Jarenlang heb ik rusjes gehad en plots, twee maanden terug ongeveer, krijg ik de vraag of ik een hele zielige hamster kon houden. Hij werd gebracht in dit hokje...:

Je begrijpt, ik kon natuurlijk geen nee zeggen. Hij had een huisje waar hij niet eens in paste en moest even drie dagen in dit hok blijven tot ik een ander hok voor hem had. Ik had hem maar even een huisje gegeven waar hij wel in paste.
Goed, hij heeft heel de tijd in een ander hok gezeten van zo'n 35x70 cm, ik dacht dat dat wel groot genoeg zou zijn (want: ik had altijd rusjes). Nou, bleek nog al tegen te vallen, dus ik weer opzoek naar een groter hok. Mijn zusje had nog een dunabak van een meter, waar haar rusje weer in zat, dus ik ben gaan zoeken naar een hok voor haar zodat ik dan de duna kon gebruiken.
Afijn, meneer Elmo heeft nu eindelijk zijn übergrote hok:

Maar, wat gebeurd er nu.... Meneer Elmo vindt het 'saai'. Hij staat maar te vragen om aandacht en wilt er constant uit en knaagt aan het gaas. Wat ook wel gebeurd hoor, hij is al flink tam en loopt nu ook los (vandaag eerste keer, ging heel goed!). Maar doe ik nu iets verkeerd? Ik heb gerbils en dwergjes dus gewend... De gerbils vermaken zich prima in hun evengrote bak. Dus ik heb Elmo lekker veel bodembedekking gegeven. Daar doet hij dus werkelijk NIETS mee. Niks niet graven of weet ik veel wat.
Nou, omdat hij mijn eerste syr is en ik er niets van snap: weten jullie wat ik kan veranderen aan het hok, wat moet ik doen om het leuker te maken? Wat vinden syren nou leuk? Nu kan ik nog speeltjes gaan halen, want ik heb even wat uit m'n verzameling gehaald waar hij wel in kon passen (gerbils zijn niet zo groot en dwergjes natuurlijk ook niet).
Alvast bedankt!!
Groetjes Daantje
Edit:

Sinds zaterdag nieuwe hok van Elmo binnen, ik heb hem toch maar besteld! Het is nog een beetje kaal, er gaat nog meer in komen. Toen hij er net in zat, kon hij niet slapen van opwinding.