooi waar die
ook regelmatig op ligt
hij staat op men kamer (de zolder) dus is het vaak warm
nog even een vraagje, hoe. maak je die ijsblokjes en nkg een vraagje
hoeveel komkommer mag een hamster en gewoon plakjes of een stukje
afgesneden?
xxx
Rust zacht liefje, ik zal je nooit vergeten Brummel❤
Mijn hammie heeft er niet zo veel last van. Hij heeft nu wel een hoop bodembedding voor een deurtje gedaan. Zal het wel iets koeler zijn. Doet hij anders nooit. Verder zie ik hem de laatste tijd bijna nooit meer, hij vind het fijner als ik niet in de buurt ben. Moeilijk om in de gaten te houden dus, hij drinkt ook erg weinig nu...
(al heb ik wel het plasbakje (wat hij nooit gebruikt) nu in zijn terra gelegd met water. Volgens mij drinkt hij daar nu van...)
(al heb ik wel het plasbakje (wat hij nooit gebruikt) nu in zijn terra gelegd met water. Volgens mij drinkt hij daar nu van...)
@shania, als je dunne plakjes doet in stukjes kan het prima voor de ijsblokjes. de schil mag er aanblijven.
mijn hamsters krijgen alleen komkommer als groenvoer, je kan het dagelijks uit de kooi halen, of wachten tot het helemaal op is.
mijn hamsters krijgen alleen komkommer als groenvoer, je kan het dagelijks uit de kooi halen, of wachten tot het helemaal op is.
groetjes Marielle
-
Jijkeeeh
- Hamsters: Pam <3
- Leeftijd: 28
De warmte is vandaag al meer verdraagzamer maar toch maak ik me zorgen over Pam.Ze eet de laatste dagen minder dan anders,ze raakt haar voederbakje amper aan.Zou dit te maken kunnen hebben met de warmte?
Pammetje <3
Ja dat heeft met de warmte te maken. Mijn chineesje houdt ook een vol etensbakje terwijl ik hem gisteren eventjes uit zijn kooi had. Overduidelijk geen last van de warmte, alleen aangepast eetgedrag. mijn robbies blijven wel actief eten. Mijn rusje at ook altijd heel weinig met de warmte.
groetjes Marielle
Mijn rusje had er ook last van, ze ging languit slapen onder haar radje of in de buizen, nu heb ik een kwartiertje een bevroren koelelement onder haar huisje gelegd; ze ging er direkt in liggen, ze vond dat dus heerlijk, nu doe ik regelmatig even dat koelelement eronder, zo blijft haar huisje wel koel. Ze eet en drinkt gelukkig nog steeds heel goed en nu eet ze de meelwormen het liefst lekker koud als ze net uit de vriezer komen; meelwormijsjes dus