Ik zit met het volgende probleem.
Wanneer ik mijn syr op zaagsel zet vind ik dat ze zich wel heel veel krabt. Een echte allergie wil ik het nog niet noemen maar overgevoelig toch zeker. Krabt bovengemiddeld veel. Daar komt bij dat ik zelf wel allergisch ben voor het zaagsel. Dat word ook steeds een beetje erger.
Dit alles was voor mij reden om over te stappen op corbo. Prettig spul. In de zin dat ik er niet op reageer en de hamster duidelijk minder zit te krabben. Daarnaast ontstaat er bij graven minder snel een berg die over de rand van de kooi heen gaat. Nog een pluspunt dus. Overduidelijk nadeel: de standaard van het wieltje trilt (als ze er volle snelheid in gaat rennen) en zakt dan langzaam weg in de corbo tot het randje van het wiel over de corbo gaat schuren. Dat geeft de hele nacht een helse fluittoon. Ik heb al een plankje onder het wieltje gelegd maar daar trilt het wiel gewoon vanaf. Ik gebruik een wodent wheel voor degene die zich dat nu afvragen.
Mijn vraag is nu: weet iemand een bodembedekking die hypo-allergeen is, maar meer de structuur/consistentie heeft van zaagsel? Zodat ik niet tot in het holst van de nacht dat wieltje lig te vervloeken

Alvast bedankt
Liefs Mila en limbolandertje