Duitse verblijven

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Chantastic
Leeftijd: 30

Re: Duitse verblijven

Bericht door Chantastic »

Wall-e schreef:Ik vind dat toch wel paradijsjes voor een hamster hoor, zeker als je een gravertje hebt. Mijn komeetje zou zich wel uitleven in die graafbak :lol: Ik heb zelf een diepe onderbak en vul die ook helemaal met bodembedekking en hij zit daar altijd te graven, eten te zoeken (ik strooi altijd eten door de bodem) en de mooiste tunnels te graven. Het zal inderdaad wel even zoeken zijn voordat je je hamster hebt, maar ik heb de indruk dat de hamsters in Duitsland meer als kijkhamstertjes worden gehouden.

-- 02 apr 2013 17:26 --
Chantastic schreef:Ik vraag me wel af hoeveel hokken enz daar kosten..
Vaak maken ze hun hokken zelf van bijv een kast :D

-- 02 apr 2013 17:30 --

In dit topic zie je veel voorbeelden en ideetjes;
http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?f=12&t=97827
Ja mr als die eisen zo zijn daar zullen er in de dierenwinkel ook wel grote hokken te koop zijn die en ook wel spulletjes enz

_mona_
Hamsters: 2
Leeftijd: 33

Bericht door _mona_ »

Aquariums kosten daar veel minder dan hier en er zijn echt grote maten te vinden. Hamsters daarentegen zijn er een stuk duurder. Dat vind ik eigenlijk een super regeling :-)
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
Sannah.
Leeftijd: 28

Bericht door Sannah. »

Wauw! Dat is toch prachtig!

Ik ben het er mee eens dat het eigenlijk nooit groot genoeg kan zijn. Het blijven toch dieren en die horen eigenlijk niet in kooien. Dan is hoe groter, hoe beter. Maar ik vind het niet raar als je voor zo'n verblijf geen geld of ruimte hebt. (heb ik ook zeker niet!) Ik bedoel niet dat hamsters in onze hokken ongelukkig zijn, dat hoeft zeker niet. Maar groter is wel altijd beter. Die hamsters kunnen lekker de benen strekken en het hele verblijf onderzoeken.
Prachtig toch als je je diertje zo kan huisvesten!
Ik vind ook wel dat ze daar beter met hun dieren omgaan. En dan bedoel ik niet dat onze vriendjes het slecht hebben, maar het kan altijd beter!
Liefs Sannah
&
katten Jip&Janneke en paardje Kamillo

Rust zacht m'n kleine lieve Sokje♥
Chantastic
Leeftijd: 30

Bericht door Chantastic »

hier staat nog een terarium van 120 / 60 / 40 ofso in de garage mr die kan nergens meer kwijt in huis ..
Als er plek was en ik een hamster mocht zou dt perfect zijn.
isabelalala
Hamsters: Gaia

Bericht door isabelalala »

Chantastic schreef:Ik vraag me wel af hoeveel hokken enz daar kosten..
Dat varieert denk ik. Met een aqua van 2 meterx50 cm komen zeook een heeleind endiezijn nog wel enigszins betaalbaar
( toch ook een paarhonderd Euro). Maar die prAchtige kasten zullenwel heel duurzijn. En het houden vaneen hamster is in Duitsland blijkbaar niet voor iedereen weggelegd.
Ik denk dat je het kunt vergelijken met die enorme aquaria en terraria die je hier ook wel ziet.

-- 02 apr 2013 16:40 --
_mona_ schreef:Aquariums kosten daar veel minder dan hier en er zijn echt grote maten te vinden. Hamsters daarentegen zijn er een stuk duurder. Dat vind ik eigenlijk een super regeling :-)
Ja dat vind ik ook Mona!

Dan komen al die Duitsers waarschijnlijk wel bij ons een hamster halen, of niet?
groetjes van Isa en Gaia

Dag lieve Myra en Belletje
Leonardo

Bericht door Leonardo »

isabelalala schreef:Volgens mij is het in principe nooit groot genoeg. Hamsters krijgen daar echt geen pleinvrees van :D
Ik vind dat ieder gewoon voor zichzelf moet bepalen wat een goede maat is.
Mijn rusje zit in 90x40 en groter gaat gewoon niet vind ik omdat het dan helemaal niet meer hanteerbaar is en veel te veel ruimte inneemt naar míjn zin. Maarvoor haar zou het zomaargroter mogen, veel groter. Ze gebruikt met gemakde hele bak, en is in 2 seconden van de enenaar de andere kant. Rusjes rennen in de natuur enorme afstanden, daar is die 90 centimeter helemaalniks bij.
Gelukkig weet ze niet beter denk ik dan maar.
Ik vind die Duitse verblijven fantastisch, ik zou er weleens willen shoppen in een dierewinkel.
Als je bedenkt dat ze in het wild kilometers afleggen, lijkt zo'n hok van een meter alweer aan de kleine kant. :D
Ik vind het ook echt prachtig. Hoe doe jij het nou met schoonmaken? Ik dacht gewoon alle spulletjes er uit. Zaagsel met veger en blik en dan opnieuw vullen. Hoeft niet zo vaak en valt dan wel mee volgens mij. 8)
isabelalala
Hamsters: Gaia

Bericht door isabelalala »

Ik zie nu datze dit ook gewoon verkopen in Duitsland...

http://www.schnauzerl.com/nager/k-fig-b ... r/a-84609/

Leonardo, schoonmaken viel mij heel erg mee. Ik zager weleen beetje tegenop, dachtdathet eendrama zou zijn zo'n grote glazen bak schoon te maken. Ik jadeerst een Duna Fun, dát was pas een rotding!

