Een hoog inteelt gehalte kan de kans op afwijkingen vergroten ja, tis geen garantie dat er iets mis is, maar twee dicht verwante hamsters hebben een grotere kans beiden hetzelfde schadelijke gen te hebben dan twee volledig onverwante hamsters. Het zou dus wel kunnen dat dat meespeelt, maar dat kun je zo niet zeggen.
Een minimum gewicht kun je niet echt zeggen vind ik, dat hangt af van het gewicht dat de hamster hoort te hebben als ie op gezond gewicht zit. Er zijn hamsters die met 120 gram precies goed op gewicht zijn en dan is 92 gram niet zo extreem. Maar meer dan 1/3e van z'n gewicht kwijt is wel heel veel, en dan nog in zo'n snel tempo zonder dat ie alweer gestaag begint aan te komen wijst voor mij toch op een probleem wat je niet met een simpele antibioticakuur gaat kunnen herstellen
Het is heel sneu om te horen dat ie nog wel alert en nieuwsgierig is als je hem bij je hebt of eten in de kooi doet etc, want dat laat zien dat z'n geest nog wel wil, maar wat ik hier lees is z'n lichaampje gewoon op.. Daarnaast zie je van die val het wankelen als symptoom, maar het kan goed dat er ook intern nog schade bij is gekomen naast wat hij al eerder mankeerde (het bloed in de urine). Dat is ook lastig te beoordelen.
Satijn diertjes zitten trouwens vaak sneller slechter in hun vacht, dus je hebt gelijk, z'n vacht ziet er niet uit als een heel ziek diertje! Maar na 20 dagen weer bloed in de urine zou voor mij persoonlijk genoeg zijn om toch afscheid te gaan nemen, dat wijst er toch op dat er iets onherstelbaar mis is. Als hij niet te genezen is kun je bedenken of je het aan wilt kijken totdat hij aangeeft dat ie niet meer wil, zelf zou ik daar denk ik niet op wachten nu hij al zo ver vermagerd is, ik zou willen voorkomen dat hij zich nog veel ellendiger gaat voelen als ik wist dat ik hem niet meer kon genezen. Maar dat is een hele persoonlijke keuze. Er zijn ook mensen die liever doorgaan zolang het diertje nog alert is en niet veel pijn lijkt te hebben en het diertje pas in laten slapen als hij of zij gaat lijden.