Ik heb volgens mij best een stom vraagje, maar ik denk dat ik hier het beste terecht kan!
Ik heb een hele poos geleden 2 rusjes gekregen van m'n verloofde, een mannetje en een vrouwtje. Hij wist dat ik heel graag een koppel wilde, en heb me ook veel informatie opgedaan. Ik wist ook dat een vrouwtje heel snel gedekt kon worden, en dat ik ook nestjes kon verwachten. Ook daar heb ik me op voorbereid!
Het ging eigenlijk ook altijd heel goed tussen mijn twee rusjes. Ze eten en drinken samen, ze slapen samen en knuffelen ook wel eens. Alleen, sinds een paar dagen doet het vrouwtje best geïrriteerd naar het mannetje toe. Zodra hij in de buurt komt verdedigd ze zichzelf. Ook hebben ze één keer gevochten (gelukkig zonder verwondingen!). Ik heb ze ook hierbij gelijk uit elkaar gezet. Ook krijg ik morgen een grotere kooi, zodat ze beiden meer ruimte hebben en niet telkens op elkaars lip zitten.
Mijn vraag nu is!
Kan het vrouwtje geïrriteerd en boos doen omdat ze gedekt is? (Zwangerschapshormonen?) En moet ik ze uit elkaar houden?
Alvast bedankt voor jullie hulp!