Ik schep m leeg methet blik van de stoffer en blik, zo'n klein pastic blik met een rubberen rand eraan. Dan istie echtal volledig leeg! En daarna sop ik m uit met een doekje en een emmer sop, en droog m uit met een theedoek.
Binnen 10 minuten ben ik helemaalklaar
groetjes van Isa en Gaia

Dag lieve Myra en Belletje
_mona_
Hamsters: 2

Bericht door _mona_ »

isabelalala schreef: Ja dat vind ik ook Mona!

Dan komen al die Duitsers waarschijnlijk wel bij ons een hamster halen, of niet?
Nee hoor, ze denken over het algemeen gewoon beter na voor ze een hamster kopen ;)
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
Leonardo

Bericht door Leonardo »

isabelalala schreef:Ik zie nu datze dit ook gewoon verkopen in Duitsland...

http://www.schnauzerl.com/nager/k-fig-b ... r/a-84609/

Leonardo, schoonmaken viel mij heel erg mee. Ik zager weleen beetje tegenop, dachtdathet eendrama zou zijn zo'n grote glazen bak schoon te maken. Ik jadeerst een Duna Fun, dát was pas een rotding!

Ik schep m leeg methet blik van de stoffer en blik, zo'n klein pastic blik met een rubberen rand eraan. Dan istie echtal volledig leeg! En daarna sop ik m uit met een doekje en een emmer sop, en droog m uit met een theedoek.
Binnen 10 minuten ben ik helemaalklaar
Dat idee had ik eigenlijk al. Jaren geleden heb ik cavia's gehad in een zelfgemaakte kast. Dat was ook heel makkelijk met schoonmaken.
Ik verheug me er echt op om een aquarium in te richten. Je kunt alles dan veel mooier zien.
Samantha.
Hamsters: 0

Bericht door Samantha. »

People come and go but horses leave hoof prints on your heart.

In memorian: Bijoux † Jabari † AdeBayo † Djeger † Amaranthos † Vanity † Seraphim † konijn stamper † Aloysius †
Marjolein36
Leeftijd: 50

Bericht door Marjolein36 »

Wauw dat zijn wel verblijven zeg! maar ik denk toch echt dat een aantal syren de tralies enorm gaan missen.... Er zijn er een aantal die graag ondersteboven aan de tralies hangen! Voorlopig ben ik heel blij met mijn Mary's en Alaska's en komen er geen aquaria. Maar ik denk ook wel hoe ruimer, hoe beter.
Minimi
Leeftijd: 37

Bericht door Minimi »

Samantha. schreef:In de dierenwinkels daar hebben ze ook echt grotere kooien:

http://imageshack.us/photo/my-images/838/imagehsv.jpg/
http://img831.imageshack.us/img831/9318/imageibqh.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/259/imagekst.jpg/

Deze winkel heet fressnapf. :)

Fressnapf is volgens mij gewoon de duitse versie die wij kennen als Jumper ^^"

Ik denk dat als je gaat beginnen over wild - huisvesting gevangenschap dat we dan gewoon helemaal GEEN hamsters moeten houden, maar ze zijn nu zo gedomesticeerd dat ze zonder ons helaas niet in het wild kunnen leven... ;
Ik vind wel hoe groter hoe beter maar de minimum maten die ze in duitsland aan houden helpen niks, Ja tuurlijk ze zijn er maar ook daar komen kleinere kooien voor, en om nu ons als 'dierenbeul' te bestempelen omdat ze hier in een Jenny leven, nee vind ik niet echt reeel.
Wij hebben hier toch ook minimum maten in nederland en hier houd men zich (helaas) ook niet aan, laat staan als ze verhoogd worden naar die van Duitsland.
Killer, mijn lieve kleine engeltje ✝26.01.2013
SpookyH
Hamsters: Pippin
Leeftijd: 25
Contacteer:

Bericht door SpookyH »

Ilias schreef: En sommige hamsters hebben dan zo'n vrees aan te grote ruimte (Ben de naam vergeten :bloos: )
Dat klopt, hier heeft mijn syrtje ook last van. (Het is een grote aansteller hoor :razz:)
Het heet eh.. goh, leuk is dat. Wil ik hierop reageren omdat ik weer wist hoe het heet, vergeet ik het nu zelf.. kom er vanzelf wel weer achter..

Ik vind de kooien daar wel mooi, maar overdreven. Het lijkt me ook moeilijker om ze uit de kooi te halen, schoon te maken, of/en tam te maken!
Maar gelukkig hebben deze mensen wel in de gaten dat je een hamster niet in een kooitje van 30x30 moet stoppen.
☆ Rust in vrede, lieve Spooky { - - - / 17-11-12} en lieve Skinny { - - - / 20-11-12} ☆
Marjolein36
Leeftijd: 50

Bericht door Marjolein36 »

Volgens mij zoeken jullie het woord 'pleinvrees'...
Samantha.
Hamsters: 0

Bericht door Samantha. »

@ minimi, ja dat klopt. Maar dat zou je niet zeggen want alle dieren zitten gewoon lekker ruim geshuisvest. Ze hebben ook geen groot aanbod van dieren maar wel een super assortiment hebben. ;)
People come and go but horses leave hoof prints on your heart.

In memorian: Bijoux † Jabari † AdeBayo † Djeger † Amaranthos † Vanity † Seraphim † konijn stamper † Aloysius †
Plaats reactie